X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בית המשפט המחוזי בת"א גזר היום עונש של שנה וחצי על גליאנה גוריאצקין שהורשעה בהתעללות ובתקיפת תאומים בהם טיפלה גוריאצקין, הסובלת ממצב נפשי קשה, תרצה גם שנה וחצי על תנאי
▪  ▪  ▪

הפרשה שהסעירה את המדינה מסתיימת היום (ה' 25.5.06) בגזר דין. "המטפלת המתעללת", גליאנה גוריאצקין, שצולמה מתעללת בצורה אכזרית בזוג תאומים בני שבעה חודשים, נשלחה היום אל מאחורי הסורגים. השופט אורי שוהם, שישב לדון בתיק, קבע כי גוריאצקין תישלח לשנה וחצי מאסר בפועל, שנה וחצי נוספת מאסר על-תנאי, וכן, עליה לשלם 5,000 שקלים פיצויים לבני הזוג שבילדיהם התעללה.

"יש לי הרבה בעיות"

הפרשה החלה, בשנה שעברה, כאשר זוג הורים מרמת גן, הבחין בשינוי בהתנהגות ילדיהם. בקרבם עלה חשד, כי המטפלת ששכרו לטפל בילדיהם התאומים בני השבעה חודשים מכה אותם. בני הזוג, התקינו מצלמת וידאו סמויה בסלון הבית, שתיעדה את מעשי המטפלת.
כעבור מספר ימים, צפו ההורים בקלטת והזדעזעו. המטפלת תועדה מכה את התינוקות, מטיחה אותם בחוזקה בספה, מכה על גבם ובטנם, סוטרת להם בראשם, ומטלטלת אותם. ההורים ההמומים, הגיעו לתחנת המשטרה עם הסרט המתעד את המטפלת מכה את הפעוטות.
גוריאצקין, בת 31 מפ"ת, הכחישה תחילה את החשדות נגדה, אולם כשהוצגה בפניה הקלטת נאלצה להודות במעשים. לחוקרי המשטרה סיפרה, כי מעת לעת היא נתקפת התקפי זעם ואינה שולטת במעשיה. "יש לי הרבה בעיות ולפעמים אני עצבנית, אני יודעת שזה לא בסדר שפגעתי בהם ואני מתנצלת", סיפרה בחקירתה.

גוריאצקין מורשעת

בינואר השנה, הרשיע השופט, אורי שוהם, מבית המשפט המחוזי בת"א, את גוריאצקין בהתעללות ובתקיפת התאומים. בהכרעת הדין, כתב שוהם: "אין ניתן לחלוק כי הנאשמת הייתה אחראית על התינוקות בתוקף תפקידה כמטפלת, ובאותם מקרים בהם עשתה את המעשים המיוחסים לה בכתב האישום". שהם הוסיף כי "אין ספק בעיניי שהמעשים המיוחסים לנאשמת הינם בגדר התעללות בקטין, שהינו גם חסר ישע".

האינטרס הציבורי גובר

היום כאמור, קובע שוהם כי על גוריאצקין לרצות עונש של שנה וחצי מאסר בפועל. השופט התיחס לטענות ההגנה שפירטו בין היתר, את מצבה הנפשי הקשה, ואת העובדה שאביה נפטר ברוסיה והיא לא יכלה לפקוד את קברו. שוהם קבע, כי אומנם נסיבותיה האישיות של גוריאצקין קשות, אך האינטרס הציבורי גובר עליהן ושלח את "המטפלת המתעללת" לשלוש שנות מאסר, כאשר מתוכן שנה וחצי בפועל. בנוסף, תשלם גוריאצקין, שמצבה הכלכלי דחוק, 5,000 שקלים להורי התאומים בהם התעללה.

כתב האישום: התעללות ותקיפה

לפני כשנה, הגישה הפרקליטות לבית המשפט המחוזי בת"א כתב אישום חמור כנגד גוריאצקין. כתב האישום, כלל סעיפים של התעללות בחסרי ישע ותקיפה בנסיבות מחמירות. בכתב האישום נטען, כי גוריאצקין טילטלה את הפעוטות בחוזקה והכתה אותם בראשם ובישבנם.
בין היתר, מתאר כתב האישום, כי "כשסירב התינוק לאכול אחזה בגופו וטילטלה אותו בחוזקה... כשהתינוקת סירבה לאכול הפכה אותה בחוזקה על בטנה וחבטה בה בראשה, בגבה ובישבנה. לאחר מכן, כשהתינוקת בכתה, תפסה הנאשמת את גב חולצתה, וכשזו שוכבת על בטנה הרימה ונשאה אותה תוך טילטול לחדר הילדים".

תאריך:  25/05/2006   |   עודכן:  25/05/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
פישמן הפסיד כ- 200-150 מיליון דולר בהימור על הלירה הטורקית    הבנקים מודאגים מאוד    ואילו עיתון ידיעות אחרונות מנסה להרגיע ומדווח רק על עשרות מיליוני ש"ח    פישמן: "לאורך כל חיי העסקיים לא השארתי מעולם פצועים בשטח"
הדר פרבר
בבית הלבן מסרבים לקיים שיחות בילטרליות עם אירן כל עוד טהרן אינה נשמעת להוראה להקפיא את פעילותה הגרעינית באופן אמין וקבוע
יפעת גדות
מחקר חדש גילה כי ניסיונות להרות נטו להיכשל כאשר הגברים היו בני 40 או יותר מאשר אם היו צעירים מ- 30, זאת ללא קשר לגיל האישה
מירב לוי
בנתוני הישגי התלמידים נרשמו מגמות מעורבות    שיפור בציוני האנגלית ברמה של 4 ו- 5 יחידות לימוד    ירידה בציונים הממוצעים ברמה של 4 יחידות במתמטיקה    ירידה דרסטית בציוני הבגרות באזרחות
הדר פרבר
ידברו על מגוון נושאים אך בעיקר על האירועים בעירק    בין היתר יעסקו בהתחמשות הגרעינית של אירן, בתהליך השלום במזה"ת ובדרפור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il