X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות

חוקרי ומבקרי מוזיקה רבים נוטים להעלות את השאלה אם יש כזה דבר סאונד ישראלי. עבור חובבי המוזיקה הישראלית שבינינו, שעוקבים אחרי היוצרים הקלאסיים שמלווים אותנו במשך דורות, מדובר בשאלה כמעט מיותרת. לכל ישראלי יש את הפסקול האישי שלו, את אותו אוסף של צלילים שמיד מחזירים אותו הביתה.
מבין שלל היוצרים הישראלים שאחראיים לסאונד הייחודי הזה, אין כל ספק ששלמה ארצי הוא אחד מהחלוצים המרכזיים. כבר שנים, עורך שלמה ארצי הופעות בכל רחבי הארץ, כאשר מדובר ללא ספק באחד מהיוצרים הוותיקים, המגוונים והאהודים ביותר בארץ. אבל מהו בעצם אותו סוד קסום שהפך את שלמה ארצי לתמצית הישראליות? ככל הנראה, להתפתחות המוסיקלית של ארצי לאורך ההיסטוריה של המדינה יש קשר הדוק למעמד שהוא קנה לעצמו.
הפנים של הישראלי הקלאסי
כמו יוצרים מוערכים רבים אחרים בישראל, גם שלמה ארצי התחיל את הקריירה המוסיקלית שלו בלהקות הצבאיות. יש בו, בארצי, כל מה שנדרש כדי לגלם את דמות הצבר האולטימטיבי. לכן, כבר מימי "שוטי ספינתי", החיוך הכובש והקול המכשף שלו קנו לו פופולריות בקרב הקהל הישראלי. כבר בשלב הזה, ניתן היה לזהות את הנוסחה שתעצב את הקריירה של ארצי בהמשך הדרך. מצד אחד, הוא יודע תמיד לשמור את האצבע על הדופק של הטעם הישראלי ולהתאים את הסגנון שלו לטרנדים העכשוויים ביותר. מצד שני, אין אף אמן שיוצר בסגנונות האלו כמו שהוא עושה את זה.
איך זמר-יוצר נולד?
לימים, שלמה עלה לגדולה, כבש את העולם כולו סוג ייחודי ביותר של יוצרים. מבוב דילן בארה"ב ועד לז'ק ברל בצרפת - ההילה של הזמר-יוצר (Singer-Songwriter) הילכה קסם על אוהבי מוזיקה בכל העולם. יש משהו בהילת הפולק העממית, לצד השימוש הייחודי בשפה שהופך את הזמר-יוצר לסמל לאומי. הוא ייבא את העיקרון הזה לישראל ובמובנים רבים, הוא אחד מגדולי השאנסוניירים בעברית. למעשה, הוא בעצמו תרגם וביצע לא מעט ביצועים לשאנסונים לעברית.
האופי הסיפורי של מילות השירים שלו וצורת ההגשה הייחודית, היא זו שהפכה את יצירותיו לחלק בלתי נפרד מהסיפור של ישראל והישראליות בכלליות.
לא עוזב את הבמה
אמן גדול הוא כזה שתמיד שומר על רלוונטיות. אמן על זמני. במובן הזה, אין ספק ששלמה ארצי למד את העיקרון החשוב ביותר - לעולם לא להפסיק להופיע. לאורך השנים, שיריו של ארצי הפכו לכמה מהלהיטים הנשמעים ביותר לפי תקופה ואין על כך כל פלא. אין הרבה אמנים בישראל שיודעים להחזיק במה כמו שהוא עושה את זה. הכריזמה העוצמתית שלו, העיבודים הייחודיים לבמה ושיתופי הפעולה שלו עם אמנים צעירים, מאפשרים לו להתעדכן ללא הפסקה, להתחדש ועדיין, לשמור על אותה ליבה ייחודית שהופכת אותו לחלק בלתי נפרד מפס הקול של כולנו.

תאריך:  12/06/2022   |   עודכן:  12/06/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
כתיבת המומחים
קבוצת ירדן
קבוצת ירדן
רכישת דירה שנייה להשקעה או לפנסיה דורשת בחירה מושכלת של משכנתא    בנוסף, כדאי לדעת מהן מגבלות בנק ישראל, לברר מה אפשר לעשות עם המשכנתא הקיימת ולחשב הוצאות תחזוקה ועלויות עקיפות    אז מאיפה מתחילים? הינה המדריך המלא    בחסות לאומי
כתיבת המומחים
כתיבת המומחים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il