X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מבקשת פיצוי של 8 מיליון ש"ח; כתב התביעה מפרט את הורדת המחירים הדרסטית של אל-על עם תחילת טיסותיה של ישראייר והעברת דפלק המכירות של ישראייר בשדת התעופה JFK לדלפק מרוחק; אל-על בתגובה: חלקה של ישראייר בתחרות זו הוא שולי ולא משמעותי
▪  ▪  ▪
אל-על, מנצלת לרעה את מעמדה

חברת "ישאייר" תעופה ותיירות בע"מ הגישה (יום ד', 8.12.04)כתב תביעה, בבית המשפט המחוזי בתל אביב, נגד אל-על נתיבי אוויר לישראל בע"מ. כתב התביעה עוסק בניצול לרעה שעשתה אל-על במעמדה המונופוליסטי בקו לניו יורק, בקיץ 2004, על-מנת למנוע את חדירתה של "ישראייר" לקו זה ואת התחרות בו.
במסגרת כתב התביעה טוענת "ישראייר" כי אל-על הפרה בהתנהגותה את הוראות סעיף 29 לחוק ההגבלים העסקיים בכך שניצלה את מעמדה כמונופלין, על-מנת להפחית את התחרות בעסקים ובכך גרמה נזק כספי כבד ל"ישראייר" ולמעשה אלצה אותה להפסיק את טיסותיה.
כתב התביעה מפרט כיצד הורידה אל על את מחירי טיסותיה לניו יורק מייד עם תחילת טיסותיה של "ישראייר" לשם, למחירים בלתי ריאליים וטורפניים. עוד נכתב, כי אל-על יצאה במבצע לסוכנים עם תחילת טיסותיה של "ישראייר" לניו יורק במחיר של 350 דולר לכרטיס, מחיר דורסני שהינו ללא כל ספק מתחת לעלות המושב של אל-על עצמה.
עוד מפרט כתב התביעה כי אל-על איימה על סוכנים שלא ימכרו את טיסותיה של "ישראייר" ואף אילצה את הנהלת טרמינל 4 בשדה התעופה JFK בניו יורק, להעביר את "ישראייר" מדלפק המכירות שניתן לה בשדה על-ידי הנהלת השדה, אשר הייה מרכזי וסמוך לזה של אל-על, לדלפק מרוחק וזאת תוך כדי הפרת ההסכם עם "ישראייר".
"ישראייר" טוענת בכתב התביעה כי את כל זאת עשתה אל-על בשל חששה מהתחרות בקו ומתוך רצון לשמור על המונופולין הקיים לה בו. כמו כן, מובאת ידיעה עיתונאית לפיה עוד בטרם החלה "ישראייר" את טיסותיה לניו יורק, איים בכיר באל-על כי "אל על תתחרה בקו כך שלא יהיה כדאי לישראייר להפעילו", ואף ציין כי תחרות זאת תגרום נזק של 10 מיליון דולר לאל-על אך נזק זה הינו כדאי כי הוא "יפגע בתוכניתה של ישראייר להפעיל טיסות לניו יורק".
"ישראייר" מבקשת מבית המשפט שיקבע, במסגרת סעד הצהרתי, כי אל-על הפרה את הוראות סעיף 29 לחוק ההגבלים העסקיים באופן שהפחית את התחרות בעסקים ופגע בציבור. עוד מבקשת "ישראייר" לפסוק לה פיצויים בסכום של 8 מיליון ש"ח, כפיצוי לנזקים שגרמה אל-על ל"ישראייר" עקב פעילותה הבלתי חוקית.
מהנהלת "ישראייר" נמסר כי מטרת התביעה היא לגרום לכך שאל-על תחדל מהתנהגותה הטורפנית והבלתי חוקית. בישראייר מציינים כי חשוב שבית המשפט יפעל עכשיו על-מנת שאל-על תקיים את הוראות החוק ולא תנצל לרעה, בניגוד לחוק, את מעמדה כמונופולין בו.
היועץ המשפטי ומזכיר חברת אל-על, אמיר שרף דחה על הסף את טענות ישראייר ביחס לניצול לרעה של כוחה של אל-על בקו לניו יורק ובדבר היותה של חברת אל על מונופול בקו כלשהו.
כידוע חברת אל-על מתמודדת מידי יום עם כ-100 חברות תעופה בינלאומיות על הקווים לישראל וממנה, וזאת גם על-פי דוח של הכלכלן דני מורג ממנהל התעופה האזרחי הישראלי אשר קבע ששוק התעופה בישראל הינו שוק תעופה תחרותי ומשוכלל וכי לאל-על מתחרות רבות בכל נתיב בו היא טסה, לרבות הקו לניו-יורק.
התחרות המשמעותית בקו לניו-יורק היא מול חברת קונטיננטל האמריקנית אשר הכפילה את כמות המושבים שלה בקו ניו יורק ת"א בקיץ האחרון, וכן מול חברות תעופה בינלאומיות סדירות אחרות הטסות לניו יורק דרך יעדים באירופה.
חלקה של ישראייר בתחרות זו הוא שולי ולא משמעותי ואינו עולה על אחוזים ספורים מכלל הקיבולת בקו זה.
עוד ציין שרף , כי רווחיות אל-על בשנת 2003 ותוצאותיה הכספיות בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2004 מצביעים על ניהול מחירים המבוצע בצורה מושכלת ורווחית.
שרף ציין כי אל-על מציעה ללקוח תדירויות, רמת שירות ומגוון מחירים רב ותחרותי אשר מעמיד אותה ביתרון אל מול חברות סדירות ואל מול חברות שכר.
חברת אל-על, כחברה עסקית תחרותית, הוכיחה בשנתיים האחרונות כי היא יודעת להתמודד בשוק הישראלי בו נוספות מידי חודש חברות תעופה זרות וחברות שכר, ועל כן נראה כי הלקוח הישראלי מעדיף לטוס אל-על למרות ההיצע ההולך וגובר של אלטרנטיבות.
יש לציין כי כתב התביעה טרם התקבל במשרדי אל-על.

תאריך:  08/12/2004   |   עודכן:  08/12/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גל ברגר, רנית נחום-הלוי
הללו נהרגו במהלך חילופי אש עם מחבלים או עקב טעות בזיהוי; קצין בכיר בצה"ל אמר היום, כי לצד סיכול למעלה מ-100 פיגועים ומעצר של כ-2,000 מבוקשים, צה"ל מבצע הקלות לפלשתינים; ראש הממשלה: לא להיתפס לבהלה ולפקפק בצה"ל
נועם שרביט
שני השותפים פורשים מהמשרד לאחר 10 שנים שעבדו בו, מתוכן 4 שנים כשותפים; לדבריהם, הם חשים כי מיצו עצמם במסגרת הנוכחית ובכוונתם להקים משרד עצמאי שיטפל בחלק ניכר מהלקוחות שגייסו בשנים האחרונות
הדר פרבר וסוכנות איי.פי
במסגרת ההצעות של האיחוד, אזורים רחבים בים הצפוני באזור בריטניה וסקנדינביה ייחסמו לדיג בקלות למטרות מסחריות
אלונה קורן
"הפיצוי שיינתן למתנחלים הוא במשורה - ולא בגובה שיוכלו, כמו ב-82', להשקיע אותו בבורסה, שתיפול שנה לאחר מכן; עבור חלק מהמתנחלים - הפיצויים לא יספיקו אפילו כדי לשחזר את רמת החיים שלהם"
אלונה קורן
בענף הבנקאות, הביטוח והפיננסים נרשמה עלייה של כ-10% בשכר לעומת תשעת החודשים הראשונים של 2003
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il