X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כשמדובר ביהודים, הקרן החדשה לישראל תומכת בארגוני מאבק נגד הממשלה או נגד יהודים אחרים, וכשמדובר בערבים, היא תומכת בארגוני סולידריות "פלשתינית ישראלית" הגיע הזמן שהכנסת תסדיר את פעילותה
▪  ▪  ▪
ותודה לפרופ' נעמי חזן ולקרן החדשה לישראל שהביאוני עד הלום [פלאש 90]
המאמץ היקר, המרוכז והמתוזמר של "הקרן החדשה לישראל" להלעיז נגד ישראל ולהביא להחרמתה ולהענשתה, חורג מגבולות הנאמנות האזרחית, מיסודות האתיקה ומעקרונות המשחק הדמוקרטי. מאחורי מעשים שכאלה חייב להסתתר אינטרס אידיאולוגי מובהק, ובמקרה זה הוא ברור למדי: החלשת יכולת ההגנה העצמית של ישראל.

תנועת "אם תרצו" הציגה לאחרונה מחקר המפרט את "תרומתם" של ארגונים חוץ פרלמנטריים (NGO’s) ישראלים לכתיבת דוח גולדסטון, המשמש זה מספר חודשים כתב האשמה בינלאומי חמור ביותר נגד ישראל. מתברר, כי עדויות שהעניקו מיוזמתם פעילי הארגונים הללו מהוות בדוח כמעט מחצית מן האסמכתאות לביצוע לכאורה של פשעי מלחמה מצד ישראל במבצע "עופרת יצוקה". לזות שפתיים זו אינה מבוססת דיה כדי לעמוד בבית משפט, הודה אף גולדסטון עצמו, אך היא בהחלט מספיקה להכפשת ישראל ולליבוי התעמולה הארסית נגדה. עוד מתברר, כי המכנה המשותף לארגונים הללו הוא מימון משמעותי מצד ארגון גג: "הקרן החדשה לישראל".
מדובר בחצייה ברורה של גבולות אתיים ודמוקרטיים. שהרי בזירה הפנים-ישראלית ארגונים אלה דורשים מזה זמן להקים ועדה ישראלית לבדיקת מעשיה של ישראל, ולכאורה, אין ביטוי נעלה ומפגן מרשים מזה לחופש הביטוי ולדיון הדמוקרטי בארץ. אלא שארגונים אלה אינם מסתפקים בכך, וממש בה בעת הם מעידים בטריבונלים בינלאומיים שונים נגד ישראל, משתתפים בציד המכשפות נגדה ומביאים להרשעתה מראש בקהילה הבינלאומית. בכך הם מוכיחים כי לא האמת, הבדיקה המהימנה ועליונות החוק והצדק מנחות אותם, וכי הם מעדיפים שעונשה של ישראל מצד הקהילה הבינלאומית על ביצוע "פשעי מלחמה" ייכפה עליה מראש.
הזעקה שמשמיעים בעולם ארגונים אלה, כי ב"עופרת יצוקה" ביצעה ישראל פשעי מלחמה" (ולא מדובר רק בדיווח לוועדה שבראשה עמד גולדסטון, אלא גם בהפעלת לחץ, למשל, על מוסדות האיחוד האירופי) היא לא רק אנטי-ישראלית אלא גם אנטי-דמוקרטית. שהרי אי-אפשר לאהוב את הדמוקרטיה הישראלית וליטול חלק בשמחתה, ובד בבד לשנוא את מדינת ישראל ולפעול נגד ריבונותה ונגד זכותה להגנה עצמית.
אלה הם צביעות וכפל לשון. אביר צדק אינו עושה חסד עם אדם ביד אחת ובאחרת מעליל עליו מיוזמתו ומשתף פעולה עם המבצעים בו לינץ'.
