X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות

מתכנני ערים ואדריכלי נוף נעזרים בכלים מתקדמים על-מנת לבצע את עבודתם, מייסד פרופסי קידום נדל"ן: "יש פרמטרים רבים שצריכים להילקח בחשבון".
בחודשים האחרונים הצגנו לכם את החשיבות של הדמיות נדל"ן לפני שאתם בונים בית או משפצים אותו. הסברנו גם על סיור וירטואלי בדירה באמצעות מציאות רבודה בעזרת משקפיים מיוחדים. הפעם נרחיב את הפריזמה של התחום, נעשה "זום אאוט" ונעסוק בהדמיות נדל"ן של עיר שלמה.
גם הפעם ניעזר לצורך כך בידע של מייסד פרופסי קידום נדל"ן, אילן ארביב. "בגלל שמדובר בהדמייה, אין באמת גבול למה שניתן ליצור. בגלל זה אפשר להתחיל מפריט בודד בתוך דירה ולהגיע עד לתכנון של עיר שלמה, שמתוכננת לקום או להוספת מבנים בתוך עיר קיימת", הסביר ארביב.
כבר לא משחק מחשב
בשנות ה-90 משחק המחשב SimCity היה פופולרי למדי וגם היום יש גרסאות שלו שנמכרות. בהינף עכבר אפשר היה להקים מאפס עיר שלמה על גבי צג המחשב. כיום מתכנן ערים יכול לבצע את אותה הפעולה, רק שהפעם ההדמייה שלו תקרום עור וגידים ותהפוך בתוך מספר שנים למציאות.
מה התפקיד של מתכנן ערים?
אילן ארביב: "מתכנן ערים צריך ליצור תוכנית לפיתוח ולניהול של עיר. יש גם כאלה שעוסקים באיזורים כפריים, אך מירב העיסוק כיום מתמקד בערים, שהופכות לחלק ממטרופולין גדול. הוא עורך ניתוח מדוקדק של שימושי קרקע וסקירה חברתית-כלכלית של האיזור".
אילו פרמטרים באים בחשבון?
"יש פרמטרים רבים שמתכנן ערים צריך לקחת בחשבון, ולכן ההדמייה עוזרת לו לתכנן בצורה הטובה ביותר מכיוון שהוא יכול לראות את העיר באופן מוחשי בעיניים, ולא רק לדמיין או להסתמך על שרטוטים. הכל נלקח בחשבון, ממצב הקרקע ועד למצב הסוציו-אקונומי של התושבים".
מי צריך מתכנן ערים?
"בדרך כלל מדובר על גורמים גדולים, פרטיים וציבוריים, ולא על אנשים בודדים. קבלנים ויזמים זקוקים לעיתים למתכנני ערים, אבל גם רשויות מקומיות ומשרדי ממשלה צריכים לתכנן ברמת תוכנית-אב. מתכנן ערים יכול להתחיל מאפס או להצטרף בשלב הפיתוח".

אילן ארביב. "הכל נלקח בחשבון" [צילום: יח"צ]

דרושות: תשתיות
אחת המשימות החשובות של מתכנן ערים היא לפתור בעיות עוד לפני שהן צצות בשטח, כלומר כבר בשלב התכנון. פעמים רבות לרשויות מקומיות יש תוכניות להקמת שכונות, אבל נוצרת מחלוקת מול משרדי הממשלה על היעדר תשתיות מתאימות.
באילו בעיות אפשר להיתקל?
אילן ארביב פירט: "בלא מעט פרויקטים הבנייה מקדימה את התשתיות באיזור, ואז נוצרת עוגמת נפש לתושבים. הדמיות נדל"ן יכולות לסייע ולקדם גם את בניית התשתיות עבור מה שהעיר מציעה כמו כבישים, צמתים, כיכרות, תחנות משטרה, בתי חולים, קניונים, פארקים ציבוריים, בתי ספר, מנהרות, גשרים, מחלפים, גורדי שחקים, ובעצם כל מה שנמצא בתוכה".
איך ייראה העתיד בתחום?
"השאיפה היא לתכנן כמה שיותר קדימה. כבר כיום יש תוכניות בישראל ל-30-40 שנה קדימה ומנסים לתכנן ברמת המאקרו איך תיראה המדינה ב-2050 נניח. גם בתחום הזה שימוש הדמיות נדל"ן יכול להראות בצורה ברורה ונהירה את המתאר בעוד כמה עשרות שנים".
תבנית נוף מולדתו
מלבד תחום תכנון ערים ואיזורים, גם אדריכלי נוף מפיקים תועלת מהדמיות נדל"ן. כאן לא מדובר על תכנון עיר שלמה, אלא על תכנון של שטחים פתוחים: פארקים, גינות ציבוריות, שמורות טבע ועוד. אדריכל הנוף קובע למשל היכן יוצב כל ספסל בפארק, מה יהיה שטח הדשא, היכן יעברו השבילים, האם יירכשו מזרקות ולמעשה קובע את כל המתווה.
מה ההבדל בין מתכנני ערים לאדריכלי נוף?
"התחומים משיקים, אבל לכל אחד יש את ההתמחות שלו. מתכנן הערים מציג תמונה כוללת יותר בעוד אדריכל הנוף מתמקד במרחבים ציבוריים. רובם, אגב, נוגעים גם למתכנן הערים. בכל מקרה, לשניהם הדמיות נדל"ן חשובות ועוזרות להם להיות בקידמת הטכנולוגיה", סיכם אילן ארביב.

תאריך:  08/08/2022   |   עודכן:  08/08/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il