X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
עלייה של 10.6% בתמ"ג העסקי גידול בולט יחסית של 16.3% בהשקעות בנכסים קבועים גידול של 2.4% ביצוא סחורות ושירותים
▪  ▪  ▪

התוצר המקומי הגולמי עלה ברבע הראשון של 2006 בשיעור שנתי של 6.6%, בהמשך לעלייה של 5.6% ברבע הקודם ועלייה של 4.0% ברבע השלישי בשנת 2005. כך נמסר מהלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.
מהלמ"ס נמסר, כי העלייה בתוצר ברבע הראשון השנה משקפת עלייה של 10.3% בחישוב שנתי בהוצאה לצריכה פרטית, של 16.3% בהשקעה בנכסים קבועים ועלייה של 2.4% ביצוא סחורות ושירותים. לעומת זאת, נרשמה ירידה של 0.6% בהוצאה לצריכה ציבורית, ירידה שנובעת בעיקר מהצמצום בהוצאות עבודה בצריכה האזרחית.
בלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מדגישים, כי יש להתייחס לממצאים אלה בזהירות כי כידוע, קיימת אי סדירות גבוהה יחסית בסדרות הסטטיסטיקה הכלכלית בארץ. לדבריהם, הדבר מתבטא בתנודות חריפות בנתונים הרבעוניים שמקשה על ניתוח המגמה בסדרות העתיות השונות ובמיוחד על איתור נקודות מפנה בפעילות הכלכלית. "האומדנים המוקדמים על ההתפתחות הכלכלית יעודכנו עם קבלת הנתונים לחודשים החסרים", הם מציינים.
התוצר העסקי עלה ברבע הראשון של שנת 2006 בשיעור של 10.6% בחישוב שנתי, בהמשך לעלייה 7.0% ברבע הקודם ושל 6.1% ברבע השלישי בשנת 2005.
יבוא הסחורות והשירותים, למעט יבוא ביטחוני, ירד ברבע הראשון השנה בשיעור של 5.2%, בהמשך לירידה בולטת יחסית של 13.3% ברבע הקודם בחישוב שנתי. עקב כך עלה סך המקורות שעמדו לרשות המשק מתוצר מקומי ומיבוא בשיעור של 2.5% לעומת הרבע הקודם.
פירוט השימושים במקורות מראה שההוצאה לצריכה פרטית גדלה ברבע הראשון השנה ב- 10.3% בחישוב שנתי, שפירושו עלייה של 8.7% בהוצאה לנפש. העלייה בהוצאה לצריכה הפרטית לנפש ברבע הראשון באה לאחר ירידה של 1.0% ברבע הקודם ולאחר עליות של 2.2% ברבע השלישי ושל 5.1% ברבע השני של 2005.
עוד נמסר, כי העלייה בהוצאה לצריכה הפרטית לנפש ברבע הראשון 2006 משקפת עלייה בהוצאה למוצרים בני קיימה לנפש של 14.6% בחישוב שנתי, בהמשך לעלייה של 5.6% בסעיף זה ברבע הקודם. התפתחות זו נובעת מעלייה חדה של 76.0% שחלה ברכישות כלי רכב לשימוש פרטי ברבע הראשון. כמו כן, עלו ההוצאות לציוד משק הבית כגון: מקררים, מכונות כביסה, מזגנים בשיעור של 5.9% בחישוב שנתי, לעומת, ירידה של 20% בהוצאות לרכישות ריהוט לנפש.
ההוצאה לצריכה השוטפת - ההוצאות להלבשה והנעלה, תרופות, אחזקת בית ונסיעות לחו"ל, לנפש עלתה ברבע הראשון 2006 בשיעור של 7.5% לאחר ירידה של 1.6% ברבע הקודם.
ההשקעה בנכסים קבועים, ההשקעה בבתי מגורים והשקעות ענפי המשק בבנייה, בציוד וכלי תחבורה, עלתה ברבע הראשון של 2006 בשיעור בולט יחסית של 16.3% בחישוב שנתי, לאחר עלייה של 0.2% ברבע הקודם. העלייה בהשקעה בנכסים קבועים משקפת בעיקר עלייה בולטת בהשקעות בכלי רכב יבשתיים (56.8%), שבאה לאחר ירידה של 35.7% ברבע הקודם, ועלייה בהשקעות במכונות וציוד בענפי המשק (20.0%). לעומת זאת, נרשמה ברבע הראשון ירידה בבנייה שלא למגורים ובעבודות בנייה אחרות (1.7%-) ובהשקעות בבנייה למגורים (2.6%-).
יצוא הסחורות והשירותים עלה ברבע הראשון של 2006 ב- 2.4% בחישוב שנתי, לאחר ירידה של 9.6% ברבע הקודם. העלייה ביצוא ברבע הראשון 2006 משקפת בעיקר עלייה ביצוא השירותים ובמיוחד ביצוא שירותי התיירות שעלה בשיעור של 41.0% בחישוב שנתי. כמו כן, נרשמה עלייה של 9.2% ביצוא התעשייתי למעט יהלומים. לעומת זאת, ירד יצוא היהלומים ב-34.9% בחישוב שנתי ויצוא החקלאות ירד ב- 36% ברבע הראשון 2006.

תאריך:  15/05/2006   |   עודכן:  15/05/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
טל בן יוסף
איך מפארים מתחרה היסטורית במרוץ משנים עברו? בונים מכונית קונספט הנושאת את שמה לכבוד התחרות השנתית לזכר אותו מרוץ. קבלו את הב.מ.וו מילה מילייה
טל בן יוסף
לשם העלאת ההספק במנועים נהוג להשתמש במגדש טורבו או במגדש על. לכל אחד מהם בעיות משלו וכעת באה חברת אנטונוב ומציעה שיפור "פשוט" שייעל את עבודת מגדש העל
טל בן יוסף
במסגרת שלל התחרויות והפרסים המוענקים כל שנה בענף הרכב ישנה גם תחרות מנוע השנה. מי הזוכים השנה?
גלית יצחק
31% ציינו כי הם מפחדים יותר מפעולת ההרדמה לעומת כ- 20% שציינו כי הם מפחדים יותר מהניתוח    ישנו מחסור חמור ברופאים מרדימים
מחלקה ראשונה
רם פאר מונה למנהל השווק והמכירות בחברה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il