טענת תום הלב אינה עומדת אפוא לאנשים כנעמי חזן, נשיאת "הקרן החדשה לישראל", שחתמה עוד בשנת 2003 על עצומה המשווה את צה"ל לחמאס וקובעת כי הוא מבצע פשעי מלחמה, על עצומה דומה נוספת ב-2006, וב-2008 על עצומה הקוראת להפסקת ה"טבח" (slaughter) שמבצעת ישראל ברצועת עזה, רק יום וחצי אחרי שהחל מבצע "עופרת יצוקה". לא דרישה תמימה לחקירה יש כאן, או אפילו הסקת מסקנות כתוצאה מחקירה עצמית, אלא עמדה השוטמת ומרשיעה את צה"ל א-פריורי, טרם בדיקה כלשהי.
המאמץ היקר, המרוכז והמתוזמר של "הקרן החדשה לישראל" להלעיז נגד ישראל ולהביא להחרמתה ולהענשתה, חורג מגבולות הנאמנות האזרחית, מיסודות האתיקה ומעקרונות המשחק הדמוקרטי. מאחורי מעשים שכאלה חייב להסתתר אינטרס אידיאולוגי מובהק, ובמקרה זה הוא ברור למדי: החלשת יכולת ההגנה העצמית של ישראל.
בשנת 2003 חקרתי, יחד עם משה איפרגן, מאות מסמכים פנימיים של הקרן שהגיעו לידינו. אחת המסקנות שלנו הייתה, כי הקרן שואפת להחליש את עמידתה הביטחונית של מדינת ישראל, בין השאר על-ידי עידוד סרבנות, כ"אמצעי לכפיית הסכמים מדיניים". המהלך האידיאי פשטני (ואגב, גם שגוי) עד אימה: כל עוד ישראל חזקה, היא מרגישה בטוחה דיה גם ללא שלום; ישראל חלשה תהא חייבת להגיע להסכמי שלום עם שכניה.
מנכ"ל הקרן דאז, אליעזר יערי, שלל בפומבי את קביעתנו כי הקרן תומכת בסרבנות, אך לא את פרשנותנו בדבר הדאגה לנוכח עוצמתה של ישראל. כיום, בכל אופן, אין כל ספק כי "הקרן החדשה לישראל" מנצחת על פעילותם של ארגונים, שתכליתם פגיעה ביכולתה ובזכותה של ישראל להגן על עצמה. הקרן הולכת ומקצינה עם השנים, ותועה הרבה מעבר לגבולות הראוי במסגרת המאבק הדמוקרטי על דמות המדינה.

הגוליית הנגזל
ישראל חלשה עם נעמי [פלאש 90]

בשנת 2003 חקרתי, יחד עם משה איפרגן, מאות מסמכים פנימיים של הקרן. אחת ממסקנותינו הייתה, כי הרעיון שעומד מאחורי פעילות הקרן פשטני עד אימה: כל עוד ישראל חזקה, היא מרגישה בטוחה דיה גם ללא שלום; ישראל חלשה תהא חייבת להגיע להסכמי שלום עם שכניה

הדוח המדובר של "אם תרצו" עורר תגובות רבות. כצפוי, ההגנה של חסידי הקרן החדשה לישראל התבטאה בהתעלמות מן הטענות המועלות בד"וח ובהתקפה על הלגיטימיות של "אם תרצו", תוך חזרה בלתי פוסקת על המנטרות הידועות: "ניסיון השתקה של ביקורת", "מקארתיזם" "פאשיזם", "ימין קיצוני", "ארגון קיקיוני" וכיוצא באלה. כאשר השמאל הקיצוני נחשף, הנאורות וצחות הלשון הופכות לנאצה יוקדת: הגיוס מלא, גדודי הארגונים נתמכי הקרן צועדים בסך, והמשמעת מוחלטת. וכל האופרציה הזו מכוונת כנגד ארגון לא-ממשלתי קטנטן ("אם תרצו"), שכמוהו ניזונים מן הקרן למאות.
