X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות

פצעים קשיי ריפוי כמו פצעים סוכרתיים, עשויים לגרום לאי נוחות, כאבים, קשיים בתפקוד, פגיעה באיכות החיים ולסיבוכים שיכולים להעמיד את החולה בסכנת חיים. פצעים קשי ריפוי מוגדרים כפצעים חריפים או כרוניים שאינם הצליחו להתרפא באופן סטנדרטי או בזמן שצופה מהם להתרפא או לפחות להשתפר.
קיימים גורמים שונים שיכולים לעכב את החלמת הפצעים: כמו גיל, ככל שמזדקנים כך יורד הסיכוי להחלמת הפצעים. אצל הסובלים ממחלות רקע ומחלות כרוניות, תהליך הריפוי של הפצע הוא יותר איטי באופן משמעותי.
ישנן גם תרופות מסוימות שמעכבות את קצב הריפוי וגם לתנאים סביבתיים של זיהום יכולה להיות השפעה שלילית על ריפוי הפצע וכן חוסר תזוזה במיוחד במקרה של כיבי לחץ ומפחיתים את זרימת הלחץ.
חשוב מאוד לאבחן פצעים קשי ריפוי באמצעות מעקב ותשומת לב לתסמינים שונים כמו שינוי גוון, הפרשות ובעיקר מוגלה, ריח רע של הפצעה ואי ריפויו בפרק זמן סביר על-מנת לטפל לפני שתחול החמרה. לרוב מדובר בפרק זמן של ארבעה שבועות במהלכן לא נראה שיפור בפצע וכן אם חלה החמרה, כאבים, נזק עצבי וכדומה.
מה התפקיד של חמצן בזירוז ריפוי של פצעים?
רבים מחפשים דרכי התמודדות עם פצעים קשים כשטיפול בתא לחץ מהווה אלטרנטיבה לעידוד יכולות הריפוי הטבעיות של הגוף וריפוי הפצע. תא לחץ מאפשר טיפול ב-100% חמצן טהור בלחץ אטמוספרי גבוה מהתנאים של סביבה רגילה והיות ופצעים זקוקים לחמצן כדי להחלים כראוי, ריכוז זה בלחץ גבוה עשוי להאיץ את הריפוי.
בנסיבות רגילות, החמצן אינו נספג בדרך מקסימלית בגוף ואינו יכול להגיע לרקמות חסומות ואילו בתא לחץ, החמצן מתמוסס ישירות לכל נוזלי הגוף כך שהוא יכול להגיע גם לאזורים בהם זרימת הדם הופחתה או נחסמה כפי שקורה במקרים רבים של כף רגל סוכרתית או פצעי לחץ.
כיצד תא לחץ יכול לסייע בהתמודדות עם פצעים קשים?
תא לחץ נחשב לטיפול בטוח, לא פולשני, במהלכו תאי הדם הלבנים מקבלים כמות גבוהה של חמצן כך שהם יכולים להרוג חיידקים ביעילות, להפחית נפיחות ואף לזרז התפתחות של כלי דם חדשים ולשפר את תפקוד האיברים ולסייע בריפוי ואיחוי פצעים קשי ריפוי במיוחד כמו שקורה במצב של סוכרת בה רמות הסוכר הגבוהות בדם פוגעות בתפקוד של תאי הדם הלבנים. זוכרת גם מאטה משמעותית את זרימת הדם ופצעים סוכרתיים זקוקים לחמצן וחומרים מזינים ככל שניתן על-מנת להחלים. יש לזכור שהפגיעה העצבית מפחיתה את המודעות לפציעות במיוחד בכפות הרגליים והיווצרות של זיהומים בכפות הרגליים מסוכנת ויכולה להוביל לסכנת כריתה ומכאן החשיבות של טיפול מוקדם בפצעים.
פצעים כירורגיים וראומטיים עשויים גם להחליף כתוצאה מטראומה או מהליכים כירורגיים ולכן טיפול בתא לחץ שאינו כרוך בפרוצדורה כירורגית או חיתוך יכול לסייע להחלמת וריפוי הפצע.
הרוויית הרקמות והתאים בריכוז גבוה של חמצן יכולה לעזור לגוף להילחם בחיידקים ולהמריץ שחרור חומרים המקדמים ריפוי.
למידע נוסף אודות טיפול בתא לחץ היכנסו לאתר בטר לייף

תאריך:  07/11/2021   |   עודכן:  07/11/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il