X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הפלשתינים: 7 הרוגים בקבאטיה ובג'נין

חוסל ראש הג'יהאד בצפון השומרון

במהלך פעולות צה"ל בקבאטיה חוסל ראש תשתית הגיהאד בצפון השומרון האחראי לכל פיגועי הטרור בשנה האחרונה לפחות עוד שישה פלשתינים נהרגו בחילופי אש כבדים
▪  ▪  ▪

ממשיכים לפעול באיזור ג'נין. הפלשתינים מדווחים כי שבעה פלשתינים נהרגו במהלך חילופי אש עם חיילי צה"ל ואנשי מג"ב בגזרת ג'נין. תקרית אחת התרחשה בעיר ג'נין וההרוג הוא איש שירות המודיעין הכללי הפלשתיני. בקבאטיה הסמוכה לעיר נהרגו שישה נוספים: שני אחים - פעילי גדודי חללי אל-אקצה וכן ארבעה פלשתינים נוספים, בינהם ראש תשתית הג'יהאד בצפון השומרון.
בשעות הערב הותר לפרסם כי אחד ההרוגים הוא אליאס אל-אשקר, פעיל בכיר בג'יהאד האיסלאמי המבוקש על מעורבות בתכנון פיגועי תופת בישראל. לדברי גורמי ביטחון, אשקר הוא הדמות הבכירה כיום בג'יהאד האיסלאמי הצבאי בצפון השומרון אשר היה מעורב בכל שורת הפיגועים הקשים שהוציא הארגון במהלך השנה האחרונה. כמו כן הוא עסק בימים אלו בתכנון הוצאת פיגוע התאבדות לשטח ישראל. בינהם הפיגועים בחדרה, נתניה, נוה שאנן בתל אביב ומועדון הסטייג' בתל אביב.
מצה"ל נמסר ל- Nfc, כי כוחות צה"ל פועלו בגזרת ג'נין למעצר מבוקשים בכירים ובמהלך הפעילות התפתחו חילופי אש עם חמושים. לדבריהם, החיילים ירו לעבר מספר חמושים אשר נראו במקום והחיילים זיהו פגיעות. עוד נמסר מצה"ל כי בפעולה בקבאטיה נהרגו לפחות חמישה פעילי טרור המשתייכים לג'יהאד האיסלאמי.
עוד נמסר, כי במהלך פעילות כוחות צה"ל, שירות ביטחון כללי ומשטרת ישראל, צרו הכוחות על מבנה בו שהו מבוקשים בכירים מתשתית ארגון הטרור של הג'יהאד האיסלאמי במטרה לעוצרם. הכוחות כרזו למבוקשים על-מנת שיצאו מהמבנה.
בצה"ל ציינו, כי במהלך האירוע התפתחו חילופי אש כבדים בין הכוחות למבוקשים. חלק מהמבוקשים החמושים שהיו על גג המבנה פתחו באש לעבר כוחותינו, תוך יצירת סיכון רב לכוחות, ועל כן נאלצו הכוחות להגיב בכל האמצעים העומדים לרשותם ובכלל זה ירי מן האוויר.
שר הביטחון, עמיר פרץ, אשר אישר את הפעולה כבר בשבוע שעבר ברך הערב את כוחות הביטחון על הפעולה וציין כי מדובר בהישג חשוב בלחימה בטרור. הוא ציין כי מערכת הביטחון תמשיך לפעול נגד תשתיות הטרור, אך תפעל גם להקלת חייהם של הפלשתינים אשר אינם מעורבים בטרור.

