X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אני, כמו רבים אחרים, עובר בכל יום על העיתון היומי ומתעכב על לוח המודעות, בפרט על אלה שנפטרו מחברי הארגון, כי הם המעניינים אותי לעניין זה שאני הרי בא מהם
▪  ▪  ▪
יותר מידע [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

רקע כללי
ארגון "צוות" - ארגון גמלאי צה"ל, אחד הארגונים הגדולים בארץ, הוקם" בינואר 1960 וכולל מאז הקמתו כיום למעלה מ-40,000 חברים המשתייכים לארגון. כחבר צוות בארגון, נחשב מי שפרש אחרי מספר שנות שרות וזוכה לקבלת גמלאות על-פי חוק.
רבים מהציבור, משייכים את ארגון צוות למודעות האבל של חברי הארגון עם סמל בולט של "צוות" בצד השמאלי העליון של מודעת האבל שקשה שלא לזהות אותו.
מדרך הטבע, בארגון גדול זה כ-400 חברים מדי שנה, הולכים לעולמם ובין היתר הם ובני משפחותיהם זוכים לפרסום במודעת אבל על השתתפות בצער בשלושה עיתונים יומיים והם: ידיעות אחרונות, מעריב וישראל היום. מודעות האבל, ממומנות במלואן על-ידי ארגון "צוות".
בנוסף לכך, בהיותי יו"ר ועדת ההסברה וקשרי חוץ בארגון (ב-1995) קבעתי, שאחת לשלושה חודשים, ארגון 'צוות יפרסם בנוסף בביטאון צוות, ריכוז של שמות הנפטרים ומועדי הפטירה במרוכז לאותה תקופה. וכל זאת לדעתי, היא תעודת כבוד לארגון "צוות" שמוקיר את זכר החברים, שנפטרו לאחר שנים ארוכות של שרות צבאי בצה"ל.
אז היכן הבעיה ומה חסר?
אני, כמו רבים אחרים, עובר בכל יום על העיתון היומי ומתעכב על לוח המודעות, בפרט על אלה שנפטרו מחברי הארגון, כי הם המעניינים אותי לעניין זה שאני הרי בא מהם, ואני מנסה לזהות מי בדיוק הנפטר, מהיכן הוא מוכר לי, מהיכן אני זוכר אותו, הרי הארגון הוא גדול וקשה לזכור ולהכיר את כולם.
על סמך מודעת האבל הכוללת רק השתתפות בצער, שם ומשפחה, דרגה ועיר מגוריו, אין אפשרות לזהות, מלבד אולי המשפחה וחבריו הקרובים ביותר. אני מנסה להיזכר כל פעם האם אני מכירו? האם שרתנו ביחד? האם הייתי תחת פיקודו, או הוא היה תחת פיקודי? ולא מצליח להיזכר.
ואם אני אכן כן מכירו, בכל זאת רוצה להגיע להלוויתו ולתת לו בכך כבוד אחרון כראוי, להיפגש עם חברים לשרות ולהיזכר, איני יכול כי אין לי כל מידע מינימלי על כך במודעת האבל עצמה.
בנוסף לכך, אין כל אזכור מה תרומתו של חבר צוות שנפטר לארגון למשל, באיזה תפקידים הוא שימש ותרם לארגון בהתנדבותו. ובכך כולנו או רובינו מפסידים את היכולת של מתן כבוד אחרון לנפטרי חברי צוות. וזאת אפשר בהחלט ניתן לשפר כפי שתקראו בהצעתי.
הצעה לשיפור המצב
ראשית, יש להוסיף במודעה, עד כמה שאפשר לפני פרסומה, את מועד ומקום ההלוויה, כדי לאפשר לחבריו להגיע.
שנית, יש לפרסם במודעת האבל את המקום בו יושבים שבעה כולל כתובת, כדי לאפשר לחברים שנמנע מהם להגיע ללוייה להגיע לניחום אבלים.
שלישית, להוסיף למודעה את הטלפון או הנייד של המשפחה, כדי לאפשר לחברים להתקשר לקבלת פרטים ולהבעת השתתפות בצער.
