X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות

הרכב שלנו הוא אחד המרכיבים החיוניים ביותר של חיי היום יום שלנו. הישראלי הממוצע מבלה ברכב שלו בין שבועיים לחודש במצטבר בכל שנה. לכן, ברור שאנחנו צריכים לדעת איך לטפל ברכב שלנו, לפחות באופן בסיסי, ברגע שבו יש בבעלותנו אחד כזה. מהן הפעולות שחשוב לבצע באופן קבוע, איך אנחנו בודקים דברים בסיסיים בתפקוד של הרכב, ואילו נורות אדומות (תרתי משמע) אנחנו חייבים להכיר? נבין בקלות יחד.
לטפל ברכב זה ידע בסיסי שצריך להיות לא רק למכונאים
ראשית, ברור ומובן שאף אחד מאיתנו לא מתכוון לבצע טיפול 10,000 או טסט מלא לרכב בחניה הפרטית והביתית שלנו. זו לא המטרה, ולא לכך אנחנו צריכים לשאוף. עם זאת, רבים מאיתנו לא מבינים מספיק איך הרכב שלנו עובד ומהן המערכות המרכזיות בו, ולא בהכרח יודעים לבצע פעולות בסיסיות ביותר שהידע שלהן נחוץ לכל בעל רכב ונהג. זהו ידע חיוני ביותר שכדאי להחזיק בו פשוט משום שאנחנו משתמשים ברכב לעתים קרובות ובהיקף נרחב כל כך. הדבר נכון בין אם יש לכם SUV היברידי, רכב משפחתי קטן או רכב שטח ענק. אז מה חשוב לדעת? החלק הראשון הוא הגלגלים.
צמיגים - בדיקת אוויר, מילוי אוויר וזיהוי תקלות
צמיגי הרכב הם החלק הפגיע ביותר בו. זאת מכיוון שהתנועה של הרכב מבוססת על התנועה שלהם, ומשום שהם אלה שבאים במגע עם הכביש והקרקע עם כל נקודות התורפה שיכולות להיות עליהם. הפעולה הבסיסית שעלינו לדעת כיצד לבצע היא בדיקה ומילוי של אוויר בגלגלים. ניתן לבצע את הפעולה הזאת דרך צינור האוויר של הגלגל, בכל תחנת דלק או פנצ'רייה. צמיגי הרכב צריכים להיות מלאים לפי לחץ האוויר המצוין על-ידי היצרן, כשצריך להיות שוויון בלחצים בין כל זוג של גלגלים. מילוי האוויר מתבצע בצורה פשוטה באותה נקודה, כשאנחנו מכוונים את מכונת לחץ האוויר ללחץ הנחוץ לנו, ומצמידים את צינור האוויר לפיה של הגלגל. נורה של אוויר בגלגלים מתריעה לנו על חוסר באוויר באחד (או יותר) מהם, ובשלב זה אנחנו צריכים להפסיק את הנסיעה, להגיע לתחנת דלק, לבדוק באיזה גלגל חסר אוויר, ואם יש פנצ'ר להחליף לגלגל רזרבי ולנסוע לפנצ'רייה. לא מדובר בפעולה מסובכת, ובהחלט כדאי לבחון סרטונים ברשת שמלמדים כיצד לעשות זאת ולהיות מוכנים לשעת הצורך.
טיפולים בסיסיים שכדאי לבצע באופן קבוע
מילוי שמן מנוע, מילוי נוזל ניקוי שמשות, ניקיון בסיסי של פנים הרכב, מילוי מי קירור במנוע וניקוי השמשות - כולן פעולות שכל נהג ונהגת צריכים לדעת כיצד לבצע. כל הפעולות האלה לא דורשות מיומנות ייחודית, אלא פשוט הבנה של היכן הדברים נמצאים וכיצד נכון לבצע את הפעולה. אף אחת מהפעולות הללו לא דורשת כניסה למוסך, אלא לכל היותר לתחנת דלק. כשאתם מקבלים את הרכב לראשונה, בחנו את ספר הרכב והבינו כיצד לבצע את הפעולות הללו. כך תוכלו לנקוט בהן באופן שגרתי, ולמנוע תקלות ובעיות במבט קדימה.
התראות שחובה להכיר, והתגובה הנכונה לכל סוג של אזהרה
הנורות והחיוויים ברכב מתחלקים באופן גס לשלושה חלקים - אדומים, צהובים/כתומים וירוקים. חיוויים ירוקים (או כחולים) מעידים על פעילות של מערכות באופן סטנדרטי. חיוויים צהובים מעידים על תקלה שיש לטפל בה אך ניתן להמשיך בנסיעה בינתיים. נורות אדומות, כשמן כן הן, מעידות לנו על צורך מיידי בהפסקת הנסיעה ובטיפול בתקלה. זו גם הסיבה שבגללה לא צריך לחכות להופעת נורת הדלק בשביל לתדלק את הרכב - כשהיא נדלקת, פירוש הדבר הוא שרמת הדלק ברכב כבר נמוכה מעבר לרמה המומלצת עבור פעולה תקינה ובריאה של המנוע.
היכרות טובה עם הרכב שלכם היא תנאי בסיסי לשימוש בו. כעת, אתם יודעים כיצד לעשות זאת מעט יותר נכון, ויכולים להתמודד יותר טוב עם טיפול ברכב באופן שגרתי ובעת תקלה.

תאריך:  19/10/2022   |   עודכן:  19/10/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il