X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות

אין כמעט מי שלא מבין את הצורך להיערך כלכלית להמשך חייו, או במילים אחרות, לחסוך. לא משנה אם מדובר על חיסכון עבור מטרה נראית לעין או חיסכון לעתיד הרחוק, בכל מקרה חשוב להכיר את האפשרויות העומדות בפנינו כאשר אנחנו מעוניינים לחסוך כדי ליהנות מכספנו בהמשך. לפי נתונים שהתפרסמו במאי 2022 ע"י בנק ישראל, נכון לסוף פברואר 2022, היקף הכסף שנמצא בחשבונות העו"ש של הישראלים כבר מגיע ל-591 מיליארד שקל - זינוק של כמעט 30% לעומת סוף 2022. בין אותם ישראלים שהכסף שלהם שוכב בבנק, יש רבים שפשוט מתלבטים איפה ואיך לחסוך את הכסף. אז הנה תזכורת לשתיים מהאפשרויות הקיימות:
קופת גמל להשקעה: מקסימום גמישות ונזילות
השם "קופת גמל להשקעה" עשוי לבלבל, אבל חשוב להבחין בין קופת גמל רגילה לקופת גמל להשקעה: קופת גמל להשקעה מאפשרת נזילות בכל רגע ובכל זמן. הרעיון מאחורי קופת גמל להשקעה הוא לשלב בין חיסכון, השקעה, גמישות, נזילות והטבות מס למי שלא ימהר למשוך את הכסף. אפיק חיסכון זה הוא אפיק חיסכון זמין ונוח עבור כל אחד בכל גיל, וזו אחת הסיבות שהוא הפך לכל כך פופולרי מאז שהושק לפני מספר שנים.
קופת גמל להשקעה מאפשרת לחסוך לכל טווח של זמן, כך שהיא מתאימה גם לחייל משוחרר שרוצה לחסוך לטיול הגדול, וגם למי שמחפש חיסכון לטווח ארוך. הנקודה החשובה היא שאין חובה להמתין לגיל מבוגר כדי לשחרר את הכסף שחסכו, אך מצד שני, מי שכן ימתין לגיל 60 ומעלה, ייהנה מהטבות מס משמעותיות.
הגמישות של הקופה מתבטאת גם ביכולת לעבור ממסלול למסלול בלחיצת כפתור - כך שאם המסלול המנייתי מתאים לכם בשלב מסוים וכעבור פרק זמן אתם מעדיפים מסלול סולידי יותר, תוכלו להתנייד ממסלול למסלול, מבלי שייחשב לאירוע מס.
קרן השתלמות - כלי ותיק עם יתרונות רבים
על-פי החוק בישראל, מעסיקים אינם חייבים לתת לעובדיהם קרן השתלמות, אולם קיימים הסכמים קיבוציים וצווי הרחבה שונים שמחייבים אותם לעשות זאת. עובדים שמקבלים קרן השתלמות יכולים לבחור בעצמם את זהות הקרן. באשר לעצמאים, הם יכולים לפתוח לעצמם קרן השתלמות וזכאים להטבות מס בגין הפרשות לקרן עד לסכום התקרה.
קרן השתלמות היא אומנם אפיק חיסכון ותיק יותר, אבל הוא עדיין אטרקטיבי. גם אפיק חיסכון זה מבטיח הטבות מס - והיתרון שלו הוא שאת ההטבות האלה אפשר לקבל לא רק מגיל 60, אלא כעבור שש שנים. לכן, מדובר באפיק חיסכון יעיל ונוח. למעשה, זהו אפיק החיסכון היחיד שלא לטווח ארוך, שנותר פטור ממס בישראל.
מי שמושך את הכספים בקרן במועד, פטור מתשלום מס הכנסה על הכסף ועל הרווחים שהצטברו.
למרות השם "קרן השתלמות", חשוב לדעת שהכסף יכול לשמש לכל מטרה. המדינה אינה מטילה מגבלות ולא מחייבת את החוסך לעשות שימוש כזה או אחר בכסף לאחר תום 6 שנים, כך שתוכלו לרכוש באמצעותו רכב, לשפץ את הבית או לעשות בו ככל העולה על רוחכם.

לתשומת לבך, המידע לעיל נועד לשמש כחומר רקע בלבד ואינו מפרט את כל ההוראות, התנאים והסייגים הכלולים בתקנוני הקופות. המידע נועד לתת מושג בסיסי בלבד אודות העניין המתואר, והוא כפוף להוראות הדין ותקנוני הקופות. בכל מקרה של סתירה בין המידע המופיע לעיל לבין הוראות תקנוני הקופות ו/או הוראות הדין, הקבוע בתקנוני הקופות ו/או הוראות הדין גובר. אין במידע האמור כדי להוות ייעוץ, ביטוחי ו/או פנסיוני ו/או מיסויי ו/או אחר מכל מין וסוג שהוא, ואינו יכול להוות תחליף לייעוץ אישי המותאם לנתוניו, צרכיו ומטרותיו של כל אדם, וקבוצת כלל ביטוח ופיננסים אינה אחראית על כל נזק שיגרם בגין הסתמכות על המידע המוצג לעיל.
| ט.ל.ח
תאריך:  15/06/2022   |   עודכן:  15/06/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
כתיבת המומחים
כתיבת המומחים
כתיבת המומחים
קבוצת ירדן
קבוצת ירדן
רכישת דירה שנייה להשקעה או לפנסיה דורשת בחירה מושכלת של משכנתא    בנוסף, כדאי לדעת מהן מגבלות בנק ישראל, לברר מה אפשר לעשות עם המשכנתא הקיימת ולחשב הוצאות תחזוקה ועלויות עקיפות    אז מאיפה מתחילים? הינה המדריך המלא    בחסות לאומי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il