קבאטיה: שישה הרוגים בקרב

הפלשתינים דיווחו, כי החל משעות הצהריים פעל כוח צה"ל ומג"ב בקבאטיה הסמוכה לג'נין וכיתר מבנה במקום. חילופי אש כבדים התפתחו בין כוחות הביטחון למבוקשים. הפלשתינים דיווחו תחילה כי ישנם מספר נפגעים פלשתינים ובהמשך הם עידכנו, כי שני נפגעים מתו מפצעיהם. הם הוסיפו כי מדובר בטהאר חנישה, בן 24, איש גדודי חללי אל-אקצה, הזרוע הצבאית של הפת"ח ואחיו מוג'האד (25).
לקראת השעה 19:00 הודיעו הפלשתינים כי הפעילות במקום נמשכת. עדי ראייה פלשתינים דיווחו, כי צה"ל הביא למקום דחפור כדי להחריב את המבנה כשבתוכו, ככל הנראה, עדיין בני אדם.
עדי הראייה סיפרו לסוכנות הידיעות AP כי החיילים המשיכו בחילופי אש עם חמושים נוספים והרגו את ג'יהאד קאמיל, צעיר בן 19. לדברי הפלשתינים, לא מדובר בחמוש אלה בצעיר שיידה אבנים לעבר החיילים.
הם ציינו עוד, כי דחפור צה"ל החל למוטט את הבית על יושביו וכן פינה מהמבנה גופות. לדברי הפלשתינים, סך הכל נהרגו בעיירה שישה פלשתינים. כאמור, במערכת הביטחון בישראל ציינו כי בפעולה נהרג בכיר הג'יהאד בצפון השומרון וכן אנשי ג'יהאד נוספים.

ג'נין: חיילים הרגו איש מודיעין כללי

כוחות צה"ל ומשטרה פועלים משעות הצהריים בכל גזרת ג'נין למעצר מבוקשים וסיכול תשתיות טרור. במהלך הפעילות כיתר הכוח מבנה בעיר בו, על-פי החשד, הסתתרו מבוקשים. במהלך חילופי אש נהרג פלשתיני שלדברי מקורות פלשתינים הוא עלי ג'בארין, איש המודיעין הכללי במנגנוני הביטחון ברשות. ג'אברין היה בעבר חבר גדודי חללי אל-אקצה.
לדברי הפלשתינים, חיילים נכנסו לתוך מטה המודיעין הכללי בעיר ובמקום התרחשו חילופי אש. לדברי עדי ראייה, גופתו של ג'אברין נותרה מוטלת במקום זמן מה לאחר שהחיילים סיימו את הפעילות.

