X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם הסוכנות היהודית
▪  ▪  ▪

לקראת ראש השנה, הקרן לנפגעי טרור של הסוכנות היהודית תעניק סיוע כספי בהיקף כולל של כמיליון שקלים ל-70 חיילים ואזרחים שנפגעו בפעילות מבצעית או באירוע טרור או למשפחות שכולות שאיבדו את יקיריהם בפעילות איבה. המענק יעמוד על כ-15,000 שקלים בממוצע לנפגע והוא יסייע לנפגעים להגשים צרכים שונים בשנה החדשה.
הקרן לנפגעי טרור של הסוכנות היהודית הוקמה לאחר מלחמת לבנון השנייה כדי לסייע לנפגעי טרור ולבני משפחות של קורבנות הטרור בצרכים משלימים אשר אינם נתמכים על-ידי המוסדות הרשמיים של מדינת ישראל. הקרן ממומנת על-ידי איחוד הקהילות היהודיות של צפון אמריקה ומגבית קרן היסוד והיא פועלת בתיאום מלא עם המוסד לביטוח לאומי ומשרד הביטחון. מאז הקמתה הקרן סייעה לאלפי אנשים בהיקף כולל של כ-35 מיליון שקלים.
מנהל הקרן לנפגעי טרור בסוכנות היהודית, אלי כרמלי, ציין כי לסיוע יש ערך גבוה גם במימד הסמלי: "לקהילות היהודיות חשוב להפגין סולידריות עם אזרחי ישראל והסיוע הכספי שלהם למען הנפגעים מסמל את הערבות ההדדית". לדבריו, המענק הכספי נועד לסייע לנפגעים להגשים צרכים וחלומות קטנים כמו: הנצחת הבן שנפל; מימון לימודים אקדמיים ומקצועיים, מימון שיעורי נגינה, מנוי למועדון ספורט, רכישת ציוד או ריהוט לבית לקראת השנה החדשה ועוד.
את המענק הכספי יקבלו בימים הקרובים אזרחים שנפגעו כתוצאה מפיגועים, מירי קטיושות או מירי קאסמים וכן חיילים שנפגעו בפעילות מבצעית. כמו-כן, יקבלו את הסיוע הורים ואלמנות שאיבדו את יקיריהם בפעילות מבצעית ובפיגועי טרור. רבים מבין מקבלי הסיוע הם חיילים ואזרחים שנפגעו במלחמת לבנון השנייה ובמבצע עופרת יצוקה. בין מקבלי המענק גם דרוזים, בדואים וארמנים.
מחקר שערכה בימים אלה הקרן לנפגעי טרור של הסוכנות היהודית ושבדק את הצרכים של נפגעי טרור ומשפחות שכולות, מצא כי רבים מהנפגעים סובלים מקשיים כלכליים תקופה ארוכה לאחר האירוע הטראגי. 52% מנפגעי הטרור ציינו כי אינם עובדים לאחר האירוע ו-94% מאלה שניהלו עסקים עצמאיים, ציינו כי הם זקוקים לסיוע כלכלי בשיקום העסק.
גם 36% מהמשפחות השכולות ציינו כי אינם עובדים (לעומת 2.6% שלא עבדו לפני נפילת בנם) ו-80% מאלה שניהלו עסק עצמאי, זקוקים לסיוע בשיקומו. עוד עולה מהמחקר כי 35% מבני המשפחות השכולות נקלעו לחובות משמעותיים בעקבות השכול על מות יקיריהם. ממצאי המחקר הוצגו בכנס מיוחד למען נפגעי טרור שנערך השבוע במרכז הבינתחומי הרצליה ביוזמת הסוכנות היהודית בהשתתפות חוקרים מרחבי העולם.

תאריך:  16/09/2009   |   עודכן:  16/09/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il