רביעית, להזכיר במודעת האבל את תפקידיו של הנפטר בהם נשא בהתנדבות בארגון צוות כמו: חבר הנהלת סניף, חבר אסיפת נבחרים, חבר הנהלת מחוז, חבר הוועד המנהל, יו"ר ועדה ארצית, המנכ"ל ועוזריו ותפקידו במערכת של הארגון ובכך להוסיף לכבד את זכרם והשקעתם ללא תמורה בארגון "צוות".
חמישית, שכל סניף, יודיע לכל חבריו בסניף על דף קצר כמה מילים על הנפטר כמו: פרטים, מי הוא היה, על שירותו, ותפקידיו, פרטים על מקומות עבודתו לאחר שהפך לאזרח ועוד, פרטים אותם ניתן לאסוף ממשפחתו ובנתונים במאגר "צוות" ומחבריו הקרובים. אני אישית, הייתי שמח לקבל דף על כל חבר סניף שנפטר.
לסכום הצעתי
אני מציע להגדיל את מודעת האבל הקבועה באחד או בשני סנטימטרים , כדי לאפשר להכניס בה את הנדרש בהצעתי לעיל, אפילו באותיות קטנות, בנוסף את תאריך מקום ההלוויה, מקום ישיבת השבעה פרטים על תפקידיו בארגון. ובכך נוסיף ונקדם את הזהות ו הכבוד של הארגון לחבריו וחברותיו היקרים!! ברור שהדבר עולה כסף, אך ארגון צוות מסוגל להכיל הוצאה זו.

הכותב הוא סא"ל (בדימוס) לשעבר חבר באסיפת הנבחרים, חבר בוועד המנהל, יו"ר ועדת הסברה וקשרי חוץ, יו"ר ועדת ארגון ותקנון ויו"ר ועדת ביקורת ארצית.
תאריך:  15/04/2019   |   עודכן:  15/04/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק מאיר
הנימה של "לסלוח" גם על חטא שאין לשכוח היא בעלת צליל תיאולוגי דתי    המושיע כיפר בדמו על הצלב על פשעי האנושות כולה    אין בעולמו חטא שלא יכופר אם החוטא מכיר באדנותו של בן האלוהים
עידן יוסף
משרד התחבורה והנהלת הרכבת אינם יכולים להתעלם מהכרעתם של עובדי הרכבת להעמיד בראשם את גילה אדרעי. במקום לנסות לערוך לה סיכול ממוקד יש להידבר עימה בכפיים נקיות
זוהר בן-אשר
אדוני הנשיא, אנא הפעל את שיקול הדעת שהתיר לך החוק וְהַחְלֵט, בשם המוסר, התקינות וההגינות שלא להטיל את הרכבת הממשלה על החשוד בשוחד, מרמה והפרת אמונים נתניהו. לליכוד 36 חברי כנסת ובהם, לצד כמה החשודים בעבירות שחיתות, ועוד כמה שכל מה שהם עושים הוא בעיקר להתלהם ולשנוא
עמוס שנער
יש הטוענים שגנץ הגיע להישגים עצומים, כי גרף 35 מנדטים כפוליטיקאי מתחיל במערכת בחירות של חודשים ספורים, אך טענה זו רחוקה מלהיות מדויקת ואנסה להוכיח זאת במספר נקודות
מיכאל מירו
קשה היום למצוא הבדלים גדולים, בין שתי המפלגות, כשמנקים את התעמולה מעל התיאורים הרווחים ברשתות החברתיות. אפילו העובדה שהליכוד, מפלגה ממוסדת עם מנגנון משופשף ופריימריז לבחירת ראש הרשימה וחברי הכנסת, אפילו העובדה הזאת לא הקנתה לו יתרון בבחירות האחרונות. הבוחרים כך נראה אינם מבינים, או שלא מעניינת אותם, דרך התנהלות המפלגה, אלא רק מי שמוביל אותה, כמעיין שעטנז של בחירות אישיות ומפלגתיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il