X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
רצוי שהציבור יעקוב ויבדוק במה יעסוק בן-שלוש כאשר יסיים את תפקידו כמפקח על הביטוח ושוק ההון בעוד כשנה: אולי נראה אותו בתפקיד של מנכ"ל חברת ביטוח?
▪  ▪  ▪

"חברות הביטוח הן המרויחות הגדולות מהרפורמה בתחום החיסכון לטווח ארוך" - כך כתב בשבוע החולף אנליסט חברת דירוג האשראי מעלות.
מי שהוביל את המהפכים האחרונים בתחומי הביטוח והפנסיה הוא המפקח על הביטוח במשרד האוצר, אייל בן-שלוש. כתוצאה ממהפכים אלו חברות הביטוח "הרוויחו בגדול". ואולם, הכנסות סוכני הביטוח נפגעו בשנה האחרונה בשיעורים של בין 40% ל-70%, ובשנת 2005 צפויה פגיעה נוספת בהן.
לפיכך, ראוי לבדוק האם יש היגיון לתופעה זו, ומאידך - מי גרם לתופעה ומה תהיינה התוצאות הנלוות אליה.
חוק הפיקוח על הביטוח מחייב את הפיקוח לדאוג מחד ליציבותן של חברות הביטוח ומאידך - לדאוג לציבור הצרכנים. כדאי לבחון עתירתה לבג"צ של סוכנת הביטוח, גב' צפרירה רפאל באמצעות עו"ד אורן גלעדי, שהוגשה ב-19 בנובמבר.
רפאל סברה כי אנשי הפיקוח ערכו חיפוש במשרדה - על אף שלטענתה, לפיקוח אין סמכות לערוך חיפוש במשרדי הסוכנים. מבחינת נושא העתירה עולה כי התבטאותו של פרופ' כהנא לפני כשנה, שאמר שהמפקח על הביטוח נטל לעצמו סמכויות של קיסר רומאי בתחום הפנסיה - באה אולי לידי ביטוי גם בתחומים אחרים.
בשנה הקרובה יפסיקו את פעילותם בתחום הביטוח סדר גודל של כ-1,500 סוכנים מבין 3,000 הפעילים בלשכה או כ-5,000 הפעילים בענף. הציבור הוא שייפגע מהקטנת התחרותיות בתחום הביטוח.
נשיא לשכת סוכני הביטוח כשל במילוי תפקידו בכך שלא השכיל להתמודד עם השינוי במקבילית הכוחות. את המחיר ישלמו מאות רבות של סוכני ביטוח, שייפלטו מהענף, והציבור כולו - שיקבל פחות תחרות ופחות שרות, ויאלץ לשלם סכומים נוספים בגין שרותי הביטוח והפנסיה.
כמובן שהמפקח טוען שאלו הם כוחות השוק, ושהצרכנים ירוויחו מכך - אולם אני מציע לכל צרכן שעיניו בראשו לבחון בעצמו את העובדות ולהסיק בעצמו את המסקנות.
רצוי שהציבור יעקוב ויבדוק במה יעסוק בן-שלוש כאשר יסיים את תפקידו כמפקח על הביטוח ושוק ההון בעוד כשנה: אולי נראה אותו בתפקיד של מנכ"ל חברת ביטוח?
מי שסבור שאין קשר בין הרווחים הגדולים בהיקף עשרות מיליוני שקלים שירוויחו בשנים הקרובות חברות הביטוח, לבין ההפסדים של סוכני הביטוח ומה שביניהם - מוזמן לבדוק כמה מבכירי האוצר לשעבר ואנשי הפיקוח משולבים בתפקידים ניהוליים בכירים בחברות הביטוח.
זאת, למרות שקרנות הפנסיה ההסתדרותיות נקלעו לגרעונות ענק (בהשגחת המפקחים לדורותיהם) ובסופו של יום הולאמו ע"י הממשלה והציבור ישלם המחיר.
האם הבנתם את הקשר בין הון לשלטון בענף הביטוח והפנסיה, כפי שאולי הבין לכאורה מר אייל בן שלוש?
ועכשיו, כל אחד יבחן את הנתונים, יחשוב לעצמו טוב טוב ויסיק את המסקנות: למי באמת דואג המפקח על הביטוח מר בן שלוש!?
- הכותב הוא מומחה למערכות פנסיוניות והתמודד על ראשות לשכת סוכני הביטוח

תאריך:  24/11/2004   |   עודכן:  24/11/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גל ברגר
מרכז מוסאוא
מחצית המשפחות הערביות ויותר מ-60% מהילדים הערבים חיים מתחת לקו העוני; נתוני העוני הם פצצה חברתית-לאומית מתקתקת; העוני בישראל מקבל מימדים חמורים המתאימים למדינות העולם השלישי
יואב יצחק
בשיחה עימו לפני כחצי שנה, שאלתי: מה ייקרה לדעתך אם תמומש תוכנית ההינתקות? רפול, איש פשוט וישיר, השיב: "יהיו קסאמים באשקלון". וזהו. בזאת הסתיימה השיחה בנושא. הוא לא בירבר ולא ניסה לנמק בהרחבה את דבריו. הוא ציין את התוצאה העלולה להתרחש, אם תיושם ההינתקות.
אליקים העצני
מיכאל דבורין
מזרחי ביצע האזנות סתר לא חוקיות? אז מה? העיקר המטרה: להילחם בעבריינים ובאישי ציבור שהפרו את החוק - מה לא בסדר בהיגד הזה? מיכאל דבורין מסביר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il