X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות

תאונות פגע וברח בחניה לא נעלמות מהנוף הישראלי, ולצערנו היקפי התופעה רק גדלים. מה לעשות אם רכבכם נפגע בחניה והנהג הפוגע לא השאיר פרטים? כיצד תפצה אתכם חברת הביטוח, האם תביעת הביטוח במקרה זה תפגע בהנחת היעדר תביעות? בדקנו
אין דבר מבאס כמו להתחיל את הבוקר בחניה מול הרכב ולגלות שהצטרפתם לסטטיסטיקה העצובה של נהגים שמכוניתם ספגה, בעודה חונה ועומדת, נזק מרכב אחר, שבעליו גם לא טרח להשאיר פתק עם הפרטים. לצערנו, רוב האירועים האלו אינם מסתיימים באותו פתק קטן שמעיד על רמת מוסר גבוהה. מה חשוב לדעת על האפשרויות שלנו בתאונת פגע וברח בחניה, את מי צריך לעדכן ומה המשמעויות מבחינת הביטוח העתידי והפיצוי העכשווי - להלן:
תאונות פגע וברח בחניה: מכה בכנף או מכת מדינה?
שריטות, שפשופים, מעיכות - הרכבים של הישראלים צוברים לא מעט צלקות בפגוש בעודם עומדים בחניה. אבל ראשית - מהי ההגדרה של תאונת פגע וברח? מדובר בתאונות דרכים בהן הנהג הפוגע בורח מזירת האירוע בלי שמסר את פרטיו או הגיש עזרה לנפגעים במידת הצורך.
בישראל נפגעים מדי שנה כ-1,000 אנשים בתאונות פגע וברח לפי משטרת ישראל. תאונות פגע וברח בחניה לעומתן כוללות נזק לרכוש בלבד - כמו שפשוף בצבע או שבר במראה למשל. העדר יכולת אכיפה וקושי באיתור הנהג הפוגע אם לא השאיר פרטים הופכים את התופעה לנפוצה יותר ויותר. לפי בדיקה של 516 מקרי נזק שנבדקו מדגמית על-ידי 'איגוד שמאי הרכב' כבר בשנת 2018, כ-11% מהפניות למוסכים וחברות הביטוח בנושא תיקוני פחחות הן תולדה של אירוע פגיעה ברכב חונה.
איך ביטוח מקיף מסייע במצבים של פגע וברח בחניה?
חשוב לקחת מצבים בלתי קרואים, אך נפוצים כאלה בחשבון בבואכם לקבל הצעה לביטוח רכב או לחדש אחד. אם אתם כמו רוב הישראלים לא מסתפקים רק בביטוח החובה המבטח אתכם למקרי נזק בגוף, ומצויידים גם בביטוח המקיף - בדקו מהו היקף הכיסויים שמציעה לכם חברת ביטוח הרכב. נצלו את מועד חידוש הביטוח לסקר שוק וערכו השוואה חכמה של מטריית הכיסוי המוצעת לכם ביחס למחיר הביטוח המקיף.
נקודות התורפה העדינות של רוב הרכבים הם הפנסים והמראות - בדיוק אותם חלקים המועדים לפורענות בכל הנוגע לתאונות פגע וברח בחניה. לכן אם אתם גרים באזור אורבני מאתגר לניווט, מחנים באזורים פעילים תחבורתית או פשוט אחראים - חשוב שתבדקו האם הביטוח המקיף שלכם מגן בצורה יעילה ככל הניתן מפני מפגעים ונזקים אפשריים כגון אלה.
ומה לגבי ביטוח צד ג'?
פגעתם ברכב חונה שעולה כמו ההון העצמי לבית שלכם? קודם כל לנשום - הביטוח המקיף כולל כיסוי לאחריות כלפי צד ג', ומעניק לכם כיסוי לנזקי רכוש שנגרמו לצד שלישי כמו גם הגנה מפני תשלום סכומים גבוהים על פגיעה ברכב של צד שלישי. אם לא משתלם לכם להחזיק ביטוח מקיף עבור רכבכם - תוכלו לרכוש ביטוח צד ג' בנפרד, ולהיות מוגנים מהסיכון הכלכלי שכרוך בפגיעה ברכב חונה.
בשורה התחתונה, תמיד מרגיש שבישראל יש יותר מכוניות מחניות, ברחובות הצפופים או סתם בנסיעת עבודה - חשוב להיות מוגנים מפני נזקים שנגרמו לרכב שלכם כשאתם לא שם. אם רכבכם נפגע בחניה מותרת והנהג הפוגע לא השאיר פרטי התקשרות כחוק יהיה קשה מאוד להוכיח אשמה - אם בכלל יימצא. וודאו כי אתם מצוידים בביטוח מקיף טוב, או לכל הפחות בביטוח צד ג', כדי להימנע מהוצאות גבוהות והתייקרות פרמיית הביטוח הבאה שלכם.

תאריך:  13/12/2021   |   עודכן:  13/12/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il