X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות

מעקב אחר עשיית צרכים הוא חלק מהותי בשמירה על בריאותנו. שינויים בשתן או בצואה יכולים להיות סימנים מוקדמים לבעיות רפואיות. כאשר אנו שמים לב לשינויים ומתייחסים אליהם ברצינות, ניתן לזהות בעיות בשלב מוקדם ולקבל טיפול רפואי נכון. חשוב להקפיד על תיעוד ומעקב אחרי תדירות, כמות, צבע, ריח ומרקם של שתן וצואה.
סימנים לא תקינים בשתן
סימנים לא תקינים בשתן יכולים להעיד על מגוון בעיות בריאותיות ולכן חשוב להיות מודעים אליהם. שינויים בצבע, ריח, כמות ותדירות הצורך להתפנות, כמו גם הופעת דם או קצף, הם כולם סימנים שדרושים בדיקה רפואית.
שתן בצבע כהה יכול להצביע על חוסר בנוזלים או על בעיות בכליות. שתן בצבע כתום או חום עלול להצביע על יתר כמות בילירובין, שהוא חומר המתפרק מהמוגלובין בכדוריות הדם האדומות. שתן צלול מדי יכול להיות סימן לצריכת נוזלים יתר או לבעיות מטבוליות.
נוכחות דם בשתן, המכונה המטוריה, היא סימן לא טוב שדורש פנייה מיידית לרופא. הדם יכול להיות סימן לאבנים בכליות, דלקת בדרכי השתן, זיהומים, או בעיות אחרות. ריח חריף או לא נעים יכול להצביע על זיהום או על מחלות מטבוליות.
הופעת קצף בשתן יכולה להיות סימן לכמות חלבון גבוהה בשתן, דבר היכול להצביע על בעיות בכליות. כמו-כן, שינויים במרווחי הזמן להליכה לשירותים או קשיים בהשלמת ההתרוקנות של השלפוחית, יכולים להיות סימנים לבעיות פרוסטטה, זיהומים או מחלות אחרות. תדירות מרובה של הליכה לשירותים, הן במהלך היום והן בלילה. יכול להועיד על תופעה של שלפוחית רגיזה. התופעה הזו מתרחשת כשהשלפוחית לא מסוגלת לאחסן כמויות גדולות של נוזל בשלפוחית. סימן נוסף הוא קושי להחזיק את השתן, עם צורך דחוף ולעיתים אף בלתי נשלט לשחרר אותו.
שינויים בצואה
שינויים בצורת הצואה, הצבע והתדירות יכולים להעיד על מצב בריאותי לקוי, וחשוב להיות עם יד על הדופק. צואה קשה יכולה להצביע על עצירות, בעיה שכיחה הקשורה לתזונה דלה בסיבים, חוסר נוזלים או תרופות מסוימות. מצד שני, צואה רכה או נוזלית יכולה להיות סימן לגסטרואנטריטיס, זיהומים, או חוסר ספיגה של מזון. שינויים חדים במרקם הצואה יכולים להיות סימן לדלקת או חסימה במערכת העיכול.
בנוגע לצבע, צואה שחורה או כהה מאוד יכולה להצביע על דימום בחלק העליון של מערכת העיכול, כגון בקיבה או בטחול. צואה בהירה או צהובה יכולה להיות סימן לבעיות בכבד, בכיס מרה או בלבלב. צואה דמית או עם סימני דם טרי יכולה להצביע על דימום בחלק התחתון של המעי, כגון סדקי בפי הטבעת, טחורים או דלקת. שינויים במרווח הזמן מצואה לצואה גם יכולים להיות רמז לבעיות בריאותיות. תדירות גדולה של ריצה יכולה להיות סימן לשלשולים או זיהומים, בעוד שהתפנות נדירה מדי יכולה להצביע על עצירות או חסימה במעי.
הבדלים בין גברים לנשים
אצל נשים, שינויים כגון קושי בהתחלת שתן, דחף תדיר להליכה לשירותים, כאבים או צריבה בעת השתנה, יכולים להיות סימנים לדלקת בדרכי השתן, אבנים בכליות, או בעיות ברצפת אגן. גם דימומים לא רגילים בשתן יכולים להיות מעידים על בעיות רציניות יותר.
אצל גברים, שינויים כגון זרם חלש, קשיים בהתחלת שתן או הצורך לקום לשירותים באמצע הלילה עשויים להצביע על גדילה של ערמונית, דלקת בדרכי השתן או אבנים בכליות. גם כאן, דימומים בשתן דורשים בדיקה רפואית מיידית.
חשוב לזכור שלא כל שינוי הוא בהכרח סימן למחלה, אך במקרה של שינויים מתמשכים או חריגים, יש לפנות לייעוץ רפואי לבדיקה ואבחון. ככל שהטיפול מוקדם יותר, כך גדלות הסיכויים לריפוי מהיר

תאריך:  27/12/2023   |   עודכן:  27/12/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
כתיבת המומחים
קבוצת ירדן
העיר שבמזרח גוש-דן נמצאת בעיצומה של תנופת פיתוח וצמיחה עם שכונות חדשות, התחדשות עירונית ועם שיאי ביקושים לדירות    אלי גבאי, אחד מבעלי קבוצת גבאי: "מאמינים בעיר, גאים להיות חלק מהצמיחה שלה ולהציע דירות במחירים שפויים"
קבוצת ירדן
כתיבת המומחים
קבוצת ירדן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il