X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות

ההליך לביטול הצורך בוויזה לארצות הברית מתקדם בצעדי ענק. בשבועות האחרונים חלו מספר צעדים משמעותיים שמקרבים אותנו מאוד בדרך להשגת שינוי המדיניות.
עד היום, התרגלנו להליך מסורבל ומעיק אשר כלל עמידה בתורים ארוכים עד מאוד, ראיונות, אין סוף טפסים, תשלום סכומים גבוהים ובקיצור - כאב ראש בלתי נגמר. אותו קושי בקבלת הויזה גרם להרבה ישראלים לוותר מראש ואולי גם לחשוש להיכנס להליך כזה. לא התקיימה ספונטניות בנסיעות בין ישראל לארצות הברית, מה שהופך את הקשר ביניהן למעט רדום יותר.
היום, מדינת ישראל וארה"ב עובדות על הסכמים נרחבים אשר יקלו משמעותית על המעבר בין שתי המדינות. אותו הסכם יאפשר לא רק כניסה קלה לישראלים אל תוך המעצמה, אלא גם כניסה של כל מחזיקי דרכון אמריקני אל תוך המדינה, מה שמהווה גם קושי מסוים בהגעה לפשרות והבנות בין הצדדים. מה בדיוק עומד על הפרק, איך זה יראה והאם אפשר להשיג טופס ESTA בעברית - הוסיפו לקרוא.
פטור מויזה לישראלים - האם זה באמת עתיד לקרות בקרוב?
ראשית, נדון באינטרסים. גם לצד האמריקני וגם לצד הישראלי ישנם אינטרסים ברורים לקידום ההליך. הצד האמריקני מעוניין לתת גישה נוחה לישראלים משתי סיבות: האחת, עידוד ותמיכה בדמוקרטיה במזרח התיכון. השנייה, האינטרס הכלכלי. כל המדינות המערביות המתקדמות היום מבינות שכל כלכלת העולם תמונה בגלובליזציה. בלי עין הרע - ישראלים יודעים לעשות עסקים בצורה מצויינת.
לנו הישראלים, מתאפשרת בתמורה כניסה נוחה ופשוטה עבור ישראלים המעוניינים לטייל בבירה.
בנוסף, האינטרסים הכלכלי משרת גם את ישראל. המסר שיוצא לעולם הוא מאוד ברור - ארה"ב תומכת בישראל ומותירה לה כניסה נוחה וקלילה מאוד למעצמה הגדולה בעולם. ומכאן, שהתהליך רץ מאוד מהר וביעילות כאשר שני הצדדים תומכים בו, ומהר מאוד אולי כבר בשנה הקרובה נוכל לקבל הודעה רשמית שהשינוי נכנס לפעולה.
אז איך זה הולך לעבוד בדיוק?
כפי שנאמר - את תהליך הוויזה המייאש מחליף טופס ESTA הדיגיטלי והחדשני. במקום לעמוד בתור לוויזה נכנסים לאינטרנט וממלאים טופס אינטרנטי. כמה קל כשהתהליך הוא בסך-הכל מילוי טופס כניסה ESTA אונליין. למרבה הנוחות ניתן למצוא גם טופס ESTA בשפה העברית אשר מקל על כל התהליך אף יותר. את הטופס ממלאים, מגישים ו… זהו! מחכים לתשובה מהירה במייל. כל שיש להכין מראש זה דרכון בתוקף.
את כל הפרטים המלאים והסעיפים הקטנים ניתן למצוא באתר האינטרנט המצורף. אין ספק שהליך זה הופך הכל להיות יותר פשוט, נעשתה עבודה רבה משני הצדדים להקל על סעיפים רבים שהיו נהוגים עד היום. הטכנולוגיה החדשנית הקשורה באיתור גורמים פרטיים העוסקת בתביעות עצמה, סריקת תווי פנים וכדומה מאפשרת את שינוי הנוהל.
יתרונות טופס ESTA החדש
דיברנו על כמה יתרונות מדיניים חשובים, אך עכשיו בוא נדבר גלוי, מהם היתרונות עבורנו, המטיילים או אנשי העסקים במעבר לטופס ESTA במקום הגשת הוויזה בתהליך הישן. מעבר לקלות והנגישות בין אם תרגום הטפסים לשפה העברית, ובין אם עצם היותו טופס אינטרנטי, קיימים עוד כמה יתרונות בולטים:
- מתן חופש תנועה
טופס ESTA החדש מקנה חופש תנועה בתוך המדינה. ניתן יהיה לנוע בין מדינות. מה שמרחיב את יכולת הטיול והתיירות במדינה. מעבר לכך, יהיה אפשר לצאת ולהיכנס מהמדינה.
- סוג אשרת הכניסה
באופן עקרוני, לא קיים שוני גדול בין סוג אשרת הכניסה דרך הוויזה וסוג אשרת הכניסה הקיים בעזרת טופס ESTA החדש. לכן נציין, שלא מדובר בויזת הגירה, אלא אך ורק בוויזה לצורכי תיירות ועסקים.
- כמה זמן תוכלו לשהות בארצות הברית?
תתאפשר כניסה של עד 90 ימים.

תאריך:  30/07/2023   |   עודכן:  30/07/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il