X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הכנסות 2005 הסתכמו ב-1.1 מיליארד שקל, עלייה של 20% בהשוואה ל-2004 572 מיליון שקל, 53% מהכנסות המועצה, חזרו לציבור בצורת פרסים, לעומת 51% מההכנסות ב-2004
▪  ▪  ▪

"בטוטו - אתה חלק מהמשחק", אומרת הפרסומת של המועצה להסדר ההימורים בספורט, ומסתבר שהמשחק הזה רווחי מאוד. מיליארד שקל ועוד 80 מיליון. אלה ההכנסות התפעוליות (ללא הכנסות מימון) שרשמה המועצה להסדר הימורים בספורט - העמותה שאחראית על הטוטו, ווינר ושאר משחקי המזל שבהם הציבור משקיע את כספו. מדובר על עלייה של 20% לעומת ההכנסות שהציגה החברה - 895 מיליון שקל - ב-2004. כך עולה מהדוחות הכספיים של הטוטו שהגיעו לידי TheMarker.
572 מיליון שקל, 53% מהכנסות המועצה, חזרו לציבור בצורת פרסים, לעומת 51% מההכנסות ב-2004. 214 מיליון שקל - 20% מההכנסות - הועברו כהקצבות לגופי הספורט השונים. למועצה נותר גם "עודף" בסך 44 מיליון שקל, בין היתר כתוצאה מהכנסות מימון, שהועברו לחלוקה עתידית ב-2007 למתקני ספורט.
לדברי מנכ"ל המועצה, שאול שניידר, "העלייה בהכנסות נובעת מאסטרטגיה שהתחילה ב-2004, ולפיה אנחנו גוף מסחרי עם מטרות עסקיות ושיטות שיווקיות של המגזר הפרטי. הגדלנו את מספר התחנות מ-917 ב-2003 ל-1,500 כיום. הכפלנו את תקציב השיווק מ-2003 ל-2004 - ורואים את זה בכך שהמותגים שלנו נהפכו לשפה יומיומית שגורה בפי אוהדי הספורט. גם המדיניות של להחזיר יותר כסף לציבור בצורה של פרסים, נועדה כדי להעלות את המכירות שלנו".
מה שעשוי להפתיע חלק מהציבור הוא שעל אף שהמותג המוכר של המועצה הוא הטוטו, 75% מהכנסותיה - 800 מיליון שקל - מגיעות מהמשחק "ווינר". לדברי שניידר "המטרה היא לשמר את הטוטו על מינימום של 200 מיליון שקל - שזה גבול הכדאיות התפעולית. ווינר הוא המנוע שלנו, ומבחינת המועצה אין משמעות להתפלגות בין המשחקים - שכן הרווחיות אחרי החזר הפרסים היא זהה".
הוצאות המכירה והשיווק של העמותה עלו ב-2005 ב-26% לעומת 2004, ל-139 מיליון שקל. מתוכם הושקעו 46 מיליון שקל ישירות בפרסום ו-86 מיליון שקל (8% מההכנסות) שולמו לזכיינים בתחנות הטוטו.
57 מיליון שקל שולמו על-ידי המועצה להתאחדות לכדורגל - סכום המשולם עבור שיתוף המועצה בקביעת ימי המשחקים, השעות שבהן הם נערכים, כמות המשחקים, מיתוג ליגת העל כ"ליגת טוטו" ומפעל גביע הטוטו. הוצאות ההנהלה וכלליות היו 10.5 מיליון שקל.
אזרח שמילא טפסי לוטו ב-2005 ב-100 שקל, יכול אם כך להניח ש-53 שקל מתוכם חזרו אליו בצורת פרסים, 24 שקל הועברו לתמיכה בגופי ספורט שונים והקמת מתקנים, 8 שקלים הועברו לזכיינים בתחנות הטוטו, 4 שקלים הושקעו בפרסום, ושאר הכסף, 11 שקל הוקדשו לתפעול המועצה.
