ערנותו וחשדנותו של יהונתן סוויסה מנתניה הביאו לחשיפת פרשת הונאה של אחד מעובדי חברת הסלולר "פלאפון" כלפי מנויים בחברה.
"לפני כמה חודשים התקשר אלי סוכן מכירות של פלאפון, והציע לי לעבור למסלול שיחות מוזלות, שלכאורה ישתלם לי יותר מבחינת כלכלית", מספר סוויסה על השתלשלות הפרשה ומוסיף: "כמובן שהסכמתי, כי מי מאיתנו לא רוצה לקבל הטבות כספיות? אולם כשהגיע מועד החיוב בגין השיחות בפלאפון, גיליתי שהתחילו להוריד לי סכומים על כביכול רכישת מכשיר חדש ועל כביכול התחייבויות חדשות שלי. לא הבנתי במה מדובר, ולכן פניתי לסוכן שהציע לי את העסקה ה'משתלמת'".
- כיצד גילית שגבו ממך כסף שלא היית אמור לשלם?
"מדי חודש אני בודק את החיובים בכרטיס האשראי שלי, ופתאום הופיעו לי חיובים של פלאפון על סכומים שלא התחייבתי. ההונאה נמשכה כמה חודשים, היות שבכל פעם שפניתי לסוכן הוא אמר לי 'העניין טופל, והכל בסדר עכשיו', אבל בפועל המשיכו לגבות ממני כסף שלא הייתי צריך לשלם. במשך חמישה חודשים פניתי לחברה, ובכל פעם הבטיחו לי שהחיובים לא יחזרו. מעבר לזה מכיוון שאותו סוכן הציע את העסקה ה'משתלמת' גם לחברה שלי ולעוד אנשים שאני מכיר, גם מהם נגבו סכומי יתר, ועד היום מתעלמים מהם. לדעתי, מדובר בעשרות לקוחות שנפלו קורבן בפרשה הזאת".
- האם חתמת אי פעם על מסמך התקשרות חדש עם החברה?
"לא. מעולם לא חתמתי על מסמך התקשרות חדש, למרות שבחברה ניסו להגיד שכן עשיתי זאת. המעבר שלי למסלול ה'משתלם' היה בשיחת טלפון של הסוכן אלי. אני מעולם לא הייתי במשרדי החברה כדי לחתום על חוזה התקשרות חדש. מאוחר יותר התברר לי, כי היתה פה הונאה כפולה, היות שמה שקרה זה שכביכול העבירו אותי למסלול חיילים, ואז רשמו את שמי כלקוח חדש בחברה במסלול חיילים ושכביכול קניתי מכשיר חדש. החיוב החודשי החדש שקיבלתי היה בגין רכישת מכשיר חדש, דבר שלא ביצעתי מעולם, ולמעשה הסוכן לקח את המכשירים לעצמו".
- האם פנית למנהלים בכירים יותר בחברה?
"כן, פניתי למנהל בכיר יותר מהסוכן, והוא אמר לי שהתלונה שלי תבדק וביקש ממני שלא לדבר עם אף גורם על הפרשה, עד שיפנו אלי ממחלקת ההונאה של החברה. כמובן שעד היום לא פנה אלי איש מטעם מחלקת ההונאה של חברת פלאפון".
- כיצד הסתיימה הפרשה?
"היא עדיין לא הסתיימה לחלוטין. החודש החזירו לי את הכספים שנגבו ממני בגין חיובי יתר, אך הם לא מוכנים לפצות אותי על עוגמת הנפש ועל הפסד ימי לימודים ועבודה שבזבזתי במרדף אחריהם. אני לא מתכוון לשתוק, ובמקביל אני יודע שלחברה שלי עדיין לא החזירו את הכסף שגבו ממנה במרמה בחודשים האחרונים. לא מדובר בסכומי עתק, אבל מדובר בעוגמת נפש גדולה, הן בשל התרמית והן בשל הטיפול הרשלני של אנשי 'פלאפון' בפרשה. אני קורא לכל מנויי 'פלאפון' לבדוק טוב טוב את החשבונות שלהם ואת החיובים בבנק כי אולי יש עוד הרבה מנויים שנפלו קורבן לתרמית הזאת".
- האם הגשת תלונה במשטרה?
"לא, זה לא תפקידי. תפקידה של חברת 'פלאפון' הוא להגיש תלונה במשטרה, ולא לסגור סיפור כזה בתוך הבית".