X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות

>
הקמת התשתית לגינה היא שלב קריטי בתהליך הקמה או שיפוץ גינה.
זהו הבסיס עליו תיבנה הגינה, לכן לפני הקמת גינה חשוב לבצע שלבי הכנה בסיסיים שישמשו תשתית איתנה, שבסופו של דבר יחסכו לכם בעלויות משלב הקמת הגינה ועד לתחזוקתה בעתיד. צורך הכתבה התייעצנו עם זאב דיאמנט, בעלים של חברת "שדות" המתמחה בתכנון, הקמה, עיצוב ושדרוג של גינות, כדי שנבחן מהם הדברים החשובים שיש לקחת בחשבון בעת הקמת תשתית לגינה.
אדמה נקייה מפסולת
על-מנת להקים גינה עמידה לאורך זמן, חיוני תחילה לנקות את השטח ולהכין את התשתית הנדרשת. ניקוי פסולת לפני הקמת גינה הוא צעד חשוב ביצירת מרחב בריא ובר קיימא. פסולת שאינה מושלכת כראוי עלולה למשוך מזיקים, ליצור מראה מכוער ואף לזהם את הקרקע, מה שמקשה על צמחים לשגשג. הצעד הראשון בניקוי פסולת לפני הקמת גינה הוא לפנות כל פסולת, כגון רהיטים ישנים, מכשירי חשמל שבורים, חומרי בניין, שקיות ניילון, בקבוקים ופחיות, וגם עלים, גזירי דשא וענפים. ניתן להשתמש בפריטים אלה כדי ליצור ערימת קומפוסט, שתתפרק עם הזמן ותספק חומרי הזנה יקרי ערך לאדמה. קומפוסטציה לא רק מסייעת בהפחתת פסולת, אלא גם מספקת דרך טבעית ובת קיימא לדשן את הגינה. חשוב גם להתייחס לכל מקורות זיהום פוטנציאליים כמו דליפות נפט, כימיקלים מסוכנים ושפכים. פריטים אלה צריכים להיות מטופלים על-ידי איש מקצוע ולהשליך אותם כראוי כדי להגן על הסביבה ועל בריאות הגן.
אדמה איכותית ועשירה
הדבר השני שיש לקחת בחשבון בעת הקמת התשתית לגינה הוא האדמה. האדמה היא הבסיס של הגינה. חיוני לוודא שהיא איכותית. האדמה צריכה להיות עשירה בחומר אורגני, מנוקזת היטב ובעלת רמת pH המתאימה לצמחים שיגדלו בגינה. pH הוא מדד למידת החומציות של האדמה. רוב הצמחים מעדיפים רמת pH בין 6.0 ל-7.0, הנחשבת ניטרלית. אם האדמה אינה איכותית, ניתן להוסיף לה קומפוסט או חומר אורגני אחר כדי לשפר את המבנה שלה הפוריות שלה.
עיצוב ותכנון הגינה
עוד כדאי לדעת, כי בעת הקמת התשתית לגינה חשוב לתכנן את הפריסה ואת העיצוב של הגינה. התכנון והעיצוב יקבעו כיצד הגינה תיראה ותתפקד. חשוב להתייחס בעת תכנון הגינה לדפוסי השמש והצל, לזרימת המים, לנקודות חשמל ולאסתטיקה הכללית של הגינה. התכנון צריך להיות גם פונקציונלי וגם קל לתחזוקה, עם שבילים שקל ללכת בהם ואדניות שקל להגיע אליהן.
מערכת השקיה
מערכת ההשקיה היא מרכיב משמעותי שחשוב לקחת בחשבון כשמכינים תשתית לגינה. השקיה חיונית להישרדות הצמחים בגינה, וחשוב להקפיד על התקנת מערכת ההשקיה שתהיה מתוחזקת כהלכה. מערכת ההשקיה צריכה להיות מתוכננת כך שתספק לצמחים את כמות המים הנכונה בזמן הנכון, והיא צריכה להיות קלה להפעלה ולתחזוקה.
