X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות

אנשים רבים סובלים מנפיחות בבטן, לעיתים קרובות מבלי להיות מודעים לכך או לייחס לאי הנוחות משמעות רצינית. על-אף שנפיחות בבטן יכולה להיות תופעה קלה ונקודתית, לעיתים היא קשורה בתפקוד לקוי של מערכת העיכול. כך או כך, הבשורה המשמחת היא שיש אמצעים טבעיים להקלה במצב. כדי שלא תצטרכו לדפדף במחברות המתכונים הישנות של סבתא, אספנו עבורכם כמה דרכים טבעיות להרגיע נפיחות וגזים בבטן.
קודם כל - מה לא?
לפני שתמהרו לרשום לעצמכם תפריט חדש, נסו לרדת לעומקו של התפריט הקיים. לעיתים אין צורך להוסיף מזונות מסוימים, אלא רק להשמיט את אלו שגורמים בעיות. אם אתם חווים אי-נוחות בבטן לאחר אכילת מזונות מסוימים, נסו להסירם מהתפריט לתקופה ובחנו האם יש הקלה בתחושות. אומנם בדיקה כזו דורשת תשומת לב עקבית לתחושות הגוף ויכולה לקחת מעט זמן- אך זוהי בחינה חיונית ומשתלמת. בסופו של דבר, ככל הנראה תהיו רעבים לפחות שלוש פעמים ביום, וכדאי שהארוחות שלכם יותירו את כל מערכות הגוף שלכם בריאות, רגועות ושמחות. באופן כללי, מומלץ להימנע מצריכת מוצרי מזון מן החי, מזונות מתובלים או חריפים, פירות הדר, מזון שומני או מטוגן ומזון מעובד. בנוסף, ירקות ממשפחת המצליבים עלולים לתרום לבעיה: חלקם עלולים לגרום לייצור גזים מוגבר ולגרום לתחושת נפיחות מציקה בבטן. בין השאר ירקות אלו כוללים כרוב, כרובית, צנונית, קולרבי וברוקולי.
ניסיתם להוריד מהתפריט את המזונות החשודים ועדיין לא חווים הקלה? תשמחו לגלות שבמקום קפיצה לבית המרקחת, כל מה שדרוש זה סיבוב בסופר הקרוב.
ג'ינג'ר
ג'ינג'ר, או בשמו השני זנגוויל, אומנם ידוע בתרומתו לחיזוק המערכת החיסונית אך נמצא כיעיל גם בחיזוק מערכת העיכול: חלטו מים חמים עם כמה פרוסות ג'ינג'ר, שבתורן יסייעו בספיחת גזים, ובהמרצת פעולות מערכת העיכול. כמו-כן, ג'ינג'ר מכיל אנזימי עיכול מסוג zingibain, המסייעים בפירוק חלבונים בצורה אפקטיבית. פירוק זה מסייע בהפחתת תחושת נפיחות ובטיפול במקרים של עצירות, על-ידי האצת התרוקנות.
שיבולת שועל
בבוקר, בצהריים או בערב-קערה יפה של דייסת שיבולת שועל בבוקר היא דרך טעימה במיוחד להתמודד עם נפיחות בבטן. שיבולת שועל היא צמח עשיר בסיבים תזונתיים, ליתר דיוק: 4 גרם סיבים תזונתיים לכל 40 גרם (מנה). סיבים מסוימים שיש בה, מסוג בטא גלוקן, ידועים בתכונות האנטי דלקתיות שלהם, ולכן, עם כל מנת שיבולת שועל אתם זוכים בחיזוק מערכות נוספות בגופכם. בנוסף, יתרון משמעותי של שיבולת שועל לעומת ג'ינג'ר למשל, הוא שניתן לשלב אותה במזונות רבים: בצורת המבורגר אפוי או בצורת עוגיות גרנולה שכיף לטבול בתה- שיבולת שועל תשתלב בשמחה כמעט בכל מנה.
כורכום
שורש הכורכום מכיל כורכומין- תרכובת ייחודיות בעלת תכונות אנטי דלקתיות מוכחות. תרכובת הכורכומין מעודדת פעולת מעיים תקינה ועשויה להפחית תסמינים האופייניים למעי רגיז, ביניהם נפיחות, עצירות וגזים. על-אף שלא כל אי-נוחות בבטן כרונית היא סימן לדלקת, זו אפשרות. בכל מקרה, נוסף על צריכת כורכום בצורתו החיה, המיובשת או המקופסלת- כדאי לבדוק את העניין בצורה מקצועית.
שומר
שומר בכל צורותיו הוא אולי התרופה הטובה ביותר להקלה מיידית בנפיחות בבטן וגזים. באמצעות חומרים פעילים בצמח, השומר מפנה רעלים דרך השתן ומטפל בדלקות במערכת העיכול. תוכלו לבחור אם לצרוך אותו בצורתו הטרייה, ללעוס את הזרעים שלו או דווקא לחלוט אותם. כך או כך, כדאי שיהיה שומר טרי במקרר וזרעים מיובשים על המדף, שיהיו לעזרתכם בארוחה הבאה.

תאריך:  28/06/2022   |   עודכן:  28/06/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il