X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות

תהליך מורכב לזקק מתכות יקרות כמו זהב וכסף. הנושא לא חדש לנו. מכיוון שמתכות יקרות הן חלק גדול וחשוב בתעשיות שונות וכבר מוכרות כאן אלפי שנים, כך נצליח לחסוך כסף ואפילו הרבה בזכות תהליך זה. בתעשיות צורפות והרפואה וכו', השימוש במתכות יקרות הוא נרחב. בענפים שונים של תעופה וחלל וגם האוניברסיטאות, ניתן למצוא את השימוש בהן.
למשל צורף ולמשל מפעל ייצור, יכולים להשתמש במחזור וזיקוק מתכות יקרות. על-ידי תהליך קצר, נזכה לשמור על הסביבה וכמובן נקבל מתכת טהורה שמוכנה לשימוש. תהליך זה מממן את עצמו ולכן זה מאוד משמעותי ליצרנים בתהליך הזיקוק. את התשלום נקבל מהתהליך של המתכת הממוחזרת. כיום יש לנו את הידע כיצד לזקק ולמחזר פסולת רטובה, מסוכנת ויבשה. עד שהזהב מגיע לצורתו הטבעית הוא עובר את התהליך הבא:
הכי כדאי למחזר את המתכות המוכרות ביותר שנמצאות בשימוש בתדירות גבוהה בתעשיה. לדוגמא: פלטינה, נחושת, פלדיום, זהב וכסף. קיימות יתרונות בתהליך של מחזור וזיקוק מתכות יקרות, אך לא כל היצרנים מודעים לכך. קיים פחת בריכוז גבוה של זהב בתעשיות האלקטרוניקה, ואם היו יודעים את זה היו ממזערים את הנזק הכלכלי. מי שמאתר את הנקודות שבהן הזהב שאפשר למחזר מצטבר הוא איש מקצוע מתחום המחזור יחד עם הנהלת יצור האתר. כיום שירות זה נחשב לשירות נפוץ מאוד.
תקבלו ייעוץ על-ידי איש מקצוע שיעזור להבין איך להגדיל את כמות הפסולת שנשלחת לזיקוק. באמצעות כך תגדילו את כמות הפסולת לזיקוק. באמצעות כך תגדילו את החיסכון וגם תעיילו את עבודת הייצור.
ואלו הם השלבים:
שלב ראשון - שורפים את האורגנים. מפרידים את הפסולת המתכתית בתנור על-ידי שריפה. הפסולת הופכת לאפר בסוף התהליך ואת הברזל מוציאים בעזרת מגנט. יש אפקט אפטר ברנר בתנורים בשימוש במסננים כדי שלא יהיו רעלים היוצאים בעשן.
שלב שני - קבלת החלטה של יציקה או אפר. בשלב זה הפסולת מנותבת לזיקוק אפר. קיימת שיטה רק בארץ שלנו של טחינת פסולת לאבקה. את היציקה ניצק לעיני הלקוח וגם אפשר ליצוק לתנור לפי מה שהלקוח מבקש.
שלב שלישי ואחרון הוא - קבלת מדגם הומוגני. שלב זה מתבצע לעיני הלקוח. נכניס את המדגם לבדיקה כימית במעבדה וככה נזהה מה האחוז של הזהב והכסף במדויק. באמצעות XRF יש סריקות בשביל לקבל אומדן מיידי. כך נקבל את האחוז המשוער של המתכת היקרה במטיל.
שלב אחרון הוא שלב הזיקוק. ויש כמה אמצעים לזקק. בדרך-כלל האפר או המטיל עוברים זיקוק שם מופרדות סגסוגת המתכת והכסף והזהב לחוד ומקבלים צורה של גרגירים.
קיימות חברות הנותנות שירות מחזור לחברות מובילות שהתהליך ההוא בהתאמה ללקוח. כך בקושי נדרש מאמץ מהלקוח וגם נוחות.
אז לסיכום, נבין כי פסולת שמתאימה למחזור לכל מי שמתעסק עם מתכות יקרות. מחזור כסף וזהב הוא הכרחי לתהליך הייצור שמייעל ומשדרג את הניהול ותפעול הייצור.

תאריך:  23/12/2021   |   עודכן:  23/12/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il