X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות

גגות של בניינים וגם של בתים סוגרים את החלק העליון של המבנה ומשמשים כשכבת הגנה מפני מזג האוויר. ולמרות שזו מטרתם, פעמים רבות, חומר הגלם שממנו הם עשויים, אינו מספיק כדי לשמור מפני חדירה של מים. לחות ומים בתוך המבנה תתחיל להיראות באזור התקרה ובמקרים חמורים יותר תגיע גם לקירות. הכנת הגג שלכם לחורף הוא הפתרון לבעיות אלו. במאמר הבא נסביר איך תכינו נכון את הגג שלכם לעונה הקרה.
שלב ראשון - מבינים מהו סוג הגג שיש ברשותכם
אחד הדברים הכי חשובים לפני שניגשים לאטום גג, הוא קודם כל להבין איזה גג יש ברשותכם. ניתן להבדיל כיום בין שני סוגים, האחד - גג שטוח שאותו נראה לרוב בבניינים והשני גג רעפים שאותו נראה לרוב בבתים פרטיים.
הסיבה שחשוב להבין מהו סוג הגג, נובעת מהעובדה כי לכל סוג יש את חומרי האיטום שמתאימים עבורו. איטום גגות חייב להתבצע בצורה מדויקת ועם חומר האיטום הנכון, אחרת לא תצליחו להימנע מחדירת המים לתוך הסדקים והשברים.
שלב שני - מבינים אילו חומרי איטום מתאימים לגג שלכם
לאחר שהבנתם מהו סוג הגג שלכם, כעת יש להבין אילו חומרי איטום מתאימים עבורו. הנה רשימה של מספר חומרי איטום גגות שכדאי להכיר.
  • איטום גגות עם זפת - הזפת הוא חומר הגלם הוותיק ביותר בתחום האיטום והוא נמצא עדיין בשימוש, בעיקר בגלל שהוא זול ביחס לחומרי גלם אחרים. עם זאת, יש לקחת בחשבון שהשחיקה שלו דיי גבוהה ויש לחזור על הפעולה אחת לשנה. הזפת כחומר גלם יתאים עבור גגות שטוחים.
  • איטום גגות עם יריעות ביטומניות - איטום ביריעות ביטומניות נחשב לשיטה הטובה ביותר כיום. מדובר על יריעות שמולחמות זו לזו ויוצרות מעין ריצוף על הגג. זוהי שיטה יעילה מאוד שאוטמת את הגג לזמן דיי ארוך בצורה טובה מאוד, אך ביחס לשיטות אחרות, היא יקרה מאוד.
  • איטום גגות עם חומרים אקריליים - חומרים אקריליים לאיטום הינם חומרים פלסטיים לבנים שהאיטום באמצעותם מתבצע בהתזה. שיטה זו מתאימה כאשר האסתטיות חשובה. בשיטה זו נשתמש בדרך כלל בגגות פתוחים שאנשים משתמשים בהם כמו מרפסת. מעבר לכך, חשוב לדעת כי אלו לא חומרים חזקים ויש לתחזק אותם אחת לשנה.
  • איטום גגות עם חומרים פוליאוריתנים - איטום באמצעות חומרים אלו הוא איטום איכותי מאוד המתבצע בגגות שאי אפשר לשים בהם יריעות ביטומניות כי יש המון דברים על הגג. חומר זה יקר וחזק והוא מומלץ מאוד אם לא ניתן לשים יריעות. כדאי להתייעץ עם איש איטום באשר לשיקולים לבחירה זו.
שלב שלישי - מחפשים איש איטום מקצועי
אחד הדברים הכי חשובים באיטום גגות הוא לבצע איטום גגות מקצועי עם קבלן איטום. מדובר בעבודה למומחים שיודעים לבצע את האיטום בשלבים הנכונים שלו.
כל איטום מחייב ניקוי של האזור, איתור של הסדקים והשברים, סגירה שלהם בחומרי גלם שונים ולאחר מכן ביצוע האיטום.
כשלא מבצעים את עבודת האיטום על-פי השלבים הנכונים, הסדקים והחורים פשוט לא יהיו אטומים ואתם תבזבזו כסף לחינם על חומרי הגלם.
שלב רביעי - מבצעים איטום אחת לשנה - שנתיים
בתחום של איטום גגות חייבים להבין כי לא מספיק לבצע איטום פעם אחת. חשוב אחת לשנה עד שנתיים, תלוי בחומר האיטום, לבצע בדיקה של הגג ותחזוקה.
מומלץ תמיד למצוא קבלן איטום שמציע איטום גג עם אחריות. כשיש לכם אחריות על העבודה, אתם יכולים לדעת שהיא מתבצעת על הצד הטוב ביותר ולהזמין את איש האיטום אחת לשנה לצורך בדיקה. המאמר באדיבות חברת הראשון באיטום

תאריך:  29/10/2023   |   עודכן:  29/10/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il