X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות

ילדים זה שמחה, אבל כל הורה יודע: ילדים זה גם הרבה, הרבה בלגן. לא משנה אם אתם מגדלים בנים או בנות, כנראה שחדר ילדים בדרך כלל יהיה החדר הכי מבולגן בבית- ספרים פזורים על הרצפה, חתיכות לגו אורבות לכפות רגליים יחפות וחלקי פאזל שאיש לא יודע לאן הם שייכים. אבל גם אם הילדים שלכם ממש קטנים- חדר ילדים מבולגן הוא ממש לא גזירת גורל. סידור חדר הילדים הוא משימה שיש לעשות עם אחת כמו שצריך: לקבוע לכל דבר מקום לפי קטגוריות ולארגן בפתרונות אחסון מתאימים.
ועכשיו, כשלכל דבר יש מקום וקופסה- כל מה שנותר הוא לשמור על ההרגל להחזיר אותו לשם. ואולי תופתעו לגלות- זה אפילו יכול להיות כיף. אספנו עבורכם שלושה כללים שיהפכו את ארגון חדר הילדים למשחק ילדים.
מיינו את הצעצועים
לא משנה באיזה בית אתם מגדלים את הדור הצעיר ומה מצבכם הכלכלי, כנראה שלילדים שלכם יש יותר מידי צעצועים (גם אחרי שהם איבדו את הדינוזאור בגן ואת הטרקטור אצל חבר). כשיש יותר מידי, לא באמת נהנים ממה שיש, וגם במשחקים- עודף הוא סימן שאפשר להתחיל לשחרר. קודם כל מתחילים בסידור החפצים לפי קטגוריות, כל קטגוריה בפינה משלה: למשל, בובות פרווה בפינה אחת, משחקי קופסה בפינה אחרת ולידם, בפינה נוספת, משחקי עץ. ועכשיו, עברו על כל הפריטים באותה קטגוריה.
במהלך המיון תיפגשו עם ג'יפ בלי גלגלים, דובי בלי אוזן ומשחק קופסה בלי קלפים. את כל אלו ניתן לזרוק, ואת אלו שבמצב טוב אבל כבר לא נמצאים בשימוש אפשר לשים בכמה שקיות זבל שיועברו לתרומה, ולבטח ירגשו עד מאוד ילדים אחרים. במובן הזה, מיון הצעצועים יכול להיות תהליך נעים שמלמד באותה הזדמנות להעריך את מה שיש ולהיפרד ממה שכבר לא משמח.
לכל קטגוריה- מקום
ממש כמו שמבוגרי הבית יודעים איפה שמים סקוטשים במטבח (מתחת לכיור בסלסלה מפלסטיק, כמובן), כך צעירי הבית יהיו שמחים לדעת איפה שמים את פרת הפלסטיק והברבי בחדר המשחקים. השלב הבא הוא טיפול בצעצועים שהחלטתם להשאיר, וייחוד מקום לכל קבוצה. כדי לתווך את הרעיון לדור הצעיר, תוכלו להסביר שכמו שלכל ילד יש את המיטה שלו, כך גם לכל צעצוע מגיע בית משלו, עם משפחה משלו. תוכלו להדפיס מראש מדבקות עם ציור של הקטגוריה, ויחד עם הילדים להדביק על כל קופסה. כך, בסדר הבא שתעשו, יהיה ברור מה מקומה של בובת הפרווה, לאן שייכים חלקי הפלמוביל על הרצפה ואיפה לשים את המכונית האדומה.
במקום מסמרים- גומיות!
חדר הילדים לא מכיל רק בובות ענק וטרקטורים בגוגל כמעט אמיתי. יש בו אביזרי שיער כמו גומיות, קליפסים וסיכות, חלקי משחק קטנים וחרוזים. כדי למצוא את הקטנטנים האלה בקלות (כי לאף אחד אין כוח להתחיל במסע חיפוש אחר הגומייה המנוקדת בבוקר)- כל מה שצריך לעשות הוא להשתמש בקופסת פלסטיק שקופה עם מחיצות, מהסוג שמקובל להשתמש בו לאחסון ברגים.
אנשי ספר (קטנים) מסדרים את הספרים בעצמם
פעמים רבות הספרים ממוקמים במדף גבוה שאין לילדים גישה אליו. מצד אחד, הדבר אולי יותר נוח להורים, מצד שני, אם באמת רוצים לאפשר לילדים עצמאות- כדאי שהספרייה תהיה בגובה העיניים, מה שיהפוך אותה לנגישה יותר עבורם- בהוצאה כמו בהחזרה. אחת המשימות שילדים יכולים ליהנות ממנה הוא סידור הספרים לפי צבעים או לפי גובה, וכך, הם לוקחים חלק פעיל בעיצוב המרחב של עצמם כבר מגיל 4, כי בכל משחק יש כללים.

תאריך:  15/09/2022   |   עודכן:  15/09/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il