X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות

הטכנולוגיה בתחומים המגוונים של חיינו מאפשרת ביצוע תהליכים בצורה קלה, מהירה ומשתלמת יותר. גם בענף האינסטלציה מורגשת היטב ההתפתחות הטכנולוגית המואצת של השנים האחרונות. אין ספק גם, שתחום האינסטלציה עוד ימשיך להתפתח ולהתקדם עם שיפור היכולות הטכנולוגיות בעתיד.
אם בעבר היה צורך להרוס קירות, לשבור מרצפות, להרים מדרכות ולעשות עבודה ממושכת ומסובכת להחלפה ולתיקון צנרת, הרי שכיום המצב שונה לגמרי. "טכנולוגיית האל הרס שינתה את החוקים בעולם האינסטלציה יחד עם המצלמה הטרמית, המצלמה המיוחדת לצילום קווי ביוב תת-קרקעיים וכל שיטות התיקון המודרניות המאפשרות תיקון צנרת ללא צורך להחליפה" סיפר לנו יוני קוזי בעל חברת "יוני אינסטלטור" המתמחה במתן שירותי אינסטלציה מתקדמים.
הטכנולוגיה החדשה בתחום איתור נזילות
בעבר במצבים של נזילות היה צריך לשבור קיר או רצפה כדי למצוא את מקור הנזילה ואח"כ לתקן אותה. כיום, עם ההתפתחות הטכנולוגית החדישה, ניתן לאתר את הנזילות ללא הרס, במהירות וביעילות ואף לתקן אותן בדרך לא פולשנית ולא הרסנית.
שימוש במצלמה טרמית לאיתור מקור נזילה בצינורות
אמצעי טכנולוגי מעולה וחדיש הינו המצלמה הטרמית, המאפשרת לאתר את מקור הנזילה מבחוץ בתהליך איתור מהיר ומדויק. המצלמה הטרמית עובדת בעזרת קרינת אינפרא אדום, מזהה אנרגיה של חום וממירה אותה לתמונה. האינסטלטור המביט בתמונה, רואה בה צבעים שונים הנוצרים לפי הטמפרטורה שלהם - חמה או קרה ועל-פי הצבעים ניתן לדעת היכן נמצאת התקלה ומה האופי שלה. כך נותנת המצלמה הטרמית תמונה ברורה על מיקום הבעיה ועל טיבה.
מצלמה לצילום מערכת הביוב
בעזרת מצלמת סיב אופטי ניתן לראות מה קורה מתחת לאדמה בתוך צינורות הביוב ללא צורך לחפור ולהגיע פיסית אל צינורות הביוב או להרוס קירות או רצפות. את המצלמה החדישה מרכיבים על חוט ברזל עמיד וחזק. את הצילומים שולחת המצלמה לטאבלט ואז יכול האינסטלטור לראות בבירור את מצב צנרת הביוב ואת מוקד הבעיה ולהחליט כיצד יטפל בה. בנוסף, בעזרת המצלמה החדישה הזו, ניתן גם לבדוק את כל החיבורים בין הצינורות והאם הם תקינים, מה מצבם של הצינורות והאם יש עוד ליקויים במערכת הביוב. כך ניתן לזהות את הבעיה בדרך מהירה, ללא גרימת נזק וכמובן בצורה חסכונית יותר.
הצנרת החדישה - צנרת פלסטית
במקום צנרת העשויה ממתכות מסוגים שונים, משתמשים כיום בצנרת פלסטית. מהם יתרונותיה של הצנרת הפלסטית? - קלה - עמידה לאורך זמן - עומדת היטב בלחצים - אינה מושפעת מטמפרטורות קיצוניות - אין בה חומרים כימיים, כמו: חלקיקים רעילים המצויים במתכות - אינה נוטה להישחק, להישבר או לקבל סדקים - האבנית לא נצמדת אליה ולכן המים נשארים נקיים ואיכותיים
התזה - שיטת תיקון חדישה בטכנולוגיית אל הרס
בשיטת ההתזה משתמשים בתיקון נקודתי במצבים של נזילת מים או שבר בצינור. בשיטת ההתזה מחדירים לצנרת רובוט מצויד במצלמה, שדרכו ניתן לראות את כל תהליך התיקון עם התרחשותו. אל הרובוט מצמידים רכיב שמתיז חומר איטום מיוחד על דפנות הצינור. עם ההתזה, על המקום המדויק שבו מצויה הבעיה החומר מתקשה לשכבת איטום עמידה ביותר וחזקה.
כך, יוצרים על הצנרת ציפוי ומתקנים את דופן הצינור הבעייתי. וזאת, כאמור, ללא גרימת כל נזק חיצוני לבית, לחצר או לרכוש.
הטלאה - שיטת תיקון חדישה לצנרת בטכנולוגיית אל הרס
בשיטת ההטלאה ( PETCH ), משתמשים בעיקר במצבים שבהם הבעיה נמצאת במקום שלא קל להגיע אליו, בזווית בעייתית או בצומת של צינורות. בשיטת תיקון זו מכניסים לצנרת זרוע רובוטית שיש עליה טלאי המיוצר מסיבי זכוכית ופולימרים. את הטלאי הזה מצמיד האינסטלטור למקום הבעייתי בצנרת ע"י שימוש בלחץ ובחום רב. הטלאי עמיד למשך זמן רב, גם אם הוא נחשף לכימיקלים ולחומצות העוברים בצנרת.
שימוש בטכניקת ההטלאה במקרים של חדירת שורשים לביוב
קיים גם טלאי מיוחד שבתהליך ייצורו הכניסו בו חומרים שמונעים צמיחת שורשים לתוך הצנרת. טלאי זה מבטיח, שבעיית חדירת השורשים לביוב לא תחזור על עצמה בעתיד.
שיטה חדשנית של שרוול צנרת ביוב בטכנולוגיית אל-הרס
משתמשים בשיטת שרוול צנרת ביוב כדי לתקן צינורות ביוב הנמצאים עמוק באדמה.
בעבר במקרים של תקלות בצינורות ביוב כאלו, היו נערכות חפירות, היה נגרם נזק לסביבה ואח"כ היה צורך להתקין קווי ביוב חדשים. עם ההתפתחות הטכנולוגית הומצאה שיטת שרוול הצנרת - שיטה זו מאפשרת חידוש של הצנרת הקיימת ע"י שרוול המוחדר לביוב ואוטם את דפנות הצינורות, ללא צורך להחליפם. שרוול הצנרת מוחדר לצינורות כשהוא במצב של גליל דק ומכווץ. כשהוא ממוקם במקום הבעייתי בצינור, מנפחים את השרוול בעזרת מכונות מיוחדות ומצמידים אותו לצינורות עד שהוא אוטם אותם בצורה מושלמת ומלאה. אנחנו רוצים להודות למר יוני קוזי על השיחה המרתקת שחלק עימנו. למאמרים נוספים היכנסו לאזור המומחים שלנו לקריאה נוספת.

תאריך:  30/01/2023   |   עודכן:  30/01/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il