X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות

עולם ההשקעות בשוק ההון טומן בחובו פוטנציאל לאחוזי תשואה גבוהים. אחד הגורמים המשפיעים ביותר על אחוזי התשואה שנוכל לממש מההשקעה, זוהי רמת הסיכון שנהיה מוכנים לקחת. ככל שנבין מהם הסיכונים הגלומים בהשקעה וכיצד ניתן למזער אותם, הרי שנוכל לקבל החלטות מושכלות ולבנות את תיק ההשקעות האולטימטיבי
תשואה וסיכונים - מה הקשר ביניהם?
כל משקיע מחפש להשיג את אחוזי התשואה הגבוהים ביותר, כאשר יש לא מעט דרכים, אפשרויות ואפיקי השקעה להשגת המטרה. בין המושגים הבסיסיים ביותר בעולם ההשקעות נמצאים המושגים תשואה וסיכון, אשר כפי שניווכח מיד, קשורים אחד בשני בקשר הדוק.
כל השקעה כרוכה בסיכון מסוים, כאשר רמת הסיכון תלויה באופי ההשקעה שיכולה להיות סולידית מצד אחד ואגרסיבית מצד שני. ככל שרמת הסיכון גבוהה יותר, הרי שפוטנציאל הרווח מההשקעה גדל בהתאם.
איזה סיכונים יש בשוק ההון?
פתיחת תיק השקעות נמנית על אפשרויות ההשקעה המועדפות ביותר על משקיעים רבים. לצד פוטנציאל הרווחים הגבוה משוק ההון, הנמצא בעיקר בהשקעה לטווח ארוך, קיימים גם לא מעט סיכונים בשוק ההון, אשר היכרות מקדימה איתם תסייע בבניית תיק השקעות מומלץ.
את הסיכונים הקיימים בשוק ההון נהוג לחלק לסיכונים מערכתיים ולסיכונים לא מערכתיים:
1. סיכונים מערכתיים לדוגמא:
  • אינפלציה
במציאות של שיעורי אינפלציה גבוהים, ערך הכסף שלנו יורד, כך שהתשואה אותה אנחנו מקווים לקבל מההשקעה, תפחת בהתאם.
  • ריבית
במקרים של עליית ריבית משמעותית, שוויים של מכשירי השקעה סולידיים, כמו אגרות חוב לדוגמה, עלול לרדת בחדות, שכן מכשירים אלו כבר אינם מפצים בצורה מספקת על רמת הסיכון הטמונה בהם.
2. סיכונים לא מערכתיים לדוגמא:
  • סיכון שוק / סקטור
כאשר שוק או תחום מסוים נפגע בצורה מסוימת, ערך המניות של החברות בשוק או בענף זה נפגע בהתאם. אחת הדוגמאות לכך היא הפגיעה בענף התעופה בעת משבר הקורונה.
  • סיכוני אשראי / חדלות פירעון
השקעה במניות היא למעשה השקעה במימון הפעילות של חברה מסוימת. לפיכך, כאשר החברה אינה מצליחה לצמוח, ובמקרים קיצוניים אף פושטת רגל, הרי שבעלי המניות חשופים לסיכון משמעותי.
כיצד ניתן לצמצם את סיכוני ההשקעה בשוק ההון?
היכרות מקדימה עם הסיכונים בשוק ההון היא בהחלט צעד חשוב ומשמעותי בהתמודדות איתם. כעת, נוכל לעבור לשלב הבא - כיצד ניתן לצמצם את סיכוני ההשקעה בשוק ההון, מבלי "לשלם" בתשואה נמוכה:
  • פיזור השקעות
פיזור השקעות הוא אחד העקרונות החשובים ביותר בהשקעות בכלל ובהשקעות בשוק ההון בפרט. הרעיון הבסיסי העומד מאחורי פיזור השקעות הוא לא לשים את כל הביצים בסל אחד. כך, גם במקרים של מצבי קיצון, תיק ההשקעות שלנו יהיה פחות חשוף להפסדים גדולים מאחר שיהיו בו איזונים.
  • השקעה לטווח ארוך
אם ננסה למצוא מכנה משותף לכל המשקיעים המצליחים ביותר בעולם, השקעה לטווח הארוך יהיה ללא ספק מאפיין משותף בולט. זאת בעיקר הודות לעובדה, שאף הוכחה מבחינה מדעית, כי להשקעה לטווח ארוך קיים סיכוי גבוה יותר לייצר רווחים.
  • בחירת רמת סיכון
בחירת רמת סיכון שמתאימה למאפיינים שלכם וכן לצרכים והמטרות שלכם, תסייע לכם להתמודד בצורה יעילה עם הסיכון הכרוך בהשקעה, ועם תקופות מסוימות בהן תיק ההשקעות יחווה ירידות.
בניית תיק השקעות מומלץ עם חברה מקצועית
על-מנת להביא לידי ביטוי בצורה המיטבית את מגוון הפרמטרים לצמצום סיכוני ההשקעה בשוק ההון, מומלץ להיעזר בשירותיה של חברה מקצועית ומנוסה בתחום. חברה כזו תעמיד לרשותכם מנהל השקעות מומחה וכלי טכנולוגיים מתקדמים, שיעזרו לכם להגיע לתשואות הגבוהות ביותר, תוך שמירה על רמת הסיכון המתאימה ביותר עבורכם.

תאריך:  08/06/2023   |   עודכן:  08/06/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il