בין כל המסמכים והדוחות שצריך לדאוג להם בתור עסק עצמאי,
פנקס קבלות הוא אחד הדברים הראשונים והחשובים שכל עוסק פטור צריך שיהיה לו. אם אתם בתחילת דרככם כעסק עצמאי ולא בטוחים מה זה פנקס קבלות ואיך משתמשים בו - הכנו לכם ממש כאן את כל המידע שאתם צריכים לדעת בנושא.
פנקס קבלות - מה זה בכלל? אוקיי, אז התשובה לזה היא נורא קלה: פנקס קבלות, כשמו כן הוא - פנקס שמכיל קבלות.
אנחנו מניחים שאת זה כבר ידעתם ולכן נעמיק עוד קצת: )
קבלה היא מסמך שכל עסק עצמאי צריך להוציא בעת קבלת תשלום עבור עסקות שהוא מבצע. הקבלה היא בעצם מסמך שמאמת את התשלום של הלקוח לבעל העסק ולכן היא חייבת להיות מופקת מיד לאחר שהתקבל התשלום מהלקוח. פנקס קבלות הוא פשוט פנקס נייר שמכיל הרבה קבלות ריקות עם שדות שבעל העסק מחויב למלא עבור כל עסקה באופן פרטני. לכל קבלה יש שני עותקים - עותק אחד מקבל הלקוח ועותק שני נשאר אצל בעל העסק.
מה עושים עם הקבלות? את הקבלות חייב בעל העסק לשמור, כיוון שאלו מהוות בסיס לדוח ההכנסות השנתי של העסק. בגלל שההכנסה השנתית של העסק שלכם תיקבע על-פי סך הקבלות שתוציאו, מאוד חשוב שתהיו מסודרים ותשמרו את כל הקבלות שאתם מוציאים במקום אחד.
מה מכילה קבלה? מסמך הקבלה צריך להכיל את הפרטים הבאים על-אודות העסקה:
1. מספר סידורי של הקבלה
2. שם מקבל התשלום
3. תאריך הוצאת הקבלה
4. סכום התשלום
5. תיאור המוצר או השירות שעליהם ניתן התשלום
מי צריך פנקס קבלות? ובכן - כולם. כל עסק שמקבל תשלומים מלקוחות מחויב בהוצאת קבלה. אולם, עסקים שאינם עוסק פטור יכולים להוציא חשבונית מס-קבלה במקום קבלה, ולכן הם לא חייבים להשתמש בפנקס קבלות.
האם יש חלופה לפנקס קבלות? אם אתם חוששים לאבד חלק מהקבלות או סתם לא אוהבים לאגור מלא נייר בבית, יש כיום חלופות דיגיטליות רבות לפנקס הקבלות הוותיק. חיפוש קצר ברשתיציג עבורכם כמה וכמה מערכות אונליין לניהול עסקים שמאפשרות לכם, בין היתר, להפיק מסמכים חשבונאיים כמו קבלות.