X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות
[צילום: פלאש 90]

מהם מקורות השתייה בישראל? האם המים בישראל ראויים לשתייה? ומדוע יש למים טעם שונה במקומות שונים בארץ? ריכזנו לכם על קצה המזלג מידע חשוב לגבי המים בישראל
מהם מקורות המים בישראל?
כאשר מדברים על מקורות מים בישראל, כמעט כל ישראלי חושב על הכנרת ומייד אחר-כך על מצבה העגום לעומת שנים קודמות (אם כי ישנה תחושה שתמיד הייתה כאן בעיה של מים).
האמת היא שבימינו המצב מעט שונה. בישראל קיימים כ-1,000 מקורות מי שתייה, כאשר רובם ממי תהום. נוסף על כך, עם השנים והתפתחות טכנולוגיות שונות להתפלת מים, מחצית ממי השתייה בישראל הינם מים מותפלים. אין זה אומר שנוכל להפסיק את משמעת המים הכה מאפיינת ישראלים מלומדי ניסיון עבר, אך בהחלט ניתן לומר שהמצב השתנה וניתן אפילו לדבר על ייצוא מים למדינות אחרות.
האם המים בישראל טובים לשתייה?
משרד הבריאות ותאגידי המים הם האחראיים על אספקת מים ראויים לשתייה, ואכן מי השתייה שלנו בבתים ראויים לשתייה. לצורך כך, מתבצעות מעת לעת בדיקות תקינות ופיקוח אשר נועדו להבטיח רמה תקינה של חומרים שונים במים שעלולים להזיק לנו, כגון: מתכות, חומרים כימיים, מיקרואורגניזם ומזהמים שונים. עם זאת, גם לצרכנים, כלומר לכם, ישנה אחריות על איכות המים והיא מתחילה בפתח הבית שלכם. כלומר, הצנרת הביתית שמובילה את המים אל הברזים בבית, יכולה בהחלט להשפיע על איכות המים ובוודאי על טעמם. סיבה זו היא העיקרית לכך שרבים בוחרים לצרוך מי שתייה ממקורות חיצוניים וכאלה שעברו סינון או טיהור.
מדוע למים יש טעם שונה בערים שונות?
אם כן, די ברור להבין מדוע למים יש טעם שונה מעיר לעיר ולעיתים בין בניין אחד לשני באותה שכונה. טעם המים ואיכותם מושפעים מהצנרת הביתית אשר דרכה הם עוברים ואוספים חומרים לא טבעיים שמשפיעים בעיקר על הטעם. במקומות בהם הצנרת הביתית מטופלת ומתוחזקת, סביר שמי השתייה יהיו טובים יותר. כדי להתמודד עם טעם הלוואי במים, ניתן להתקין מסנן מים ביתי בחלקים שונים בשרשרת האספקה של המים.
יותר מכך, מטהר מים ביתי אשר מטפל במים סמוך למזיגה, מנטרל כמעט לחלוטין את הסיכוי להתווספות חומרים לא טבעיים למי השתייה ואף מטהר טוב יותר את המים אשר רק מתחילים את מסעם במקורות המים השונים בארץ.
אז מה כדאי לשתות?
נסכם ונאמר, שהמים בישראל ראויים לשתייה, הם מפוקחים ומנוטרים עד הצנרת הביתית שלנו או אז הם באחריות הצרכנים. מלבד טיפול שוטף בצנרת הביתית, מים שמטוהרים באמצעות מגוון שיטות ביתיות, מבטיחים מים איכותיים יותר וטעימים יותר. ויותר מכך, ישנן שיטות שונות לטיהור מים אשר יכולות להבטיח אפס הימצאות עופרת במים, בניגוד לתקן המתיר עד 10 קילוגרמים לליטר.

תאריך:  03/12/2019   |   עודכן:  03/12/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
כתיבת המומחים
כתיבת המומחים
כתיבת המומחים
כתיבת המומחים
אלי סאסי
ברט, ראנק בריין, פינגווינים ופנדות - לא, אלו לא שמות שם סדרות ילדים או חנות חיות, אלו הם שיפורי אלגוריתם שיחליטו את אלו אתרי אינטרנט אתם תמצאו כשתחפשו משהו בגוגל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il