X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות

רובנו פשוט קונים אוכל לחתול מבלי להתעמק ברכיביו יתר על המידה. החתול צורך את מזונו יום אחר יום, לרוב ללא שינויים או גיוונים, ולכן חשוב להקפיד על תזונה איכותית ומספקת. לאור כך, כדאי שנבין מעט, במה דברים אמורים
מה מזון לחתולים צריך להכיל?
מזון חתולים לסוגיו השונים אמור בעיקרו לכלול רכיבים מהמקורות הבאים: מים, פחמימות, חלבונים, שומנים, מינרלים וויטמינים. הרכיב החשוב ביותר עבור כל בעל חיים הוא המים ההכרחי לקיום החתול. תזונה שאינה מספקת מבחינת כמויות החלבונים והשמונים אינה בריאה כלל ואף עלולה להזיק בטווח הרחוק, אך גם כשמצב זה קורה, בטווח המיידי החתול לא מצוי בסכנת חיים, לעומת החוסר במים. חתול המאבד אף רק 15% מאחוז המים בגופו, עלול להגיע לידי מצב מסכן חיים, בעיקר במצבים המגבירים את איבוד הנוזלים כמו בימים חמים או כאשר החתול אינו מרגיש טוב ומשלשל.
כיצד תדעו שהמזון מכיל את כל המרכיבים הנדרשים לחתול שלך?
לפני שאתם בודקים את רשימת הרכיבים המופיעה על האריזה, כדאי שתדעו דבר או שניים על-אודות ההתאמה המדויקת לכל שלב חיים:
חתול גור- חתול גור, מגיל לידה ועד חצי שנה זקוק למזון בעל קלוריות רבות המכיל כמויות גבוהות של ויטמינים ומינרליים שכן הם מצויים בתהליך התפתחותם.
חתול בוגר- חתול אשר עבר גיל חצי שנה נחשב כחתול בוגר. תזונה של חתול בוגר צריכה לכלול בעיקר חלבונים, פחמימות, ויטמינים ונוגדי חמצון.
חתול מבוגר- אם החתול שלכם כבר עבר את גיל 7, הוא נחשב כחתול מבוגר. תזונה של חתול מבוגר צריכה להיות על-פי שיקול הדעת של בעליו, בהתאם להעדפותיו האישיות של החתול. חתול מבוגר גם אינו זקוק לאותה כמות קלוריות לה זקוק חתול גור או בוגר, שכן כמות האנרגיה אותה הוא מוציא פחותה מכמות האנרגיה אותה מוציא חתול גור וחתול בוגר.
אז אחרי שהבנתם מה חתול צריך בעיקר בכל שלב חיים, בדקו את רשימת הרכיבים המופיעה בצד האחורי של אריזת המזון.
התייעצו עם מוכרי החנות או שירות הלקוחות של האתר
בין אם אתם רוכשים את מזון החתולים בחנות לחיות, ובין אם אתם מבצעים רכישה אינטרנטית, דעו כי התייעצות עם מביני עניין תסייע לכם להבין מה באמת מכיל האוכל לחתול שלך. הם ידעו להסביר לכם בפירוט מה כל סוג מזון כולל, האם אותו הסוג מתאים לחתול שלך ומהו המזון המומלץ ביותר עבורו. ודאו עימם כי ישנה כמות חלבון מספקת, שכן בקרב חתולים בשונה מכלבים, ישנו צורך גדול יותר לצריכת חלבונים, העולה על הצורך בצריכת פחמימות. החלבון, בקרב חתולים, חיוני ביותר עבור שרירי החתול, שערו, ציפורניו, הורמונים, חלבוני דם, נוגדנים ובעיקר ליצירת אנרגיה. ללא כמות מספקת ממנו, תפקוד החתול שלכם עלול להיות לקוי. רכיב נוסף וחשוב אשר את קיומו רצוי לוודא אל מול הגורמים המקצועיים הינו השומנים. השומנים
מספקים מספר קלוריות גבוה הרבה יותר ממספר הקלוריות המתקבל מצריכת חלבונים או פחמימות. צריכתם חשובה מאוד בכדי לסייע לספיגת ויטמינים חיוניים.
קריאת התווית
רובנו נוטים לדלג על ה'אותיות הקטנות', או להסתפק בקריאה מרפרפת בלבד. דעו כי לאריזת המזון מעמד משפטי, כך שהנתונים בה אמורים להיות מדויקים, וקריאתם תספק לכם אינפורמציה מלאה ומפורטת לגבי רכיבי המזון אותם צורך החתול שלך. לסדר הרכיבים ברשימה משמעות של ממש, שכן, הרכיב הראשון למשל מעיד על כמותו הגבוהה באותו המוצר בהשוואה לכמותם של הרכיבים האחרים, שאינם ראשונים ברשימת הרכיבים. מלבד סדר הרכיבים, לצד כל מרכיב מופיע ציון באחוזים, כך שמעבר לכך שתעו מה מכיל אותו מוצר מזון ועד כמה בערך הוא תופס רוב, תוכלו לדעת במדויק ובאופן מספרי, כמה חלבונים למשל הוא מכיל.
אוכל לחתולים המכיל את כל מה שהחתול שלך צריך לצרוך, תוך הקפדה על איכות וטריות, יזין אותו בצורה מקסימלית ויאפשר לו להרגיש טוב, לתפקד טוב ואף להפחית את הסיכויים שלו ללקות בבעיות בריאות שונות או מחלות. קריאת האותיות הקטנות, במקרה שמדובר על בריאותו ואיכות חייו של החתול שלך, הינה חשובה ואף הכרחית. זכרו, עם מעט מודעות תוכלו לעשות את חיי החתול שלך טובים יותר.

תאריך:  07/08/2022   |   עודכן:  11/09/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il