X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם אוניברסיטת תל אביב
▪  ▪  ▪

יום העיון, המאורגן על-ידי המרכז לחקר רווחת הילד ושלומו ע"ש רנטה אדלר, בבית הספר לעבודה סוציאלית ע"ש בוב שאפל, הפקולטה למדעי החברה ע"ש גרשון גורדון, יתקיים ביום ב', 10 במאי 2010 בשעה 08:45 באולם 001 בבית הספר לעבודה סוציאלית ע"ש בוב שאפל.
המרכז לחקר רווחת הילד ושלומו ע"ש רנטה אדלר הוקם לפני 12 שנה במטרה לקדם ולפתח מחקר והתערבות בתחום ילדים בסיכון בסכנה ובמצוקה. בכל שנה בוחר המרכז להאיר נושא אחר העומד בראש הוויכוח הציבורי והעניין המקצועי, השנה נבחר נושא הוצאת ילדים מהבית.
הוצאת ילדים בסיכון מהבית הינו אחד התפקידים הקשים הנתונים בידי העובדים הסוציאליים אשר צריכים לקבל החלטה מה מסכן את הילד יותר - להישאר בבית בקרב משפחתו אשר פעמים רבות פוגעת בו ומזניחה אותו, או להוציאו למסגרת מוסדית. החלטה זו נמצאת פעמים רבות בראש הביקורת הציבורית המאשימה עובדים סוציאליים על שם "לוקחים ילדים" מבתיהם ובכך פוגעים בהם.
בשנים האחרונות, שינה משרד הרווחה והשירותים הציבוריים את מדיניותו והכריז על מדיניות של: "עם הפנים לקהילה". כלומר, ניסיון להשאיר ילדים בבית ולספק להם טפול בבית במקום להוציאם לפנימיות. החלטה זו נראית נכונה - כי מה טוב יותר לילד מאשר להישאר ליד הוריו, בעיקר כאשר התקשורת חושפת מצבים קשים של פגיעות פיסיות ומיניות בפנימיות?
אולם, מחקרים רבים שנערכו בבית ספרנו הצביעו על מצב הפוך. דווקא היציאה מהבית היא שקידמה את מצבו של הילד והמשפחה, יותר מאשר הישארותו בבית.
יום העיון יעסוק בדילמות אלו, בהשתתפות דמויות מרכזיות בתחום זה - מההיבט המשפטי, המדיני, המחקרי וכן מנקודת ראותה של אישה, שגדלה כילדה בפנימייה.
כמדי שנה יחולק ביום העיון פרס אדלר, הפרס יוענק השנה לפרופסור יוחנן ווזנר. פרופסור ווזנר שהיה ראש בית הספר לעבודה סוציאלית באוניברסיטת תל אביב, יקבל את הפרס לאות ההוקרה על כך שהקדיש את חייו לפיתוח, קידום, מחקר, והפעלת תוכניות בתחום איכות החיים ורווחת של ילדים בכלל, ובתחום איכות החיים ורווחת הילדים החוסים בפרט.
כראש בית הספר לעבודה סוציאלית עודד יוזמות בתחום, והקים את המרכז הבינתחומי לחקר מדיניות ילדים ובני נוער. בו-זמנית, השקיע מכוחו בשדה העבודה הסוציאלית, שימש כיועץ למסגרות שונות, עמד בראש עמותת עלם והצעיד אותה קדימה.
בנוסף יקבלו מלגות קרן שחר ואביטל קאי צדוק, שתי דוקטורנטיות של בית הספר לעבודה סוציאלית, אשר מחקר הדוקטורט שלהן מתמקד בנושא ילדים בסיכון.
במהלך יום העיון יוצגו שלוש הרצאות:
  • ד"ר בלהה דוידזון ערד, מרצה בכירה בבית הספר לעבודה סוציאלית, תציג סיכום של שלושה מחקרים שלה שעסקו באיכות חיים של ילדים במוסדות. המחקרים מלמדים על כך שבהשוואה בין הערכות איכות חיי הילדים שסבלו מהזנחה ו/או מהתעללות והוצאו מהבית לבין הערכות איכות החיים של ילדים שהושארו בבית, הערכות איכות חיי הילדים שהוצאו טובות יותר.
  • ד"ר יוטה שכטר, שהייתה מרצה בבית הספר לעבודה סוציאלית, שמחקרה השוה את תהליך השינוי שחוו משפחות אשר ילדיהם הוצאו מהבית. והשוותה קבוצה של הורים אשר ילדיהם הוצאו למסגרות של פנימייה לעומת הורים שילדיהם הוצאו מהבית למסגרות יום כמו אומנה או מועדונית.
  • השופטת בדימוס סביונה רוטלוי, השופטת רוטלוי היא הייתה מהיוזמות והמקימות של עמותת עלם הבינלאומית ולאורך השנים עסקה עם ילדים בסיכון. הרצאתה תעלה את השאלה האם הוצאה מהבית היא זכות, האם היא תורמת לילד או פגועת בו, ותשלב מקרים מניסיונה כשופטת.
לסיכום יום העיון ייערך סימפוזיון שבו ישתתפו: גילה אלמגור אגמון, כלת פרס ישראל וד"ר כבוד לפילוסופיה של אוניברסיטת תל אביב לשנת 2009, תספר על חוויותיה כילדה בפנימיית הדסים, שעל תקופה זו כתבה בספריה.
מר מנחם וגשל ,משנה למנכ"ל משרד הרווחה והשירותים החברתיים. פרופ' יוחנן ווזנר, מקבל פרס אדלר, יציג את עבודותיו בתחום חקר איכות חיים של ילדים בפנימייה.
פרופ' דן שניט, יו"ר "ילדים בסיכוי" שמתמקדת בשיפור תנאי חייהם של ילדים בפנימיות ויתייחס לחשיבות של הוצאת ילדים לפנימייה.

תאריך:  06/05/2010   |   עודכן:  06/05/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 סביונה רוטלוי
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il