X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בית המשפט העליון קבע כי רשיון הרופא של ד"ר מרסלו שפיץ, המואשם בהתעללות מינית בקטינים, יותלה עם זאת התליית הרשיון תיבחן שוב לאור העובדה שהוא זוכה מאחד האישומים כנגדו
▪  ▪  ▪

בית המשפט העליון, קיבל היום (א', 7.5.06) את ערעורו של מנכ"ל משרד הבריאות, וקבע כי רישיונו של ד"ר מרסלו שפיץ, המואשם כי התעלל מינית בקטינים, יותלה - כפי שהחליט בשעתו מנכ"ל המשרד. עם זאת, קובע בית המשפט, כי המשך התליית הרשיון ייבחן לגופו שוב שכן הפסיכיאטר זוכה מאחד האישומים כנגדו.
ראשיתה של הפרשה, בכתב אישום שהוגש נגד ד"ר שפיץ, פסיכיאטר במקצועו, המייחס לו עבירות מין בקטינים שהיו בטיפולו. בעקבות הגשת כתב האישום החליט מנכ"ל המשרד, בהמלצת ועדה מיוחדת שפועלת מכח פקודת הרופאים, להתלות את רישיונו של שפיץ לתקופה של 6 חודשים.
לקראת תום תקופת ההתליה, שב המנכ"ל והתלה את רישיונו של שפיץ לתקופה נוספת בת 6 חודשים, שוב - על-פי המלצת "ועדת הקובלנות".
בשלישית, המליצה הוועדה שלא להתלות את רישיונו של שפיץ לעסוק ברפואה. ואולם, המנכ"ל החליט אחרת, והתלה את הרישיון עד לתום ההליך הפלילי בעניינו. ד"ר שפיץ, לא אמר נואש והלין על החלטה אחרונה זו בפני בית המשפט המחוזי בת"א. השופטת דותן, דחתה את ערעורו, בפסק-דין חלוט.
לאחר מכן, זוכה המשיב מאחד האישומים שיוחסו לו, לאחר שהמדינה הודיעה על ביטול האישום מחמת מצבה הנפשי הקשה של הקטינה-המתלוננת. הוא פנה למנכ"ל במכתב ובו ביקש לשקול שוב את התליית הרישיון, לנוכח זיכויו.
המנכ"ל, הודיע כי אין הוא רואה לנכון לשנות את החלטתו.
על כך ערער ד"ר שפיץ לבית המשפט המחוזי בחיפה בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים.
בית המשפט, בחן את הוראות פקודת הרופאים, והגיע לכלל מסקנה כי לפי פרשנותן הנכונה של הוראות הסעיפים הרלוונטיים, לא היתה למנכ"ל משרד הבריאות כל סמכות להתלות את רישיונו של המשיב בניגוד להמלצת הוועדה המייעצת.
עוד קבע בית המשפט, כי המנכ"ל לא היה רשאי להתלות את הרישיון עד לתום ההליך הפלילי, אלא, בכל פעם, לתקופה מתוחמת של 6 חודשים.
לאור קביעות אלה, החליט בית המשפט כי ראוי לבטל את ההחלטה בדבר התליית הרישיון. עם זאת, בהסכמת המנכ"ל, הורה בית המשפט על תנאים מגבילים לעיסוקו של המשיב ברפואה.
ואולם, בית המשפט העליון מחליט היום (א') לבטל את החלטת בית המשפט לעניינים מנהליים שכן לדידו היא נתנה בחוסר סמכות, שכן ד"ר שפיץ, לא עתר לבית המשפט כנגד החלטתו של המנכ"ל אלא כנגד החלטת בית המשפט המחוזי. כמו-כן, פסק דינה של השופטת דותן בבית המשפט המחוזי היה פסק דין חלוט שאינו ניתן לערעור.
בהחלטתו, קובע בית המשפט העליון, בהרכב השופטים ריבלין, הנשיא ברק ורובינשטיין, כי יש להתלות את רשיונו של ד"ר שפיץ.
עם זאת, קובע בית המשפט כי: "מן הראוי שעניין התליית רישיונו של המשיב יידון שוב בפני המערער, אשר ייתן החלטה חדשה המתחשבת במכלול נסיבות העניין ועולה בקנה אחד עם דברי החקיקה הרלוונטיים".

תאריך:  07/05/2006   |   עודכן:  07/05/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
עליה חדה אחרי הריסת המקדש השיעי הקדוש בסמרה    האזרחים חוששים לחייהם על-רקע האלימות הקשה של קנאים דתיים
ניר וייס
שמעה על הפיצוץ באוטובוס מס' 14 בירושלים, בו נסע בנה בדרכו חזרה לצבא, ויצאה לחפשו במקום    במהלך ניסיונות כוחות הביטחון להשליט סדר, נהדפה לרצפה ושברה את שורש כף ידה, אולם ועדת הערר סירבה להכיר בה כנפגעת עפ"י הגדרת החוק בנושא
אורון חדי
הורשע בהעלמת תיקים של עובדים זרים לא חוקיים תמורת שוחד וחלוקת הלוואות לעובדות זרות בריביות רצחניות    "חומרת מעשיו של הנאשם זועקת", קבע ביהמ"ש והטיל עליו עונש מאסר ממושך ו- 25 אלף שקלים קנס
אורון חדי
למרות החלטת המועצה, היועמ"ש של המועצה האזורית לכיש לא יודח, לפחות לא בזמן הקרוב    השופט אזולאי: יש לראותו כיועץ משפטי של המועצה עד לגמר תוקפו של ההסכם
אלעזר לוין
רכשו 8 מרכזי קניות מחברת הונרבך, שתשכור את המרכזים חזרה בתשואה של 6%    לראשונה - עסקת נדל"ן בשתי מדינות בו-זמנית    אלקטרה גם קנתה בקנדה ב- 89 מיליון שקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il