X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות

גוגל ופייסבוק הן ללא ספק 2 הפלטפורמות המומלצות והטובות ביותר לפרסום עסקים באינטרנט כיום. גוגל מציעה לנו 2 טכניקות פרסום עיקריות: קידום אורגני וקידום ממומן. פייסבוק לעומת זאת היא רשת חברתית המאפשרת פתיחה של פרופילים, עמודים עסקיים, הצטרפות לקבוצות דיון בנושאים משותפים וכן גם לפייסבוק יש מערכת פרסום לא רעה בכלל. אז היכן כדאי לנו להשקיע? קידום אתרים אורגני או קידום בפייסבוק? בואו נתחיל מהבסיס ולאט-לאט נתחמם.
בקצרה על שתי הפלטפורמות הנהדרות:
גוגל היא מנוע החיפוש הפופולרי ביותר בעולם. מיליוני גולשים ישראלים (ומאות מיליונים ברחבי העולם) עושים שימוש יומיומי בגוגל לחיפוש מידע, בתי עסק, אנשי מקצוע, מדריכים, טיפים, מוצרים ועוד. התוצאות אותן מציג מנוע החיפוש מסופקות בהתאם לדירוג של גוגל לביטויי מפתח/שאילתות חיפוש אותן יכול לחפש הגולש בגוגל. כדי לקבל חשיפה גדולה יותר מקידום אורגני במנועי החיפוש תרצו לקדם את האתר שלכם לתוצאות הראשונות ובשאיפה לתוצאה הראשונה למגוון ביטויים רלוונטיים בתחום שלכם, שלקוחות פוטנציאליים שלכם עשויים לחפש בגוגל. קל זה לא וזה דורש התמדה וסבלנות לאורך זמן - אך בהחלט אפשרי וזה מתבצע עבור עשרות אלפי בעלי עסקים בישראל מדי יום באמצעות חברות קידום אתרים מקצועיות. פייסבוק היא הרשת החברתית הגדולה והפופולרית ביותר בעולם. היא מהווה בסיס נהדר לבעלי עסקים לייצר חשיפה וחיבור לקהל שלהם באמצעות העלאה ושיתוף של תכנים, תגובות ומעורבות ישירה עם הקהילה והעוקבים ועוד. בפייסבוק ניתן לקדם עמודים עסקיים ופרופילים כחלק מהפעילות העסקית שלכם וניתן גם לעשות שימוש במערכת הפרסום הממומן של פייסבוק לטובת קידום הפוסטים, קידום אפליקציות ואפילו לשלוח אנשים ישירות לדף נחיתה/אתר חיצוני (בדומה למערכת הפרסום של גוגל). הפרסומות בפייסבוק ויזואליות יותר ונחשבות כפרסומות דחיפה (כאלה המופיעות מבלי שהגולש בהכרח יחפש אותן) לעומת גוגל שם הפרסומות מופיעות בהתאם לחיפוש של הגולשים.
אז בשורה התחתונה ולפני ההרחבות - היכן יותר כדאי לפרסם?
התשובה לכך איננה חד-משמעית. יש יתרונות וחסרונות לכל אחת מהפלטפורמות הנהדרות הללו ומאפשרויות הפרסום הללו. לשתיהן יש מאגרי מידע עצומים שבהן הן עושות שימוש (גוגל עם מנוע החיפוש הגדול בעולם, יוטיוב ואינדקס העסקים שלה ואילו פייסבוק עם כל מאגרי המידע שלה, של אינסטגרם ושל וואטסאפ). צריך להתחשב גם באפיון קהל היעד שלכם והיכן הוא נמצא ברשת. ייתכן שקהל היעד שלכם יהיה ברובו בגוגל ובמקרים אחרים הוא יהיה דווקא בפייסבוק. לעתים רבות ניתן לפרסם גם בקידום אורגני וגם בפייסבוק במקביל וליהנות מתוצאות משני הצדדים.
אילו אנשי מקצוע ובתי עסק יכולים ליהנות מתוצאות מקסימליות בהשקעה גם בפייסבוק וגם בגוגל?
