X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות
[צילום: נג האן-גואן, AP]

עולם קידום האתרים הוא תחום שמשתנה ומתחדש לעיתים קרובות מאוד. יש לכך סיבות רבות, ואחת מהסיבות המרכזיות היא שגוגל עצמה מעדכנת באופן קבוע את האלגוריתם שלה.
הסיבה העיקרית לעידכונים של גוגל במנוע החיפוש שלה היא הרצון לשמר את ההגמוניה שלה בתור מנוע החיפוש המוביל בעולם. לשם כך, על-פי התפישה של אנשי גוגל, הם מוכרחים לייצר את תוצאות החיפוש הטובות ביותר. הם רוצים לוודא שכאשר גולש מחפש שאילתה מסוימת, הוא יקבל את התוצאות הרלוונטיות ביותר לחיפוש שלו.
המשמעות היא שגם אם החיפוש הוא אחר מוצר מסוים, אחר שירות בקרבת מקום, או אם הגולש מחפש תשובה לשאלה כללית כמו "מיהו נשיא ארה"ב" - התוצאה אחת. גוגל שואפת לספק מידע רלוונטי שקולע כמה שיותר לחיפוש של הגולש.
לדבר יש השפעה רבה על הדרך שבה בונים ומקדמים אתרים. תחום קידום האתרים קיים בעיקר בהקשר של תוצאות החיפוש בגוגל. גוגל שולטת ביד רמה בתחום החיפוש באינטרנט.
איך קידמו אתרים בעבר
התחום של קידום אתרים השתנה עם השנים, ממש כמו גוגל. בעבר כל מקדמי האתרים בעולם פעלו באותן שיטות. קידום אתרים בירושלים יכול להיות טוב לקידום אתרים בניו-יורק. האמצעי המרכזי לקידום היה שימוש אינטנסיבי במילות מפתח - לעיתים מעבר לפרופורציות סבירות והגיוניות. המקדמים היו מכניסים כמה שיותר פעמים ביטוי שהם רצו לקדם לתוך דפי האתר.
אך עולם הקידום השתנה מאוד מאז. גוגל הגיבה לטכניקות האלו והוציאה עידכונים ששמים דגש על איכות התוכן ועל הימנעות משימוש מוגזם בביטויי מפתח.
העידכונים החדשים של גוגל
ההתפתחות של גוגל בתחום הגיעה לשיא בזמן האחרון. היא הוציאה עידכון בשם BERT - שמטרתו להבין טוב יותר מילות קישור בשפה שבה מחפשים. העידכון מאפשר למנוע החיפוש להבין ברמה עמוקה יותר את הכוונה של הגולש. כך היא מבטיחה תוצאות רלוונטיות אפילו עוד יותר.
היכולת להבין לעומק את השפה גורמת לכך שהיא מבינה טוב יותר גם את התוכן באתרים השונים. לכן, יכולת הסינון שלה גדלה וגם יכולת קביעת מדדי איכות לתכנים.
המשמעות של זה עבור מקדמי אתרים, בין אם מדובר על מקדם אתרים פרילנסר בישראל או על מקדם אתרים בחברה אמריקנית, היא ששוב יש דגש רב על תוכן מקורי ואיכותי באתרים שהם מקדמים. זהו המשך למגמה מעידכונים קודמים של גוגל. חלק מהעידכונים באו כדי להילחם בתופעה בה מייצרים קישורי "זבל" לאתרים, ואילו עידכונים אחרים באו כדי להבטיח שכל התוכן באתרי האינטרנט יהיה מקורי לחלוטין.
ההשפעה על מקדמי האתרים
מקדמי אתרים כיום צריכים לשלוט בתחומים רבים. הם צריכים להיות מסוגלים לשפר את היכולות הטכניות של האתרים שהם עובדים עליהם, לדוגמה. אתר מודרני צריך להיות בעל זמני טעינה מהירים, צריך להיות לו דומיין מאובטח, הוא צריך להשתמש בטכנולוגיות עדכניות וגם להתאים לכל הדרישות של גוגל.
אחד מהדברים החשובים שמקדמים עוסקים בהם הוא התוכן באתרים. התוכן צריך להיות גם מקורי וגם להיות רלוונטי למידע שהגולש מחפש. תוכן איכותי הוא כזה שמעניק ערך מוסף לגולשים. ובמילים אחרות - תכנים שטחיים ורדודים שמתאימים לבוטים של מנועי החיפוש - אאוט. תוכן אמתי שמיועד לקוראים אנושיים - אין ובגדול. מדובר בתהליך ארוך, שגוגל מובילה אותו כדי לשפר את רמת התוכן באתרים וגם כדי להרוויח מכך כמנוע החיפוש המוביל בצורה ברורה על המתחרים שלו בכל העולם.

תאריך:  11/02/2020   |   עודכן:  11/02/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il