המועצה, אשר כמלכ"ר פטורה מתשלום מסים, ארנונות, ותשלומי חובה אחרים, חתמה גם על הסכם שלפיו היא תשקיע בספורט נשים 80 מיליון שקל ל-8 שנים החל מ-2004. מדיניות ההקצבות של המועצה נעשית דרך ועדה ציבורית של משרד החינוך שקובעת את הקריטריונים להוצאה לגופי הספורט, תשתיות ומתקנים. לדברי שניידר, המועצה מתקצבת 3,300 עמותות ספורט דרך מרכזי הספורט השונים. מרכז הפועל תוקצב ב-35 מיליון שקל, מרכז מכבי ב-24 מיליון ומרכז בית"ר ב-2.2 מיליון.
נכנסים להימורים ברשת2005
היתה השנה שבה נכנסה המועצה לענף ההימורים דרך האינטרנט. בטוטו עדיין לא מתקרבים לסדרי הגודל של ענקיות האינטרנט הישראליות דוגמת אמפייר אונליין ו-888, שמכניסות מאות מיליוני דולרים בשנה ומרוויחות עשרות מיליוני דולרים, אך אתר החברה, שהושק ב-2004, ייצר למועצה הכנסות של 30 מיליון שקל ב-2005. לדברי שניידר, "יש בענף מלחמה מטורפת וב-2006 המועצה צפויה לייצר הכנסות של 100 מיליון שקל דרך הרשת".
הצמיחה ששניידר חוזה לחברה אינה מפתיעה, בהתחשב בכך שלדבריו, הישראלים מוציאים כ-19 מיליארד שקל על הימורים בשנה - מתוכם 14 מיליארד על הימורים לא חוקיים (ובהם 4 מיליארד על הימורי ספורט לא חוקיים) ורק 5 מיליארד על ההימורים החוקיים. "היעד שלנו ל-2006 הוא הכנסות של 1.3-1.25 מיליארד שקל. את הרבעון הראשון סיימנו עם הכנסות של 400 מיליון שקל - הרבעון הכי חזק בתולדות המועצה", הוא אומר.

תאריך:  09/05/2006   |   עודכן:  09/05/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורון חדי
800 מיליון שקלים השייכים לאזרחים עוכבו ברשות המיסים    המבקר: "מן הראוי שרשות המס תשמור על זכויות הנישומים באותה המידה שהיא עומדת על כך שימלאו את חובותיהם"
אורון חדי
גדעון בריקמן, יו"ר המועצה להסדר הימורים בספורט, מונה אף על-פי שכישוריו לתפקיד "מוטלים בספק"    השרים המעורבים בוועדת המינויים התעלמו מעצות משפטיות שקיבלו    וגם: הבטיחו שיהיה חבר ערבי במועצה? אז הבטיחו
הדר פרבר
נציגי הקווארטט במזה"ת ייפגשו היום בניו-יורק, בין היתר כדי לדון בסיוע לרשות הפלשתינית    האיחוד האירופי קורא לישראל ולפלשתינים לפתור את משבר הכספים
ענבל אביב
בראש ובראשונה משרד הבינוי והשיכון לא פנה לממשלה לקבל את אישורה להקמת היישוב    ליקויים נוספים: באמצעות מכרז נבחר קבלן אולם לא מומשה ההתקשרות עימו, אלא נעשתה פנייה לקרן הקיימת לישראל בעלות שהייתה גבוהה פי ארבעה
אריאל שמידברג
כך קובע מבקר המדינה    הדוח קובע כי על המינהל להכריע בדחיפות בדבר המדיניות שעליו לנקוט בתחום הקצאת קרקע לתעשיה באזורי עדיפות, הן בעניין השגת תכלית הפטור ממכרז וההטבות והן בעניין ההעדפה של שיווק קרקע לתעשיה במכרזים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il