X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המעבר למסלול שיחות מוזלות עלה ביוקר ליהונתן סוויסה מנתניה שבזכות ערנותו נחשפה פרשת הונאה של סוכן מכירות בפלאפון סוויסה: "מדי חודש אני בודק את החיובים בכרטיס האשראי שלי, ופתאום הופיעו לי חיובים של פלאפון על סכומים שלא התחייבתי" פלאפון: "מדובר במקרה חריג של עובד שסרח"
▪  ▪  ▪
סוויסה:
"התברר לי כי היתה פה הונאה כפולה, היות שמה שקרה זה שכביכול העבירו אותי למסלול חיילים, ואז רשמו את שמי כלקוח חדש בחברה במסלול חיילים ושכביכול קניתי מכשיר חדש. החיוב החודשי החדש שקיבלתי היה בגין רכישת מכשיר חדש, דבר שלא ביצעתי מעולם, ולמעשה הסוכן לקח את המכשירים לעצמו"

ערנותו וחשדנותו של יהונתן סוויסה מנתניה הביאו לחשיפת פרשת הונאה של אחד מעובדי חברת הסלולר "פלאפון" כלפי מנויים בחברה.
"לפני כמה חודשים התקשר אלי סוכן מכירות של פלאפון, והציע לי לעבור למסלול שיחות מוזלות, שלכאורה ישתלם לי יותר מבחינת כלכלית", מספר סוויסה על השתלשלות הפרשה ומוסיף: "כמובן שהסכמתי, כי מי מאיתנו לא רוצה לקבל הטבות כספיות? אולם כשהגיע מועד החיוב בגין השיחות בפלאפון, גיליתי שהתחילו להוריד לי סכומים על כביכול רכישת מכשיר חדש ועל כביכול התחייבויות חדשות שלי. לא הבנתי במה מדובר, ולכן פניתי לסוכן שהציע לי את העסקה ה'משתלמת'".
- כיצד גילית שגבו ממך כסף שלא היית אמור לשלם?
"מדי חודש אני בודק את החיובים בכרטיס האשראי שלי, ופתאום הופיעו לי חיובים של פלאפון על סכומים שלא התחייבתי. ההונאה נמשכה כמה חודשים, היות שבכל פעם שפניתי לסוכן הוא אמר לי 'העניין טופל, והכל בסדר עכשיו', אבל בפועל המשיכו לגבות ממני כסף שלא הייתי צריך לשלם. במשך חמישה חודשים פניתי לחברה, ובכל פעם הבטיחו לי שהחיובים לא יחזרו. מעבר לזה מכיוון שאותו סוכן הציע את העסקה ה'משתלמת' גם לחברה שלי ולעוד אנשים שאני מכיר, גם מהם נגבו סכומי יתר, ועד היום מתעלמים מהם. לדעתי, מדובר בעשרות לקוחות שנפלו קורבן בפרשה הזאת".
- האם חתמת אי פעם על מסמך התקשרות חדש עם החברה?
"לא. מעולם לא חתמתי על מסמך התקשרות חדש, למרות שבחברה ניסו להגיד שכן עשיתי זאת. המעבר שלי למסלול ה'משתלם' היה בשיחת טלפון של הסוכן אלי. אני מעולם לא הייתי במשרדי החברה כדי לחתום על חוזה התקשרות חדש. מאוחר יותר התברר לי, כי היתה פה הונאה כפולה, היות שמה שקרה זה שכביכול העבירו אותי למסלול חיילים, ואז רשמו את שמי כלקוח חדש בחברה במסלול חיילים ושכביכול קניתי מכשיר חדש. החיוב החודשי החדש שקיבלתי היה בגין רכישת מכשיר חדש, דבר שלא ביצעתי מעולם, ולמעשה הסוכן לקח את המכשירים לעצמו".
- האם פנית למנהלים בכירים יותר בחברה?
"כן, פניתי למנהל בכיר יותר מהסוכן, והוא אמר לי שהתלונה שלי תבדק וביקש ממני שלא לדבר עם אף גורם על הפרשה, עד שיפנו אלי ממחלקת ההונאה של החברה. כמובן שעד היום לא פנה אלי איש מטעם מחלקת ההונאה של חברת פלאפון".
- כיצד הסתיימה הפרשה?
"היא עדיין לא הסתיימה לחלוטין. החודש החזירו לי את הכספים שנגבו ממני בגין חיובי יתר, אך הם לא מוכנים לפצות אותי על עוגמת הנפש ועל הפסד ימי לימודים ועבודה שבזבזתי במרדף אחריהם. אני לא מתכוון לשתוק, ובמקביל אני יודע שלחברה שלי עדיין לא החזירו את הכסף שגבו ממנה במרמה בחודשים האחרונים. לא מדובר בסכומי עתק, אבל מדובר בעוגמת נפש גדולה, הן בשל התרמית והן בשל הטיפול הרשלני של אנשי 'פלאפון' בפרשה. אני קורא לכל מנויי 'פלאפון' לבדוק טוב טוב את החשבונות שלהם ואת החיובים בבנק כי אולי יש עוד הרבה מנויים שנפלו קורבן לתרמית הזאת".
- האם הגשת תלונה במשטרה?
"לא, זה לא תפקידי. תפקידה של חברת 'פלאפון' הוא להגיש תלונה במשטרה, ולא לסגור סיפור כזה בתוך הבית".

תגובת פלאפון: עובד שסרח

ענבר דובב, דוברת חברת פלאפון, מסרה בתגובה: "פלאפון ועובדיה משרתים נאמנה למעלה מ- 2.3 מיליון לקוחות, תוך שמירה על החוק. החברה נוקטת אמצעי בקרה מחמירים ביותר למניעת מקרי הונאה כלפי לקוחותיה. מדובר במקרה חריג של עובד שסרח. פלאפון מגיבה ומטפלת בחומרה בכל תופעת הונאה, וכך נעשה גם במקרה זה".

תאריך:  29/05/2006   |   עודכן:  29/05/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
המנכ"ל: הרווח ירד בעיקר בגלל ירידה בהכנסות מהשקעות    החברה נקטה במה שהיא מגדירה כ"מדיניות חיתום זהירה"
אריאל שמידברג
ניתן יהיה לרכוש כרטיסים לכלל הצגות התיאטרון דרך האינטרנט החל מ-1.6.06
אריאל שמידברג
בפגישה שהתקיימה בין שרי החוץ של שתי המדינות, הופעל לחץ על לבני לחדש את המגעים עם הרשות, תוך טענה כי תוכנית ההתכנסות איננה מובילה לפיתרון בסכסוך
רונן ליבוביץ
כך נמסר בוועדת הקליטה והעלייה של הכנסת שדנה היום בשילוב תלמידים עולים במערכת החינוך
אלעזר לוין
חברת הביטוח הוותיקה תרכוש 29% עד 35% ממניות בסס"ח, ב- 34 עד 40 מיליון שקל, ותהיה בעלת מניות שוה לחברה לביטוח חקלאי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il