X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שר המשפטים רמון כינס דיון מיוחד בנושא גדר ההפרדה בדיון התברר כי בבתי המשפט תלויות ועומדות 61 עתירות שונות ראש הממשלה דרש לזרז קצב בניית הגדר
▪  ▪  ▪

עד לסוף שנת 2006 תושלם בניית כ- 95% מן הגדר הבולמת ביצוע פיגועי התאבדות בשטח מדינת ישראל. המדובר בכ- 470 ק"מ מתוך כ- 500 ק"מ. כך התחייבו אנשי מערכת הביטחון בפני שר המשפטים, חיים רמון. יש לציין, כי הכרזות דומות על מועדי סיום הפרויקט כבר נשמעו בפומבי בעבר, אך בניית הגדר טרם הושלמה.
שר המשפטים קיים (יום ב', 8.5.06) דיון רב משתתפים, אשר נמשך כשלוש שעות, בנושא קצב התקדמות הקמת גדר הביטחון וזאת במטרה לבחון את כל הבעיות המשפטיות המעכבות את השלמתה. המפגש התקיים גם בעקבות הוראת ראש הממשלה, אהוד אולמרט, מהשבועות האחרונים, אשר קרא להגביר את קצב העבודות.
השר רמון הדגיש במהלך הדיון, כי גדר הביטחון היא פרויקט מציל חיים, ולכן החליט להקדיש לנושא את הדיון המקצועי הראשון שהוא מקיים כשר משפטים. "הגדר היא פרויקט מציל חיים ובתור שכזו כל יום של עיכוב בהשלמתה עלול לעלות בחיי אדם", אמר רמון. "בכוונתי לעשות כל מאמץ יחד עם אנשי המערכת המשפטית, שר הביטחון ומערכת הביטחון, כדי להסיר את המכשולים המונעים את השלמתה ולהסיר חסמים פרוצדוראליים באופן שההחלטות בעניין יתקבלו ללא שיהוי מיותר".
בדיון נטלו חלק היועץ המשפטי לממשלה, פרקליט המדינה, מנכ"ל משרד המשפטים, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, המשנה למנכ"ל משרד הביטחון, היועצת המשפטית למערכת הביטחון, ראש מנהלת הגדר ובכירים נוספים ממשרד המשפטים, מערכת הביטחון וצה"ל.
בבתי המשפט תלויות 61 עתירות שונות
במהלך הדיון נמסרה סקירה מפורטת על כל אחד מן הקטעים בגדר, אלו שכבר נבנו ואלו שבנייתם מתעכבת. המשתתפים סקרו בפני שר המשפטים את המצב המשפטי לגבי כל אחד מן קטעים שטרם נבנו, ואת הסיבות לעיכובים השונים שמונעים את השלמת אותם קטעים. בדיון הסתבר כי נכון לעכשיו תלויות ועומדות 61 עתירות בפני בג"צ נגד הגדר, עתירות הנוגעות ל- 46 קטעים שונים ממנה, ועוד 16 עתירות מנהליות בפני ועדת ערר הדנה בקטעים מן הגדר הנמצאים בתוך שיטחה הריבוני של מדינת ישראל.
יחד עם זאת, הסתיים הטיפול בלא פחות מ- 53 עתירות לבג"צ, מה שאיפשר עד כה בניית כ- 350 ק"מ מהגדר.
דיון במשרד המשפטים אחת לשבועיים
שר המשפטים הבטיח מצידו לעשות כל מאמץ יחד עם המערכת המשפטית, כדי לזרז את ההליכים להקמת קטעים שטרם נבנו. רמון ביקש מהגורמים המקצועיים לוחות זמנים מפורטים לסיום ההליכים המנהליים וההחלטות של הרשות המבצעת, לגבי כל אחד מן הקטעים שהדיונים בהם טרם הסתיימו. הוא הוסיף, כי הוא מתכוון לפעול יחד עם מערכת בתי המשפט, כדי לוודא שלא יהיו עיכובים גם בדיונים המשפטיים לגבי קטעים מן הגדר הנמצאים במחלוקת משפטית.
בסיכום הדיון אמר השר רמון, כי בכוונתו לכנס דיון אחת לשבועיים כדי לעקוב מקרוב אחר קצב התקדמות ההליכים המשפטיים והמנהליים הנוגעים להקמת הגדר.

תאריך:  08/05/2006   |   עודכן:  08/05/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריאל שמידברג
בתום שנה של דיונים על החוקה של האיחוד, החליטה המועצה שלא להחליט    דובר האיחוד: "טרם הצלחנו להגיע לקונצנזוס"
אלעזר לוין
קנתה מיתחם בן 53 דונם ב-70 מיליון שקל    תבנה גם מרכז מסחרי
אלעזר לוין
"בחטיבת הקבלנים החוזיים, שאברהם ליבר בראשה, יש רק 37 חברים, לעומת 125 כנדרש בתקנון"    בוטל הווטו של החוזיים - כפי שפורסם לראשונה ב- Nfc    הערכה: ההתאחדות בפני פילוג
אריאל שמידברג
בבנק העולמי חוזים כי שנת 2006 עלולה להיות "השנה הגרועה בהיסטוריה הכלכלית של הרשות"    מצביעים על חשש ממשבר הומניטארי חמור
רונן ליבוביץ
הצעת אי-אמון שהגישה סיעת "ישראל ביתנו" נדחתה    50 חברי כנסת הצביעו נגד, 28 חברי כנסת בעד ו- 12 נמנעו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il