וורדפרס היא מערכת ניהול התוכן הפופולרית ביותר, בפער ניכר מהמתחרות. לכן, יש הרבה מאוד אתרי וורדפרס, מכל הסוגים. על-מנת להפיק מקסימום תועלת מאתר וורדפרס, חשוב לקדם אותו, וכאן בעמוד תמצאו 5 המלצות של מנכ"ל חברת אימפרסיב דיגיטל, אורי שחם, שיעזרו לכם לשפר את הציון של האתר שלכם בגוגל ולהביא את אותו לצמרת תוצאות החיפושים הרלוונטיים עבורו בגוגל.
1. נצלו את התוספים המוצלחים שיש בוורדפרס
אחת הסיבות לפופולריות הרבה של וורדפרס - 3 מכל 5 אתרים מבוססים על הפלטפורמה הזו - היא הכמות העצומה של התוספים המועילים שניתן למצוא בה. בפרט, אפשר להיעזר בתוספים ייעודיים לקידום אתרים.
המוכר שבהם, וגם אחד המצטיינים, הוא Yoast. חשוב לשים לב שיש לו גם גרסה בתשלום וגם גרסה ללא עלות, מן הסתם מוגבלת אבל עדיין שימושית. תוסף Yoast משתנה באופן קבוע בהתאם לשינויים באלגוריתם שלפיו גוגל מדרגת אתרים, ובין השאר הוא מאפשר לכם, בעלי האתרים, להגדיר תגיות מטא לכל עמוד באתר, לייצר קובץ robots.txt וכן קבצי מפת אתר Sitemap.xml שמועילים לקידום האורגני.
עוד תוספים שכדאי להכיר, ולנצל, הם The SEO Framework ו-Rank Math. נקודת החוזקה של ה-Framework היא שיתופים ברשתות החברתיות, ואילו ה-Rank Math מעולה בניתוח המצב הקיים באתר והעלאת הצעות רלוונטיות במיוחד לשיפור הקידום שלו.
2. וודאו שגוגל "רואה" את האתר
הטיפ השני של אורי שחם הוא לוודא שגוגל "רואה" את האתר, מפני שבאופן טבעי אם הוא מוסתר מהרובוטים שסורקים את האינטרנט גוגל לא יכולה לתת לו ציון.
על-מנת להציג אתר לגוגל נדרשת הגדרה מתאימה בקובץ בשם robots.txt. הגישה אליו אפשרית דרך תוספי וורדפרס מתאימים, ואפשר גם פשוט להקליד בדפדפן את הכתובת:
[קישור] (כשבמקום mysite מופיע כמובן שם האתר שלכם).
הגדרת האתר כך שיהיה חשוף לעיני הרובוטים של גוגל כוללת כוכבית בשורה User-Agent בקובץ הנ"ל, וכמו-כן יש לוודא שאין סימן "/" ליד המילה disallow.
3. לבנות היררכיה חכמה
היררכיה מדויקת עוזרת לגולשים למצוא בקלות ובמהירות את מה שהם מחפשים. היררכיה חכמה עוזרת גם לגוגל להבין מהי מידת החשיבות של כל עמוד באתר, ולא להתעלם מאף אחד מהם. בוורדפרס קל יחסית לממש את התכנון, וזאת דרך הגדרה של עמודים כעמודי "אב" ועמודי "בן". כמו-כן, נוח מאוד בפלטפורמה הזו לבנות תפריטים ותתי תפריטים.
קידום אתרי וורדפרס עם מומחים מבטיח גם תכנון אופטימלי של האתר, מעבר לפעולות הטכניות.
4. לקצר את זמן הטעינה של האתר
כל אתר אינטרנט חייב לעלות תוך זמן קצר מאוד. זהו מרכיב קריטי גם מבחינת גוגל וגם מבחינת הגולשים שרגילים לתגובה מהירה ולא אוהבים לחכות, והוא תקף כמובן גם לאתרי וורדפרס.
כדי לצמצם את משך הטעינה למינימום, מומלצים 3 צעדים: קודם כל, בניית זיכרון מטמון שבו נשמרת גרסה סטטית של האתר, גרסה שאותה השרת יכול להעלות במהירות. לשם כך כדאי להיעזר בתוסף וורדפרס בשם WP-Rocket.
הצעד השני הוא בחירת שרת אחסון איכותי, רצוי ישראלי (אלא אם כן האתר שלכם פונה לקהל יעד מעבר לים, ואז רצוי לחפש שרת במדינה שבה נמצאים הלקוחות שלכם). הצעד השלישי הוא איזון מדויק בין תכונות איכותיות ומושכות לבין משקל הקובץ של כל תמונה, כדי לא להכביד על עליית האתר במהירות. גם למטרה הזו וורדפרס מציעה תוספים ייעודיים ובהם ShortPixel ו-Smush.
5. להגדיר נכון את תגיות המטא
תגיות מטא הכרחיות כדי שהאתר יופיע בתוצאות החיפושים באופן משכנע. התגיות הן Title ו-Description, כלומר הכותרת שתוצג בגוגל והתיאור שמתחת לכותרת. עבור ה-Title הטיפ העיקרי הוא לכלול הבטחה, אבל רק כזו שבאמת מתממשת באתר. Description מוצלח מפרט יתרונות, מבליט ייחודיות וכולל הנעה לפעולה (כלומר דרבון הגולשים ללחוץ על הקישור ולהיכנס לאתר). ב-2 התגיות הנ"ל, מומלץ ביותר לשלב את מילות המפתח הראשיות שאותן אתם מעוניינים לקדם בכל עמוד באתר.
לסיכום, קידום אתרים הוא תהליך מורכב, שדורש ידע ומקצועיות. אם גם אתם צריכים עזרה בקידום האתר שלכם או שסתם בא לכם לקבל ייעוץ חינמי, אתם מוזמנים לפנות לחברת Impressive Digital:
[קישור]/