X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
t
שכם: חילופי אש בין חיילים לפלשתינים

5 פלשתינים נהרגו בתקיפת צה"ל ברצועה

בהנחיית שר הביטחון, עמיר פרץ, הפציץ חיל האוויר מחנה אימונים של ארגון ועדות ההתנגדות הפלשתינים: 5 נהרגו בהתקפה נמשכים המעצרים בג'נין ובשכם
▪  ▪  ▪

חמישה פלשתינים נהרגו בהפצצת חיל האוויר במחנות אימונים של ארגון ועדות ההתנגדות ברצועת עזה. ההפצצה בוצעה בעקבות המשך שיגור רקטות הקסאם לעבר שטח ישראל. הפלשתינים מדווחים חמישה הרוגים ועל עשרות נפגעים נוספים.
זו פעולת החיסול הראשונה שבה מעורב עמיר פרץ, בתפקידו כשר הביטחון בממשלת ישראל. פרץ אף הורה לרמטכ"ל להגביר את הלחץ על משגרי הקסאמים, במגמה להביא שקט בדרום הארץ.
מדובר צה"ל נמסר, כי התקיפה כוונה נגד בסיס אימונים של ועדות התנגדות העממית בעיר עזה. הם ציינו, כי במקום התבצעה פעילות אימונים בשיגור רקטות וכן פעילות נוספת. בהודעה נאמר, כי ההתקפה באה בעקבות אירועי הטרור המתמשכים וירי תלול מסלול מרצועת עזה.
לדברי גורמים פלשתינים רשמיים, ההרוגים התאמנו בבסיס של הארגון. ארבעה מהם הינם בני משפחת דורמוש: מחמוד, אחמד, ג'ומעה וחמאדה. החמישי הינו חאלד אבו-וואקד. בתחילת השבוע טענו במערכת הביטחון כי ועדות ההתנגדות פועלות נגד ישראל תחת הנחיית והכוונת הנהגת החמאס ברצועה.
איש ועדות ההתנגדות סיפר כי לפחות שלושה טילים ששוגרו מכלי טיס נחתו בלב מחנה האימונים. אבו מוג'אד הוסיף איום בנקמה: "בעזרת אללה, זה לא יעצור את הקרב ההירואי שלנו נגד הציוניים. הדם הוא המניע את ההתנגדות ונקמתנו תבוא בקרוב".
לפנות בוקר ועד שעות הצהריים שיגרו הפלשתינים מספר רקטות קסאם לעבר שטח ישראל. הרקטות נחתו בשטחים פתוחים צפונית לרצועת עזה. לפחות שש רקטות שוגרו. שלוש מהן נחתו בשטחים פתוחים מצפון לרצועת עזה, אחת נחתה בתוך שטח רצועת עזה ואחרת נחתה בים. לא דווח על נפגעים או על נזק. בתגובה ירו תותחי צה"ל לעבר מקורות השיגור.

נמשכת פעילות המעצרים בשכם ובגנין

במהלך פעילות צה"ל למעצר מבוקשים בג"נין ובשכם נפתחה אש לעבר הכוחות שפעלו בשטח. לא היו נפגעים בקרב חיילי צה"ל. במהלך הפעילות במחנה הפליטים בלאטה בשכם זיהו החיילים מספר חמושים פלשתינים וביצעו ירי לעברם. החיילים מציינים כי זיהו פגיעה. בפעילות המעצרים כולה נעצרו לפחות עשרה מבוקשים.
במהלך הפעילות, אשר החלה לפנות בוקר ונמשכה גם בשעות הצהריים המאוחרות נפגעו מירי חיילי צה"ל עוד מספר חמושים והפלשתינים דיווחו כי לפחות אחד מהם, צעיר בן 19 נהרג.
לדברי הפלשתינים, חיילים ישראלים נכנסו למחנה הפליטים בשכם בכוחות גדולים תוך חילופי אש עם חמושים פלשתינים. סוכנות הידיעות AP מדווחת, כי החיילים ביצעו סריקות בבתים אחרי מבוקשים.
הפלשתינים דיווחו כי לפחות שלושה אזרחים נפצעו, ואילו שלושה אחרים, פעילי גדודי חללי אל-אקצה, הזרוע הצבאית של הפת"ח, נעצרו על-ידי החיילים. מצה"ל נמסר, כי החיילים ירו לעבר שלושה חמושים ופגעו בהם. צה"ל ממשיך זה מספר שבועות פעילות מבצעית נגד תשתיות הטרור בשכם, ג"נין וטול כרם במטרה לסכל פיגועי תופת.
עדי ראייה פלשתינים דיווחו, כי למעלה מ- 30 כלי רכב צבאיים המלווים בשלושה בולדוזרים נכנסו עם אור ראשון למחנה הפליטים בלאטה. הם הוסיפו כי הבולדוזרים פגעו בחנויות ובבתים.
במקרה אחר, מכונית ובה חמישה פלשתינים הגיעה בשעות הבוקר לחסם, צפונית מזרחית לבית לחם ועוררה את חשדם של החיילים המאיישים את המחסום. בבידקה שערכו החיילים בכליהם של הפלשתינים נמצא סכין באורך 40 ס"מ וגרזן. הפלשתינים הועברו לחקירת כוחות הביטחון.

תאריך:  05/05/2006   |   עודכן:  05/05/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רותי פומרנץ ברמן
המשרד לאיכות הסביבה על כביש 531: "הכביש החדש יגרום לחריגות בתקני איכות האוויר, בטווח של מאות מטרים ובתוך אזורים המאוכלסים בצפיפות"
עידן יוסף
שלא יתפסו אתכם עם המכנסיים למעלה: ביום השישי הראשון של חודש מאי בוחרים אנשים מסוימים ללכת בלי מכנסיים    למה? התשובה בכתבה שלפניכם
עידן יוסף
"לפיכך מחווה בית הדין לענייני עם ומדינה את דעתו, כי חל איסור לעזוב את הבניין, גם אם יפעיל ראש הממשלה את פורעי היס"מ, את סוסיהם ואלותיהם"    כך בהודעה האוסרת על הדיירים בחברון לפנות את בית שפירא
עידן יוסף
מיני-מונדיאל במטרה לגשר בין הדתות וליצור אחווה דתית יתקיים בגרמניה
עומר שיקלר
בצעד חסר תקדים המליצה ועדת המחירים הבינמשרדית שליד משרד האוצר כי מחיר המכירה של לחם לקמעונאים יהיה מחיר קבוע שאין לתת עליו הנחות    אולמרט אישר את ההמצלות.
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il