הכנת האדמה ועיבודה
עיבוד קרקע הוא שלב חיוני בהקמת גינה מוצלחת. זה כרוך בהכנת האדמה לשתילה על-ידי חפירה או עיבוד האדמה לעומק של 30 ס"מ. הדבר מסייע לאוורר את האדמה, מה שמאפשר למים ולחומרי מזון לחדור עמוק יותר לתוך האדמה. זה גם עוזר לאוורר אדמה דחוסה. באזורים קטנים יותר, ניתן לעשות זאת באופן ידני באמצעות כלי עבודה ידניים, כמו את חפירה, מעדר, מקלטר, מגרפה. עם זאת, באזורים גדולים יותר, עיבוד הקרקע נעשה בדרך כלל בשימוש בכלי עיבוד חקלאיים. במהלך העיבוד, כל האבנים והעשבים יפונו מהקרקע.
תחזוקה
שימוש בחומרים עמידים הוא היבט מכריע בתכנון גינה ובהקמתה. לצד עיצוב הגינה בסגנון הרצוי, חשוב לבחור בחומרים שיעמדו במבחן הזמן שאינם דורשים תחזוקה מסיבית. המטרה היא ליצור חווית גינון מהנה מבלי להיכנס למשימות בלתי פוסקות. ככל שהתקציב מאפשר, יש לבחור בעץ איכותי לריהוט גן ולבניית דקים ופרגולות, להשתמש באבן טבעית וחומרים חזקים ועמידים כגון פלדה וברזל.
תקציב
תקציב הוא היבט חשוב בכל פרויקט, כולל תכנון גינה. חשוב לקבוע כמה כסף אתם יכולים להקצות באופן ריאלי להקמת הגינה שלכם לפני שמתחילים. זה יעזור לכם לקבל החלטות מושכלות לגבי החומרים והציוד שתצטרכו, וגם יעזור לכם לתכנן עלויות בלתי צפויות שעלולות להתעורר. כמו-כן, רצוי לערוך רשימה לגבי העדיפות של אלמנטים בגינה שהכי חשובים לכם, כגון סוגי צמחים מסוימים, או כמו למשל הקמת בריכה, ולהקצות יותר מהתקציב שלכם לדברים אלה. בנוסף, כדאי לברר אודות אפשרויות ומחירים שונים עבור חומרים וציוד מיוחדים כדי לוודא שאתם מקבלים את התמורה הטובה ביותר לכספכם. ביצירת תקציב ועמידה בו, תוכלו להבטיח שהגינה שלכם תוקם במסגרת האמצעים שלכם ושלא תוציאו בסופו של דבר יתר על המידה.
כפי שראינו, הקמת גינה דורשת הכנה ותכנון מחושב. ניקוי השטח והכנת התשתיות הנדרשות כמו השקיה וחשמל. שימוש בחומרים עמידים בגינה כמו עץ איכותי ואבן טבעית עמידה כדי למזער תחזוקה. תקצוב הוא היבט מכריע כדי להבטיח שהפרויקט יושלם תוך האמצעים. עיבוד קרקע הוא צעד בסיסי כדי לספק סביבה מתאימה לצמחים לצמוח. באמצעות ביצוע שלבים אלו, תוכלו ליהנות מבסיס חזק לגינה, ובסופו של דבר לחסוך בעלויות בטווח הארוך. אנחנו רוצים להודות למר זאב דיאמנט על השיחה המרתקת בנושא הגינון. אנחנו מזמינים אתכם להמשיך ולקרוא עוד מאמרים נוספים בזירת המומחים שלנו ואנחנו מקווים כי גם אתם, כמונו, למדתם משהו חדש על הקמת תשתיות לגינה.

תאריך:  27/02/2023   |   עודכן:  27/02/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il