X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות

כלי-רכב החשמליים כאן כדי להישאר וכבר ממש לא מדובר בטרנד חולף. הם הופכים לנפוצים יותר ויותר על הכביש ולא בכדי, יש להם שלל יתרונות מצוינים שלרכבי מנועי הבערה אין את היכולת להציע. אם גם אתם שוקלים לרכוש רכב חדש ותוהים האם הרכב החשמלי יכול להיות בחירה הנכונה עבורכם, לנו יש את כל הפרטים שיעזרו לכם להבין האם זהו הרכב עבורכם.
כיצד ניתן לטעון את הרכב?
בשונה מרכבי דיזל ובנזין, הרכב החשמלי כמובן אינו מונע על דלק אלא על הטענה חשמלית. מכוניות שבהן ההנעה מבוססת על המנוע החשמלי בלבד, כלומר כאשר לא מדובר ברכב היברידי, יש להתקין עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית. זאת משום שהטענה מלאה של הסוללה העוצמתית דורשת מספר שעות הטענה. כאשר ישנה עמדת טעינה ביתית, ניתן להטעין את הרכב במשך כל שעות הלילה ובבוקר להתעורר לסוללה מלאה.
אומנם ישנן עמדות ציבוריות וככל שעובר הזמן מוצבות יותר ויותר עמדות בכל רחבי הארץ. עם זאת, עדיין אין מספיק עמדות ציבוריות בשכונות מגורים המאפשרות הטענה של מספר כלי-רכב רב בכל פעם, לכן מומלץ שלא להסתמך על עובדה זו ברכישת המכונית החשמלית.
כמו-כן, חשוב לדעת כי טעינה איטית מסוג AC, המתאפשרת רק בעמדות טעינה ביתיות, שאותן צריך להתקין חשמלאי מוסמך. ישנן גם עמדות לטעינה מהירה, אך אלה הן ציבוריות בלבד שכן הן דורשות חיבור לקווי חשמל שיכולים לספק הספקים חשמליים גבוהים ביותר. כמו-כן, כדאי לדעת שלא מומלץ להטעין את הרכב בטעינה מהירה לעיתים קרובות, משום שיש לכך את היכולת לפגום באיכות הסוללה של הרכב, בשל התחממות יתר.
לכן, לפני שאתם רוכשים מכונית חשמלית, מומלץ לוודא שיש לכם אפשרות ממשית להתקנה של עמדת טעינה ביתית. ייתכן שאפילו בחניון הבניין שלכם ישנה עמדה, אך חשוב לבדוק שאכן ניתן להטעין את הרכב שאתם מעוניינים לרכוש בעמדה זו.
מהי התועלת האקולוגית של רכב זה?
אחת הסיבות המרכזיות שבגללן בוחרים בכלי-רכב חשמליים היא, התועלת האקולוגית שהם מציעים. רובנו יודעים היטב כמה מכוניות בעלות מנועי בערה מסוכנים לסביבה שבה אנו חיים. בשל שריפת הדלק במנוע נפלטים לאוויר חומרים מזהמים רבים שאותם אנו נושמים. איכות האוויר הירודה משפיע לא רק על בני האדם, אלא גם על הצמחייה ובעלי החיים.
עם עליית המודעות לחשיבות השמירה על העולם שבו אנו חיים, כך גדלה ההבנה שכלי-רכב חשמליים מספקים פתרון משמעותי למקור זיהום עצום. הרי במכוניות אלו אין צורך בשימוש בדלק אלא בהטענה חשמלית בלבד. אחד החששות העולות בליבם של אלה המתלבטים לגבי רכישת מכונית חשמלית, אם אכן הזיהום של שריפת הדלק במנוע הבערה אכן נמוכה מהזיהום הנוצר בעקבות ייצור החשמל. התשובה היא חד-משמעית כן, וככל שילך ויעבור הזמן, כך יפחת הזיהום של הפקת החשמל הודות לשימוש במקורות אנרגיה מתחדשים.
האם המחיר משתלם?
עוד חשש העולם בליבם של אלה השוקלים רכישה של רכב חשמלי הוא, האם מדובר בהשקעה משתלמת? אומנם העלות של הרכב החשמלי עשויה להיות מעט גבוהה יותר מכלי-רכב שאינם חשמליים, אך בטווח הרחוק מדובר בהשקעה משתלמת הרבה יותר. ראשית, כלי-רכב אלה דורשים פחות תחזוקה וביקורים במוסך. כאשר כבר יש צורך בתחזוקה ואפילו בהחלפת חלקים, העלות עדיין תהיה נמוכה באופן ניכר מאשר אם הייתם מבקרים במוסך עם רכב דיזל או בנזין. בנוסף, המדינה מציעה לרוכשים מספר הטבות מס על הרכישה והשימוש בהם כדי לעודד את רכישתם.

תאריך:  23/02/2022   |   עודכן:  23/02/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il