X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות

באופן כללי כאבים במהלך ההריון הם תופעה שכיחה יחסית. כאבי שלד שריר באזור האגן אופיניים באופן ייחודי לנשים. הגוף הנשי משתנה בזמן ההריון ואחריו, מה שדורש הסתגלות ועשוי להוביל לכאב ואי נוחות. למעשה, יש עדויות לשינויים במבנה, זוויות ובתנועה של האגן, כבר בשבועות הראשונים להריון אפילו שהעובר הוא בגודל של דובדבן.
בנוסף לשינויים גופניים, ישנם גם שינויים הורמונליים שבין היתר עלולים לגרום לשינוי בדרך שבה אנו חוות את הכאב ומגיבות אליו. כאב בזמן הריון ואחריו נחשב "נורמאלי", כלומר נתפס ע"י החברה כתופעה שלא ניתן להשפיע עליה או לשנות אותה.
לכן, הרבה נשים לא מדווחות על כאבים בהריון ובוודאי אינן פונות לטיפול בעקבותיו. המאמר כאן בא ליידע ולהסביר לכן, שיש מה לעשות ואפשר לחיות ולתפקד גם ללא כאב, או לפחות להפחית באופן ניכר את השפעתו.
על נשים וכאב-כיצד המגדר שלנו משפיע על כאב?
המין והמגדר שלנו משפיע במידה רבה על האופן שבו נחוש כאב, על ההתנהגות המצופה מאיתנו בזמן כאב, על הסיכון למחלות כאב כרוני וקצב התפתחותן, על אופן ההתמודדות עם כאב, על תגובותינו לתרופות שונות לשיכוך כאב ועוד. על-פי מחקרים קליניים, לנשים כואב יותר והן נוטות גם להביע יותר תחושות ורגשות לגבי הכאב, דבר המתבטא בשכיחות גבוהה יותר של כאב כרוני (בנשים לעומת גברים).

[צילום: Restart Therapy - אסתי נעים פלד - freepik]

נשים סובלות יותר מכאב כרוני
כאב כרוני נחשב לכאב שאינו מרפה ונמשך מעבר לזמן ההחלמה הסביר (לרוב 3-6 חודשים) והוא אחת התלונות הרפואיות השכיחות ביותר בקרב נשים. השכיחות של כאב כרוני בכלל האוכלוסייה בעולם היא כ-20%. אולם נמצא כי בקרב גברים השכיחות נמוכה יותר מאשר בנשים. הסיבה לכך נעוצה בגורמים פסיכולוגיים, תרבותיים, גופניים, הורמונליים ומגדריים. כאב כרוני עשוי לגרום לפגיעה קשה באיכות חייהן של נשים.
בכל מצב של כאב כרוני מומלץ לפנות לייעוץ וטיפול פיזיותרפיה. במקרה של כאב סביב האגן מומלץ לפנות לפיזיותרפיסט/ית שמתמחה באופן ספציפי בגוף הנשי וטיפול בכאב בקרב נשים. הפיזיותרפיסט/ית בעלי ידע נרחב באנטומיה ופיזיולוגיה של הגוף הנשי, יודעים לקחת בחשבון את כך הגורמים שעלולים להוביל לכאב, להשפיע עליו, על העוצמה שלו ועל התגובה שלך אליו. בעזרת טיפולים מנואליים והדרכה לתנועה ותרגול מותאמים, הכאב, אליו למדת כבר (כמעט) להתרגל, יכול לרדת ואף לחלוף.
כאב סביב הריון- כמה זה שכיח? ועד מתי זה נורמאלי לחוות כאבים גם אחרי הלידה?
כאב סביב האגן הוא הבולט ביותר בקרב נשים אחרי לידה. למעשה, גברים ונשים שטרם נכנסו להריון, קרוב לוודאי שלעולם לא ידווחו על כאב באזור האגן. אגב, אם כן, הכאב אינו סביר (למעט במקרים של חבלה או טראומה משמעותית) ומומלץ לפנות לבירור רפואי.
כאב סביב האגן שכיח מאוד גם בקרב נשים בזמן ההריון, כבר בתחילתו. אם עברת לידה, חלפה תקופת משכב הלידה בהצלחה ואת עדיין חווה כאבים באזור האגן- מומלץ לפנות לפיזיותרפיה! (אפשר גם לפני במקרה ויש כאב שאינו משתפר בכלל עם הזמן).
התלונה של נשים בזמן הריון על כאבי גב התחתון, היא בהרבה מקרים שגיאה באבחנה או במיקום ולמעשה מדובר בכאב הקשור לאגן. ישנם אזורי כאב נוספים שאינם ייחודיים לנשים בלבד (כגון הגו, הירכיים, שורש כף היד ועוד), אך מאפיינים את התקופות האלה במעגל החיים הנשי וניתן לשפר באופן משמעותי בטיפולי פיזיותרפיה!
בהרבה מהמקרים הלידה אכן עוזרת ומקלה על כאבים אלו, כלומר המשפט "אחרי הלידה זה יעבור" במרבית המקרים הוא נכון, אך ממש לא בכולם. רובן המכריע של הנשים אחרי לידה, אינן מדווחות על כאב, אולי בגלל חוסר דיווח של הסובלות ממנו. מאוד ייתכן שיש כאן העדר דיווח והוא נובע מתוך ההנחה שכאב אחרי לידה הוא סביר ונורמאלי ועל הנשים שילדו לסבול ממנו מאחר שאין לו פתרון.
אם את בהריון וכואב לך? אם את אחרי לידה, גם שנים לאחר לידה, וסובלת מכאבים שלא היו קודם לכן? תתקשרי אלינו לשיחת ייעוץ ואנו נפנה אותך לאחד מהפיזיותרפיסטים/ות שלנו שמתמחים בטיפול בכאב בקרב נשים. כי לא חובה לסבול כאב בהריון או אחריו! באפשרותך להתקשר אלינו למספר 077-9966400 או להיכנס לאתר שלנו www.restart-therapy.co.il להשאיר שם את הפרטים שלך ואנו נחזור אליך בהקדם.
המאמר נכתב על-ידי אסתי נעים-פלד, מרפאה בעיסוק מתמחה בשיקום ומייסדת Restart Therapy יחד עם גיל כרם פיזיותרפיסט מוסמך, מתמחה בטיפול בכאב בנשים בהריון ולאחר לידה.

תאריך:  05/07/2022   |   עודכן:  13/07/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il