ישנם בעלי מקצוע או בתי עסק בתחומים שונים שיכולים ליהנות מ2 חזיתות הפרסום הללו, כאשר הן לא מתנגשות אחת עם השנייה. כך למשל עורכי דין, שיכולים לייצר לעצמם חשיפה וחיבור לקהל באמצעות קבוצות דיון בפייסבוק בסגנון "שאל עורך דין" ובמקביל לעשות קידום אורגני בגוגל לביטויים מסוימים הרלוונטיים לתחום ההתמחות ואזור הפעילות שלהם. כך למשל עורך דין המתמחה בדיני תעבורה במרכז יוכל להשיב לשאלות של אנשים בעניין זה בקבוצות דיון רלוונטיות בפייסבוק, לייצר לעצמו חשיפה, לגרום לקהל לבטוח בו כאוטוריטה בתחום ולהראות שהוא זמין, אכפתי ומקצועי גם לאנשים שלא בהכרח צריכים את שירותיו באותו הרגע. כאשר ירצו את שירותיו הם יזכרו את אותו עורך דין שנוטה לענות לאנשים בקבוצה ונשאר בתודעה. במקביל אותו עורך דין יכול להשקיע בקידום אורגני בגוגל לביטויים הרלוונטיים לדיני תעבורה ולשירותי עורך דין במרכז הארץ. בדומה לעורכי דין גם בתי עסק ואנשי מקצוע רבים אחרים יכולים לעשות את אותו הדבר: החל ממאמנים, יועצים בתחומים שונים, ארגונים גדולים, קופות חולים או קליניקות פרטיות ועוד.
קידום מבצע או אירוע לזמן הקרוב:
לפייסבוק יש פיצ'ר נחמד המאפשר לפתוח "EVENT" כלומר אירוע בעברית, לתת פרטים, תמונות וכותרת לאירוע, זמן האירוע ופרטים נוספים ולאפשר לאנשים לסמן שהם הולכים להשתתף, לקבל עידכונים על-אודות האירוע וכו'. בהתאם לכך תוכלו גם לקדם אירועים שונים ולהגביר אליהם את החשיפה. כך שאם אתם רוצים לקדם אירוע, כנס, מבצע או השקה מסוימים כדאי יהיה לעשות זאת באמצעות פייסבוק ולא בקידום אורגני בגוגל הפועל לטווח הארוך.
מה ההבדל מבחינת תקציב ותוצאות?
כמו בכל קמפיין שאנו רוצים להקים חשוב לבחון את הנתונים של עלות-תועלת. כלומר העלות של ביצועי הקמפיין שלנו לעומת ההכנסות והרווחים שהקמפיין ייצור לנו. קידום בפייסבוק יכול להיעשות באמצעות מערכת הפרסום הממומן של פייסבוק, בדרך אורגנית ובעיקר באמצעות פעילות ומעורבות עם הקהל. תלוי בסוג הפרסום שאנו צריכים. קידום אתרים אורגני יכול לעלות אלפי שקלים בחודש אבל יכול להניב יותר תוצאות לאורך זמן. בשכלול מדדים אלה של מחיר תועלת אתם צריכים להתחשב גם בזמן שאתם יכולים או רוצים להשקיע בעצמכם. תמיד עדיף להשקיע באיש מקצוע שיבצע את העבודה בצורה הטובה ביותר עבורכם, אולם במקרים מסוימים (כמו בדוגמה שרשמנו למעלה של עורכי דין למשל) עדיף יהיה להשקיע גם זמן במתן מענה מקצועי לגולשים ושיפור המעורבות.
בניית תשתיות מקצועיות:
קידום אתרים אורגני ידרוש מכם לבנות אתר מקצועי ואיכותי לעסק. אתר שכזה יספק לכם תשתית טובה לבסס עליה את קידום האתר שלכם בגוגל. בפייסבוק תצטרכו לפתוח דף עסקי, להטמיע לוגו/תמונת פרופיל, תמונת נושא לרקע ולמלא את המידע על-אודות העמוד והעסק שלכם. גם בSEO וגם בפייסבוק תצטרכו להשקיע בהעלאת תכנים. בעוד בקידום האורגני חשוב להטמיע מילות מפתח בתכנים, הרי שבפייסבוק התכנים יהיו גם קצרים יותר בדרך כלל וגם החשיבות הגבוהה יותר תהיה על סוג התכנים, הנעה לפעולה, הוספת אלמנטים וויזואליים להבלטת הפוסטים ועוד.

תאריך:  22/12/2022   |   עודכן:  22/12/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il