הצעתו של שר האוצר, סילבן שלום בנוגע להעברת קווים סדירים מאל-על לחברות אחרות תוגש מחר בפני הממשלה. על-פי ההצעה יועברו קווים סדירים אותם מפעילה אל-על, לחברות אחרות, ביעדים אליהם נפח הטיסות שמפעיל מוביל זר באותו קו גבוה משני שליש.
בתום דיון דירקטוריון חברת אל על בנושא, קבעו חברי הדירקטוריון, ובראשו מיכאל לוי, כי "ההחלטה של האוצר תהיה מכה אנושה לאל-על ולעובדיה. ההחלטה תביא לסגירת תחנות ולפטורי עובדים".
"הצעת ההחלטה מבוססת על עובדות שגויות או לא רלוונטיות, ומתעלמת מפעילות חברות התעופה הזרות בהטסת הנוסעים מעבר לנמל הבית שהלן ומיכולתן לפעול שבעה ימים בשבוע", ציינו חברי הדירקטוריון.
לדברי הדירקטוריון, הצעה גובשה ללא פניה מוקדמת לחברת אל על וללא מתן אפשרות לחברה ליתן את דעתה להצעה. בתום הדיון, פנה יו"ר החברה לראש הממשלה, אריאל שרון וביקש את התערבותו בנושא.
מנכ"ל אל-על, עמוס שפירא ציין כי "האסטרטגיה של חברת אל-על כחברה עסקית, הינה למצות מבחינה כלכלית את כל הקווים בהם היא פועלת. רק מצב השוק הוא שמונע מאל על למצות בקווים מסוימים את זכויות הטיס שלה, ולא שום סיבה אחרת כפי שמשתמע מהצעת ההחלטה של השר".
חברת אל-על, הדגיש שפירא, אינה חוששת מתחרות והיא משוכנעת כי בידה לתת המוצר הטוב ביותר לנוסעים. עם זאת, אין היא מפקירה את משימותיה כחברה לאומית ומפעילה קווים גם ליעדים שאינם כלכליים.