X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות

לא מעט אנשים אשר נמצאים לקראת לימודי תואר, מוצאים את עצמם שוקלים לבחור באפשרות של לימודי הנדסה. כמובן, שקיימת חשיבות גבוהה שלפני שאתם נרשמים ללימודים, תדעו מהן האפשרויות המוצעות לכם, ומהי הדרך אותה אתם צריכים לעבור בכדי להשלים את לימודי ההנדסה. הכנה מקדימה, הן מבחינה רגשית, הן מבחינה פרקטית והן מכל בחינה אחרת, תאפשר לכם בסופו של דבר לקבל החלטות מושכלות ונבונות.
אז איך מגיעים להיות מהנדסים?
לפני שאתם מתחילים לימודי הנדסה, קיימת חשיבות גבוהה שתבינו מהי הדרך אותה אתם אמורים לעבור בכדי להיות מהנדסים - ויש לקחת בחשבון שמדובר בדרך לא פשוטה ולא קצרה. יש לקחת בחשבון, שלימודי הנדסה אורכים בין 4 ל-5 שנים - ומדובר בלימודים קשים ודורשניים, המצריכים עמידה במחויבויות לא פשוטות וחשוב מכך, התמסרות לאותה הדרך. חשוב להיות מודעים שגם תנאי הקבלה למסלול הלימודים הם לא פשוטים - ולכן, חשוב לבדוק אם אתם יכולים להתקבל ללימודים, או שיש דרך אותה תדרשו להשלים על-מנת שתוכלו להתקבל (השלמת בגרויות, שיפור של ציון פסיכומטרי, מכינה וכיוצא בזה..). מעבר לכך, כמובן שהדרך הארוכה והמורכבת אותה אתם עתידים לעבור תשתלם לכם, מכיוון שבסופו של דבר, אתם יכולים להשתלב בעבודה כמהנדסים, ליהנות ממשכורות גבוהות ומתנאים שהם לא פחות ממעולים.
איזה תחום בעולם ההנדסה אתם מעוניינים ללמוד?
כידוע, יש לא מעט תחומים בעולם ההנדסה, כאשר לבצע את הבחירה הנכונה ההמלצה היא לערוך היכרות עם כולם: בין אם זה הנדסת תוכנה, הנדסת חומרים, הנדסת חשמל או כל תחום אחר אשר משתייך לעולם ההנדסה. ההמלצה היא לקבל החלטה מבעוד מועד על תחום ההנדסה הרלוונטי - כאשר, לא בכל מסגרות הלימוד מציעים את כל מסלולי לימוד ההנדסה. לכן, ברגע שתבינו מה תחום ההנדסי שאתם רוצים ללמוד, יהיה לכם קל יותר להתמקד במוסדות הלימוד הרלוונטיים ובשלב הבא, לבחור מתוכם את מסגרת הלימוד המתאימה והנכונה ביותר.
לימודים במכללה או אוניברסיטה?
אחת ההחלטות הבסיסיות והראשונות שצריך לקחת זה אם אתם מעוניינים ללמוד באוניברסיטה או ללמוד במכללה. יש כמובן, יתרונות אשר מאפיינים כל אחת מאותן ההחלטות. כך לדוגמה, לימודים באוניברסיטה, מקנים אפשרות במוסד לימודים גדול יותר ואולי כזה שצבר לעצמו שם ומוניטין. מעבר לכך, בחירה באוניברסיטה יכולה להיות כרוכה במקרים רבים בשכר לימוד נמוך יותר - אם האלטרנטיבה היא מכללה פרטית אשר שכר הלימוד יכול להיות כפול ומשולש במקרה הזה. כמובן, גם למכללה יש לא מעט יתרונות, יש מכללות אשר יכולות להתמחות באופן פרטני במקצועות ההנדסה - מה שמהווה יתרון. מעבר לכך, היחס במכללה הוא אישי, אינטימי וביתי יותר - כך שיש לא מעט סטודנטים שיעדיפו את הבחירה הזאת.
יתרונות וחסרונות של כל מוסד לימודים
אחרי שהחלטתם באיזה מסלול לימודי הנדסה אתם מעוניינים. בשלב הבא, תוכלו להכין רשימה של מוסדות לימוד רלוונטיים אשר מציעים את אום תחומי לימוד. בשלב הבא, תוכלו לבדוק את היתרונות והחסרונות של כל מקום ובין היתר: מיקום מוסד הלימודים, השם והמוניטין אותם הוא צבר בתחום, עלות שכר הלימוד (אם זאת מכללה האם היא פרטית או ציבורית וכיוצא בזה). באופן כללי כדאי להעלות על הכתב את כל היתרונות והחסרונות שאתם חושבים עליכם - מכיוון שבעת קבלת ההחלטה, תוכלו להסתכל על הרשימה ולהשוות את היתרונות אל מול החסרונות - מה שיאפשר לכם לקבל בסופו של דבר החלטה מושכלת, נבונה - ואולי חשוב מכל, מתאימה.

תאריך:  22/03/2023   |   עודכן:  22/03/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il