X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות

תזונה נכונה ובריאה משפרת את מצב הרוח ומסייעת לאדם לתפקד טוב יותר ולהימנע ממחלות. בעונת החורף הקרה והגשומה הגוף שלנו זקוק לתזונה מעט שונה בגלל הטמפרטורה הנמוכה ומזג האוויר הסגרירי שמשפיע, בין היתר, על מצב הרוח שלנו.
רוב האנשים נוטים באופן טבעי להיות פחות עליזים ושמחים בעונת החורף הקרה, בין היתר בגלל הקור שחודר לעצמות ובמיוחד בגלל שעות האור הקצרות, החשיכה שמתחילה מוקדם והנטייה הטבעית להתכנס ולהסתגר יותר בבית כאשר קר וסוער בחוץ. לכן, אין זה פלא שרובנו מחפשים מעט נחמה באמצעות מאכלים הנחשבים כמשפרי מצב רוח. עם זאת, עלינו לשמור על משקל הגוף ולהקפיד על תזונה נכונה גם בחורף, וכדאי להימנע מהתמכרות לפחמימות פשוטות, לחטיפים ולדברי המתיקה, בעיקר שוקולד.
מה יכול לשפר את מצב הרוח שלנו בעונה הקרה והסגרירית?
החורף הישראלי קצר יחסית, אך אנחנו רגילים לימים שטופי שמש, ובהיעדר האור יש נטייה לדכדוך ולהסתגרות בבית. הקור גורם לנו ללבוש יותר שכבות ולהתכרבל מתחת לשמיכות, וכאשר קר, קשה לשמור על שגרת אימונים סדירה. לכן, מעבר למאכלים חמים ומשפרי מצב רוח, כדאי להקפיד גם על פעילות גופנית, עדיף בשעות הבוקר המוקדמות, לצאת לאוויר הפתוח כאשר השמש זורחת בחוץ, וחשוב להימנע ממאכלים משמינים ומצריכה מוגברת של חטיפים מתוקים או מלוחים.
לרובנו יש נטייה לאכול יותר מזון בחורף הקר והסגרירי, ומכאן הדרך קצרה להשמנה ואפילו לדיכאון עקב חוסרים תזונתיים וצריכת מזון מעובד. הגוף שלנו זקוק לתזונה בריאה כל ימות השנה ובמיוחד בחורף הקר, וגם בעונה הקרה עלינו להקפיד על מזון המכיל ויטמינים, מינרלים, חלבונים, פחמימות מורכבות, שומנים טובים ועוד.
לכן, למרות הרצון העז לאכול יותר פסטה, פתיתים, עוגות, שוקולדים, עוגיות ומאכלים מטוגנים כמו צ'יפס - יש להקפיד על תזונה בריאה ונכונה הכוללת את אבות המזון. בנוסף, חשוב להגביר את כמות הירקות והפירות בתפריט, ואם מתקשים לאכול סלטי ירקות קרירים אפשר לחפש באינטרנט מתכונים לסלטים חמים, או לשלב מרק חם ועשיר בטעמים עם ירקות ופירות טריים בטמפרטורת החדר.
מאכלים ומזונות לשיפור מצב הרוח
בעונת החורף היחסית קצרה, עלינו לוודא שהתזונה שלנו מכילה את כל אבות המזון ושאין לנו מחסור בוויטמין B6, ויטמין 12B, ויטמין C ומינרלים חשובים כמו אבץ ואשלגן. ויטמין 6B הקיים בדגנים, סלמון, ביצים, קטניות ועוד, משפיע על מצב הערנות ומצב הרוח שלנו, בעוד ויטמין C המצוי בשפע בפירות ההדר שיש בחורף נחוץ לחיזוק המערכת החיסונית וגם הוא יכול לשפר את מצב הרוח שלנו.
הפתרון הקל והמהיר ביותר לאוכל מחמם ומשפר מצב רוח בחורף הוא כמובן המרק, הכוכב של העונה הקרה. מרק עשיר יכול לשמש כארוחה שלמה לבני המשפחה, הוא משביע מאוד, מחמם את הגוף וגם מסייע בירידה במשקל. מומלץ לבחור מתכונים של מרקים המתאימים לחורף וניתן להעשיר אותם עם ירקות שורש, נתח של חזה עוף או בשר בקר לאספקת חלבונים, קטניות ועוד.
כמו-כן, אין כמו דייסת שיבולת שועל בבוקר או בערב כארוחה חמה ומשפרת מצב רוח, את הדייסה אפשר להכין על בסיס מים או חלב, עדיף חלב רזה. כדאי להוסיף דגנים מלאים וסיבים תזונתיים, ומומלץ לשדרג אותה עם זרעי פשתן טחונים ומבושלים, תפוח עץ מגורד, צימוקים ודבש או סילאן.
את הפחמימות הפשוטות מומלץ להחליף בפחמימות המורכבות והעשירות בסיבים תזונתיים, כמו שעועית, גרגרי חומוס, אפונה, שיבולת שועל ועוד. בנוסף, יש להקפיד על שתיית מים בכמות המומלצת לאדם וניתן להכין חליטות תה.
המידע באדיבות הרבלייף - תזונה מאוזנת ואורח חיים בריא.

תאריך:  27/01/2022   |   עודכן:  27/01/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il