X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם "פוקוס טלקום"
▪  ▪  ▪
[צילום: פוקוס טלקום]

חברת ההיי-טק הישראלית, "פוקוס טלקום" תטמיע במהלך שנת 2008 מערכת המורכבת משעון אטומי מסוג צזיום 133 ומקלט GPS במעבדה הלאומית לפיסיקה בירושלים, המהווה על-פי חוק מדינת ישראל משנת 1992 - את השעון של המדינה. בשנת 2009 מתוכננים להיטמע במעבדה הלאומית לפיסיקה שני שעונים אטומיים נוספים ומקלטי GPS. מחירו של כל שעון אטומי והמערכת הנלווית אליו מוערך בכ-700 אלף שקלים.
ההטמעה במעבדה הלאומית לפיסיקה מתבצעת לנוכח העובדה שהשעונים הקיימים התכלו ויש צורך להחליפם. שעון אטומי מסוג צזיום 133 הוא השעון הבסיסי ש-95% מהמעבדות הלאומיות בעולם משתמשות בו לקביעת זמן. השעונים האטומיים, נחשבים לשעונים מדויקים ביותר והם מגיעים לרמת דיוק מדהימה עם סטייה של שנייה אחת כל 300 שנים, בערך פי 1,000 יותר מדויק משעוני קוורץ. השעונים האטומיים מבוססים על מדידת "תקתוקים" - הקצב שבו האלקטרונים נעים סביב גרעין אטום.
ד"ר איליה קוסלמן, המנהל המדעי של המעבדה הלאומית לפיסיקה במשרד התמ"ת, ציין כי המעבדה הלאומית לפיסיקה מהווה למעשה את השעון של המדינה. זמן ישראל נקבע לפי חוק הזמן משנת 1992. המעבדה הלאומית לפיסיקה קובעת ומודדת את הזמן והתדר - המשמשים לצרכים ביטחוניים ואזרחיים (שידורי טלוויזיה, שיחות טלפון, מכשירי ניווט ועוד). תהליך המדידה מתבצע בתיאום עם 42 תחנות מדידה שונות ברחבי העולם, וזאת במטרה לחשב את הזמן העולמי. כל הנתונים מכל התחנות בעולם מועברים מדי חצי שעה לארגון ה-UTC בפריז. הארגון העולמי מעבד את הנתונים ומסונכרן לגבי הזמן המדויק עם כל התחנות בעולם.
כך, למשל, כדי ששיחת טלפון או תמונה יגיעו ליעדם, גם אם הם מגיעים משני קצוות שונים בעולם, עליהם להיות מסונכרנים. הסנכרון מתבצע באמצעות שעונים אטומיים ומקלטי GPS והוא מנוהל ומבוקר על-ידי מערכת ממוחשבת מרכזית, המורכבת ממערך של מקלטי GPS, הקולטים את אותות השעונים האטומיים - המותקנים בלווייני ה GPS הסובבים את כדור הארץ.
מנכ"ל חברת פוקוס טלקום, אהוד שרר, מציין כי. פוקוס טלקום מסנכרנת ומתחזקת באמצעות שעונים אטומיים תוצרת symmetricom את רשתות התקשורת הקוויות והסלולאריות בארץ, לרבות רשתות התקשורת של בזק, הוט טלקום, קווי זהב, סלקום,פלאפון, פרטנר וחברות נוספות, כמו גם את הרשתות הצבאיות. פוקוס טלקום מפיצה בלעדית את טלפוני ה-IP תוצרת SNOM (גרמניה), כמו גם מרכזיות IP תוצרת EPYGI וציוד IP תוצרת TELES. פוקוס טלקום היא אחת ממספר ספקי ציוד של בזק בתחום הרשתות הביתיות, והינה הספקית היחידה לציוד זה של ענק המחשבים והטלקום ASUS.

תאריך:  05/10/2008   |   עודכן:  05/10/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il