X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות

מהו אישור ESTA, איך למלא טופס ESTA, מי יכול לקבל את האישור, תוך כמה זמן וכמה זה עולה? על כל השאלות האלו נענה לכם בכתבה שלפניכם.
מהו אישור ESTA?
החל משנת 2023, ישראל הצטרפה לתוכנית הפטור מויזה, הידועה בשם אסטה (ESTA - Electronic System for Travel Authorization). תוכנית זו כשמה כן היא, פוטרת את הנוסעים עימה בצורך בויזה שהייתה נדרשת עד לא מזמן לכל אזרח ישראלי אשר ביקש לנסוע לארצות הברית.
המשמעות היא שאין צורך יותר בהתעסקות בהליך המסורבל של הוצאת הויזה הכולל מילוי טפסים ארוכים, ביקור לצורך ראיון אישי בשגרירות והמתנה רבה לראיון ולויזה עצמה.
מי יכול להוציא אישור ESTA?
כל אזרח ישראלי בעל דרכון ישראלי תקף וביומטרי (כמעט כל הדרכונים המונפקים כיום בישראל הינם ביומטרים), כאמור, ניתן לבדוק האם הדרכון ביומטרי על-ידי מציאת סימון של שבב בתחתית העמוד הראשי של הדרכון (בכריכה עצמה, בצידה החיצוני והראשי).
כמו-כן, מי שיכול להגיש בקשה לטופס ESTA הוא אזרח אשר אין לו עבר פלילי או בעיות הגירה בעברו בארצות הברית או בכל מדינה אחרת ושלא סורב בעבר לויזה לארצות הברית.

[צילום: freepik]

מה העלות של הוצאת אישור ESTA?
ההוצאה הכרוכה בהשתתפות בתוכנית הפטור מויזה הינה 21$ אשר משולמת בגמר מילוי טופס האונליין הייעודי של התוכנית. ניתן לשלם אגרה זו באמצעות כרטיס אשראי בינלאומי (כזה שתקף בחו״ל) או באמצעות paypal. מי שסורב להשתתפות בתוכנית, יקבל החזר של 17$, כלומר התשלום עבור הבקשה שסורבה יהיה 4$ בלבד.
כמה זמן אפשר להישאר בארצות הברית עם האישור?
בשונה מויזה לארצות הברית שהייתה נהוגה פופולרית בישראל עד לסוף שנת 2023 ואיפשרה לרוב הנוסעים שהייה של עד כחצי שנה בגבולות ארצות הברית, ניתן לשהות עם פטור מויזה עד ל 90 יום בלבד בכל כניסה. האישור תקף לשנתיים או עד לסיום תוקפו של הדרכון, לפי המוקדם מביניהם. חשוב לציין כי מספר הכניסות אינו מוגבל. אך אין שום אפשרות וממש לא מומלץ לעבור את תוקף השהייה המותר על-מנת לא לסכן את תקיפותו של האישור.
יש לקחת בחשבון כי בשונה מויזה רגילה, אשר ניתן להאריך במקרים מסוימים בזמן הימצאות בארה״ב, את אישור האסטא לא ניתן להאריך בשום דרך. מי שמעוניין להישאר זמן ממושך יותר, יכול באופן עקרוני לצאת מארצות הברית לאחת המדינות השכנות ולחזור, אך חשוב לציין כי כניסות מרובות לארצות הברית עם אישור אחד, יכולות לעורר חשד עבור קציני ההגירה בכניסה לאחת המדינות ועשוי לעורר שאלות ועיכובים במעבר הגבול.
כמה זמן לוקח התהליך?
אחד היתרונות הבולטים בהליך השתתפות בתוכנית פטור מויזה הוא הזמן הקצר שזה לוקח.
מאחר שאין צורך בהגעה לראיון בשגרירות או המתנה למועד קרוב, ההליך כולו נעשה באופן מקוון - און ליין. תהליך הגשת הבקשה להשתתפות בתוכנית פטור מויזה דורש מילוי טופס המכיל שאלות שונות לגבי המועמד (פרטים כללים, פרטי השכלה ועבודה ושאלות כלליות), בסיומו יש לבצע את תשלום האגרה ולאחר מכן להמתין לתשובה.
לרוב, אם התשובות מעידות על כך שהמועמד אינו בעל עבר פלילי או בעייתי, התשובה היא כמעט אוטומטית ומגיעה תוך שעות בודדות (לכל המאוחר 72 שעות). במקרים בהם המצב הוא שונה, התשובה עשויה להתעכב ויכולות לחול בדיקות נוספות שידרשו זמן המתנה רב ואף אספקה של תשובות ומסמכים נוספים מצד המועמד.
לאחר קבלת האישור, ניתן לטוס מיד לארצות הברית ללא שום המתנה.
חשוב לציין, כי יש להדפיס את האישור המתקבל בסיום התהליך, על-מנת להציגו בשדה התעופה, בעמדת הצ׳ק אין ובעלייה למטוס לפי דרישה. האישור הוא אומנם אלקטרוני ומצוי במערכות הממוחשבות של גבולות ההגירה האמריקניות, אך אחד התנאים של האמריקנים שהוצבו לחברות התעופה לצורך העלאה למטוס של הנוסעים, היא בדיקה כי אכן ישנו אישור התואם את פרטי הדרכון של המועמד וכי האישור הינו בתוקף בעת הנסיעה.

תאריך:  21/01/2024   |   עודכן:  21/01/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il