אליאס אשקר - הדמות הבכירה בג'יהאד בצפון השומרון

אליאס חירי אשקר, פעיל ג'יהאד איסלאמי, היה מבוקש מזה תקופה ארוכה, ובחודשים האחרונים הפך ליעד המרכזי של שירות ביטחון כללי, לאחר מבצעי המעצר והיירוט של בכירי הג'האד האיסלאמי בצפון השומרון -לואי סעדי, מעתז חליל, נדאל אבו-סעדה ואיאד אבו-רוב.
במערכת הביטחון מספרים, כי אשקר היה מעורב בכל שורת הפיגועים הקשים שהוציא הארגון במהלך השנה האחרונה ובכללם פיגועי ההתאבדות במועדון הסטייג' בתל אביב בפברואר 05' בו נרצחו חמישה ישראלים ונפצעו 52 אזרחים, 2 פיגועי ההתאבדות בעיר נתניה, ביולי ודצמבר 05' ופיגוע ההתאבדות בחדרה, באוקטובר 05' בו נרצחו 5 ישראלים ונפצעו 28 אזרחים.
בפיגועים אלה היווה אשקר, בין השאר, גורם מרכזי בייצור והכנת תיקי הנפץ וחגורות הנפץ ששימשו את המתאבדים.
בנוסף, היה אחראי אשקר בצורה ישירה לפיגוע ההתאבדות הרצחני שבוצע ב-17 אפר' 06' במסעדת השאוורמה "ראש העיר" ברחוב נוה שאנן בתחנה המרכזית הישנה בת"א בו נרצחו 11 בני אדם ונפצעו 66 אזרחים.
הוא היה אחראי לייצור מטען הנפץ ששימש את המתאבד סאמר חמד תושב הכפר ערקה בנפת ג'נין וכן היה אחראי להכנת המתאבד צילומו ושיגורו ליעד הפיגוע בישראל.
הכין חגורות נפץ לפיגועים נוספים
כמו כן, מספרים במערכת הביטחון, כי אשקר היה מעורב בתכנונים לפיגועי הרג המוני נוספים בישראל שסוכלו בשבועות האחרונים במאמצים משותפים של כוחות הביטחון.
ב-21 מרס נעצר בכביש מס' 1 המתאבד כפאח נואהדה תושב הכפר יאמון בנפת ג'נין יחד עם תיק נפץ שיוצר על-ידי התשתית. מדובר בפיגוע שסוכל ברגע האחרון, תודות לערנות הגבוהה של כוחות הביטחון והתרעה ממוקדת שמסר השב"כ.
התיכנון - פיגוע נוסף בתל אביב
מהחקירות של חברי החוליה וסייעניו השונים של אשקר שנעצרו לאחרונה, חלקם ביום הפיגוע עצמו בעקבות מידע מדויק של שירות ביטחון כללי, עולה כי אשקר עמד מאחורי תכנונים נוספים לטובת הוצאת פיגועים המוניים נוספים רובם בשטח ישראל, והיה מעורב בעצם ימים אלו בניסיון לממש פיגוע תופת בעומק ישראל.
בשב"כ מציינים, כי אשקר סימן מטרות שונות באזור תל אביב לטובת הוצאת שורה של פיגועי התאבדות נוספים. בין המטרות שסומנו ניתן לציין תחנות אוטובוס, קווי אוטובוס עמוסי נוסעים ושווקים הומי אדם.
התוכנית - הכנת מכונית תופת
בנוסף, פעל אשקר בניסיון להוצאה לפועל של פיגוע מכונית תופת שתוכנן כנגד יעדים צבאיים הנעים באזור צפון השומרון, וכן היה אחראי לגיוס חברי חוליות צבאיות בכפרים השונים באזור טול כרם וג'נין, להם תכנן לספק אמל"ח ומטעני חבלה לטובת הוצאת פיגועים כנגד מטרות אזרחיות וצבאיות שונות.
בשב"כ מציינים, כי מרבית התכנונים של אשקר שסוכלו, לא היו יכולים להגיע לידי בשלות מבצעית ללא המימון של הכספים הרבים שקיבלה התשתית בחודשים האחרונים ממפקדת הארגון היושבת בסוריה.

תאריך:  14/05/2006   |   עודכן:  15/05/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
סוכני ה- FBI פשטו על ביתו של קייל "דסטי" פוגו, שהודיע על פרישתו מה- CIA בשבוע שעבר על-רקע פרשת שחיתות שממנה הוא מסתייג
גלית יצחק
60% מהגברים העורכים קניות ברשתות המרכולים עם ילדיהם, מוכנים לחרוג מתקציבם כדי לרצות את ילדיהם, לעומת 40% מהנשים
אורון חדי
תאגיד גרמני טוען כי חברת "הומאנה" מנסה לשרבב את שמו לתביעות נגדם ללא כל בסיס    מעבדה השייכת לתאגיד קבעה כי הפורמולה הישנה שמכרה רמדיה תקינה    "את הפורמלה החדשה שמכרה רמדיה היא בדקה במעבדה אחרת", טוענים בתאגיד הגרמני ומבקשים לבטל את שיתופה בתביעה
שלומי דיאז
בלשים תפסו אצל תושב גן יבנה שיח בגובה של שני מטרים    בסמוך אליו גדלו עשרות שיחים קטנים
אלעזר לוין
קנה 30 דונם בטיבליסי ויבנה 1,200 דירות    יתכן שיכניס חברה ישראלית כשותפה ב- 40%    המתווך הותיק נכנס לראשונה ליזום    "השוק בוער"    שילם דמי תיווך של 3%
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il