חיים אמסלם משס הוא לא רק חבר-כנסת. הוא גם רב. ולכן לא במקרה הוא מבקש להעלות שוב לדיון הצעת-חוק שלו שנתקעה בשל התנגדות ועדת השרים לענייני חקיקה. העלאתה מן האוב של הצעת החוק המציעה לפטור חתנים משירות צבאי בשנתם הראשונה באה בסמיכות לא-מקרית למקרה בו נפצע קשה סג"מ אהרון קרוב במבצע בעזה, לאחר ששב לפקד על חייליו מיד לאחר חתונתו.
אלא שמקריאה בין השורות של הצעת החוק, אשר לגלות את תפישת העולם שמאחוריה, שעליה לא מוכן הרב אמסלם להרחיב, ומניח את ההכרעה לפתחם של גדולי התורה. גם כן דרך להתחמק מלומר את הדברים ישירות. כפי שאמסלם מבין - את המלחמה הנוכחית קשה להגדיר כ"מלחמת מצווה" שבה מחויבים גם חתנים לצאת.
עמדתו של הרב אמסלם אינה פוליטית. הוא בעד המלחמה ובעד החיילים, אבל עמדתו ההלכתית היא שמלחמת מצווה מוגדרת רק כזו שבאה (על-פי הגדרה הלקוחה מהרמב"ם) לעזרת ישראל מיד צר שעומד עליו, ובמצב הנוכחי נראה שאין הדבר כן.