X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות
בשנים האחרונות אנו רואים יותר ויותר ישראלים מגישים בקשות לקבלת אזרחות פורטוגלית או ספרדית מדוע מדובר בתופעה בולטת כל-כך בקרב הציבור הישראלי ומה ההבדלים בין ההליכים בשתי המדינות
▪  ▪  ▪
[צילום: shutterstock]

נתחיל ביתרונות האזרחות הפורטוגלית והספרדית כאחד
מבחינה היסטורית, גירוש ספרד התרחש כמה שנים מוקדם יותר מגירוש יהודי פורטוגל, אולם רבים מיהודי ספרד המגורשים בחרו להתיישב בפורטוגל הסמוכה לאחר הגירוש, כך שלמעשה קשה להפריד היום בין שתי הקהילות מבחינה היסטורית, בכל הנוגע להוכחת הקשר שבינן לבין הצאצאים.
כך, ממש לפני כמה שנים מעטות, גילו רבים מבני עדות המזרח, חלק מבני עדות אשכנז ובני עדות הבלקן, כי הם יכולים לבדוק את זכאותם לאזרחות ספרדית או פורטוגלית כאחד. למרות שמדובר בשתי מדינות שונות, עבור ישראלים רבים, היתרונות באזרחות הפורטוגלית והספרדית טמונים בהיותן שער כניסה לאיחוד האירופי, יתרון הכולל לצד האפשרויות המקומיות, גם הטבות הנוגעות ללימודים, תחבורה, תעסוקה, השקעה כלכלית ועוד, הודות לקבלת דרכון אירופי. אך כיצד ניתן לדעת מה עדיף ובאיזו מדינה סיכויי ההצלחה יהיו גבוהים יותר?
ההבדלים העיקריים בין החוק הפורטוגלי לעומת החוק הספרדי
ניתן לומר בגדול, כי קיימים שני הבדלים עיקריים בין שני החוקים: הבדל הנוגע להוכחת הקשר התרבותי לקהילה ולמדינה וכן, הבדל הנוגע לגילאים בהם ניתן להגיש בקשת זכאות.
תנאי החוק הפורטוגלי נחשבים לקלים יותר, לעומת תנאי החוק הספרדי הכוללים דרישה להכרת השפה הספרדית, היכרות עם אקטואליה ספרדית וכד', לצד הוכחת הקשר ההיסטורי למגורשים. לעומת החוק הספרדי, החוק הפורטוגלי איננו דורש הכרת שפה או היכרות כלשהי עם התרבות הספרדית ואף לא מחייב הגעה למדינה לשם שיחה עם נוטריו או כל גורם אחר.
מבחינת החוק הפורטוגלי, כל התהליך יכול להתבצע מרחוק על-ידי שליחת טפסים בלבד. עם זאת, החוק הספרדי, לעומת הפורטוגלי, מאפשר לקטינים להגיש בקשת אזרחות, ואף פוטר אותם מהדרישה להכרת השפה והתרבות הספרדית. לכן, המסלול הספרדי מומלץ יותר למשפחות.
כיצד להכריע?
לאור כל מה שאמרנו, מומלץ מאוד להיוועץ עם חברה המתמחה בהוצאת דרכון ספרדי או דרכון פורטוגלי, על-מנת לבדוק את סיכוייכם להצליח באחת האפשרויות. ייתכן שבמקרים מסוימים, ההמלצה תהיה לנסות ולקבל דרכון פורטוגלי עבור חלק מבני-המשפחה, בעוד שחלק אחר ינסו לקבל דרכון ספרדי.
חשוב לציין, שהמלצות כאלה רלוונטיות רק למשפחות או אנשים המעוניינים בדרכון אירופי ופחות מעוניינים להשתקע בספרד או פורטוגל עצמו. נוסף על כך, סיכויי הצלחת התהליך ללא היוועצות עם עו"ד המתמחה בתחום, הם קטנים גם כך, ולכן תמיד מומלץ להיוועץ בטרם הגשת הבקשה, עם גורם מומחה.
לסיכום, אין ספק כי דרכון פורטוגלי או ספרדי מהווים מוקד משיכה לישראלים רבים הודות ליתרונותיה הרבים. עם זאת, יש לשכלל את הנתונים של כל אחד ואחת באופן אישי, על-מנת להעלות את סיכויי ההצלחה ולייעל את התהליך כולו.

תאריך:  27/02/2019   |   עודכן:  27/02/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אור פרידמן
בסוף 2018 הבנק המרכזי של ארה"ב העלה את הריבית במשק ב-0.25%, לגובה של 2.5% ריבית סה"כ    כמו-כן, ב-2019 הריבית צפויה לעלות פעמיים נוספות    לפי מקורות תקשורת רבים, ההחלטה להעלות את הריבית, קרתה לאחר תקופה של אי-יציבות בשוק
כתיבת המומחים
כתיבת המומחים
היום, כשענף השכרת רכבי היקרה פורח ועשיר מתמיד, תוכלו גם אתם להתפנק ליום אחד (או יותר) עם רכב יוקרה בסגנון ייחודי שישאיר את כל הצופים בכם פעורי פה
גיא נסים
כתיבת המומחים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il