וכך, זועק לו גוליית באימה, עוד לפני הסיבוב הראשון נגד דוד, כקוזאק נגזל ונעשק. כן, אפילו בקרב זה – כשמרבית התקשורת והאליטות מתגייסות במלוא עוצמתן לטובת קרן הענק כנגד ארגון זעיר וחסר אמצעים, תוך הפעלת מכבש לחצים וכספים – הקרן, בעלת התקציב של עשרות מיליוני דולרים בשנה ונאמנים רבים, עדיין מבקשת להצטייר כאנדרדוג המדוכא על-ידי כוחות הרשע. באותן דרכי "הגינות" הנקוטות בידה מימים ימימה, כאשר היא מותקפת, היא מבקשת לשנות לגמרי את כללי המשחק שבהם היא משחקת כאשר היא התוקפת: חופש הדיבור, הזכות לבקר, החירות המחקרית והעיתונאית, וכיוצא באלה.
כאילו לא די בגודלה ובעושרה של הקרן, עלינו להגן על חסידת הדמוקרטיה הזו באמצעות חוק דמוקרטי חדשני, הקובע כי כל חשיפה של הקרן היא עבירה על חופש הדיבור ופגיעה בחוק הבינלאומי; כך תצטרף עבירה זו לרשימת הפשעים הישראלים שהקרן ממילא אוספת, וחברי "אם תרצו" ותומכיהם יישלחו – באופן דמוקרטי ובהתאם לזכויות האדם שלהן הם ראויים – להאג, לשיפוט מהיר על חשיפת מעללי הקרן נגד חיילי צה"ל.
הלוואי שאפשר היה להשתעשע ולהתבדח בנושא הזה, אבל הרצינות של הקרן תהומית. מאחורי התקפת הנגד משולחת הרסן שלה מסתתרת אמת פשוטה: "הקרן החדשה לישראל" היא ארגון פוסט-ציוני, המזדהה עם הלאומיות הערבית ומעודד אותה, וסולד מן הלאומיות היהודית ונלחם בה. ברשימת הארגונים הנתמכים על ידה והמטרות שהיא מקדמת אין אף ארגון ציוני סתם או מטרה לאומית יהודית. אחרי עיון במאות מסמכים של הקרן, פנימיים וגלויים, ניתן לקבוע כי לעולם אין היא מזדהה עם מטרות ציוניות, אלא להיפך. כשמדובר ביהודים, הקרן תומכת בארגוני מאבק נגד הממשלה או נגד יהודים אחרים, להחלשת הלאומיות היהודית והסולידריות של העם היהודי היושב בישראל, וכשמדובר בערבים, הקרן תומכת בארגוני סולידריות מובהקים של "הפלשתינים הישראלים", כפי שהיא מקפידה לכנותם, לשם גיבוש זהותם הלאומית וליכודם נגד האויב המשותף: מדינת ישראל.
נשמע דמיוני, מנופח ומוגזם? הכל מבוסס על מסמכים. דוח גולדסטון הוא רק ה"קצפת". הקרן פועלת, למשל, נגד התיישבות יהודית בתוך גבולות הקו הירוק, על-ידי הקמת קואליציות ערביות-בדואיות-יהודיות למסירת קרקעות (של קיבוצים, למשל) לערבים. הקרן מקימה ותומכת – בממון, בכוח אדם ובתכנון – בקואליציות סרבנות הפועלות נגד צה"ל בתוככי ישראל (דוגמת קואליציית נשים לשלום). ארגוני הקרן הערבים הם אלו שכתבו את מסמכי החזון האחרונים של ערביי ישראל, המגנים את הריבונות היהודית ואת הדו-קיום תחת ריבונות זו.
