X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות

לא מעט הורים אומרים לעצמם, שגם ככה הילד מעביר שעות ארוכות מול המסכים, אז רק המחשבה לרשום אותו ללימודי מחשבים ולספק לו עוד שעת מסך, יכולה לגרום להם "זעזוע".. עם זאת, כשחושבים על זה בצורה מעמיקה עתידים לגלות שלימודי מחשבים לילדים, במסגרת מסודרת, יכולים לטמון בחובם לא מעט יתרונות חשובים עבור הילד - וזאת, מעבר לעובדה שהם לא סותרים את האפשרות לצמצם להם את זמן המסכים. אז אם גם אתם מתלבטים אם לרשום את הילד ללימודי מחשבים, זה הזמן להכיר את כל היתרונות של הלימודים ולבסס את ההחלטה גם עליהם:
הטמעת הרגלי לימוד
כיום ניתן למצוא חוגים למחשבים אשר מיועדים לגילאים צעירים - פעוטות וילדי הגנים. במסגרת החוגים הללו, הילדים יכולים לסגל לאט-לאט הרגלי לימוד, לערוך היכרות עם הטכנולוגיות המתקדמות ועם הדרך באמצעותן הן יכולות לשרת אותנו. כמובן, שהחוגים מותאמי גיל ומבוססים יותר על משחקים, מוזיקה, תמונות ועוד.. אבל כאמור, כבר בשלב הזה וגם בדרך הזו, ניתן להטמיע בהדרגתיות אצל הילדים הרגלי לימוד.
שיפור של המוטוריקה העדינה
לימודי מחשבים לילדים יכולים לתרום תרומה לא קטנה לכל מה שקשור לשיפור המוטוריקה העדינה. במסגרת הלימודים הילדים מקבלים ידע וכלים לשימוש והזזת העכבר, לעבודה עם המקלדת ולפעולות נוספות המצריכות שימוש במוטוריקה עדינה.
פיתוח יכולות חשיבה
עולם המחשבים מתפתח ומתקדם בכל תקופת זמן קצרה ומצריך שליטה בלא מעט נושאים, המצריכים חשיבה. כידוע, עיסוק במחשבים מצריך נקיטה בפעולות כמו: התקנה של תוכנות, פתרון בעיות, הפעלה של עידכונים ועוד.. עולם המחשבים מסייע לילד לפתח יכולות חשיבה אשר יכולים להתגלות בעתיד כמאוד שימושיים ולא רק במה שקשור לעולם המחשבים.
שיפור הביטחון העצמי של הילד
שליטה במחשבים יכולה לשפר במידה משמעותית את הביטחון העצמי של הילד - הוא יכול להיות זה שיעזור למורה להפעיל מצגות שונות ולהסביר דברים לילדים אחרים שפחות מבינים. מעבר לכך, הילד גם זוכה לקבל כלים אשר יאפשרו לו להיות עצמאי יותר - הוא יכול להשתמש במחשב בכדי לחפש מידע בנושאים שונים, להכין ברכות ועיצובים וכיוצא בזה.
המסלול לעבר עבודה בהייטק
כן, מאוד יכול להיות שהילד שלכם בן 6 וכששואלים אותו מה הוא רוצה לעשות כשיהיה גדול הוא עונה תשובה בסגנון "סמי הכבאי". ומאוד יכול להיות שגם אתם לא ממש משקיעים זמן ומחשבה על הקריירה שתהיה לו בעוד 20 שנה. עם זאת, אם תקנו לילד ידע במחשבים וגם את האהבה לתחום, תוכלו לאט-לאט לעלות אותו על המסלול של עבודה בהייטק. מכאן, הדרך ללימוד במגמת מדעי המחשב בתיכון יכולה להיות לו סלולה ואחר כך אולי גם שירות ביחידת מחשבים בצה"ל ומכאן והלאה הדרך לעבודה בהייטק תהיה סלולה. מעבר לכך, יש לקחת בחשבון שאם היום כמעט כל העבודות כוללות בתוכן גם מחשבים, בעוד 20 שנה כנראה שלמחשבים יהיה אפילו תפקיד חשוב ומשמעותי יותר.
לסיכום, אין כל ספק כי לימודי מחשבים טומנים בחובם לא מעט יתרונות עבור ילדים בכל קשת הגילאים. כמובן, שבכדי למקסם את אותם היתרונות קיימת חשיבות גבוהה לבחור את הקורס בתבונה - יש לוודא שמדובר בקורס אשר מותאם לגיל הילד, לכישורים וליכולות שלו. וגם אחרי שבוחרים בקורס או בחוג, כדאי להמשיך ולעקוב אחרי הילד ולוודא שהוא אכן לומד ושבע רצון מאותו החוג - אם השביעות רצון לא תהיה גבוהה תמיד קיימת אפשרות לחפש ולמצוא חוג מחשבים אחר אשר יכול להיות מתאים ואיכותי יותר.

מדעי המחשב
תאריך:  30/01/2023   |   עודכן:  31/01/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il