הקרן היא אפוא ארגון מקיאווליסטי: תחת המעטה של אהבת אנוש, זכויות אדם, חופש ביטוי ודמוקרטיה, היא פועלת לשלילת קיומה של ישראל כמדינה יהודית. עד כדי כך הצליחה הקרן למצֵב את עצמה ולהתערות באליטות השונות, עד שגם מבקריה בעניין מעורבותה בדוח גולדסטון פותחים את דבריהם בהתנצלות בנוסח "הקרן עושה המון דברים יפים, אבל במקרה זה היא הגזימה". גם אילו היה זה כך, לא קשה לדמיין כיצד היה מגיב השמאל על פעילות של ארגון ימין, התומך בפעולות צדקה, חסד, חינוך והנחלת הערכים האוניברסליים של נביאי ישראל, אך גם בארגונים כמו "ביד קפוצה ניישב את שייח ג'ראח", "העמותה להגנת תוקפי ערבים", "האגודה לטרנספר שקט", "חזק ואמץ נוער הגבעות", ו"הפורום להשתלטות על אדמות פלשתינים"?
"הקרן החדשה לישראל" – ארגון אמריקני שהוקם על-ידי יהודים ישראלים, ושנועד להקים ולתמוך בארגונים שיפעלו לקידום מטרותיו האידיאולוגיות בישראל, ביניהם אנטי-ציוניים במפגיע, על-ידי גיוס והעברת כספים לארגונים אלה. פעילותו נעשית בחוסר שקיפות, כולל גיוס תרומות נכבדות שלא היה ניתן לו לגייס אילו חשף אותה. הגיע הזמן שכנסת ישראל תתמודד עם הפרצות והלקונות שבהגדרת הארגונים הלא-ממשלתיים הפועלים בהסתר ובכחש, ותסדיר את פעילותם ואת שקיפותם.

לאתר מגזין מראה
ד"ר רן ברץ הוא מרצה לפילוסופיה
תאריך:  19/02/2010   |   עודכן:  20/02/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דוח גולדסטון הוא רק הקצפת
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
ישר כוח  ל"ת
נצח ישראל  |  19/02/10 23:48
2
אם הציטוטים נכונים מה זה משנה?
אלטע קאקער  |  20/02/10 00:54
 
- המטרה מצדיקה את האמצעים
גדעון אמיר  |  20/02/10 19:34
3
נא לדייק בתירגום השם
גדעון אמיר  |  20/02/10 19:47
4
הפרוטוקולים של גולדסטון
אליהו חיים  |  21/02/10 17:05
5
מאמר מעולה
דודי בן דודו  |  23/02/10 01:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
שיבושי הלשון הצורמים לאוזנם של קנאי השפה
קובי קמין
יורם, אתה מוביל, קדימה: "'אם תרצו' - חזרה לימי האינקוויזיציה, 'אם תרצו' - ציד מכשפות מלא אמביציה"    לא, יורם, אין לנו חרוזים יותר טובים, אל תנדנד עכשיו, לא כולנו מוכשרים כמוך
ניצב-משנה (בדימ.) אבי דוידוביץ
הרחובות מתרוקנים משוטרים, ומתמלאים בפושעים    אזרחים מגבירים את אמצעי המיגון    והשוטרים? היכן הם? במשרדים! אוכלים דונאטס ועוסקים בניירת    להשיב את השוטרים לרחובות, ואיתם את הסדר, הביטחון ואת שלטון החוק!
עליס בליטנטל
הבשלות של יוסי גרבר והתום והרגישות של יפתח קליין, מבושלים ע"י הבימאי הצעיר והסופר-מוכשר משה נאור, לכדי חוויה רגשית עזה
עמי רוחקס דומבה
ביבי לא יכול להזיז חייל מבלי שהחמאס או החיזבאללה מספק לו סיבה טובה לכך, ולמרות שעזה יכולה להיות מלאה בטילי קסאם וגראדים, אין לצה"ל מה לעשות חוץ מלשבת על הגדר ולחכות    כנראה שלמציאות המזרח תיכונית יש חוש הומור משל עצמה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il