X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
האם הסעודים "קנו" את נשיא ארה"ב לשעבר?

"קרטר נפגש עם אחיו של בן-לאדן"

טענה: משפחת בן-לאדן הזרימה יותר ממיליון דולר ל"מרכז קרטר", בראשו עומד הנשיא לשעבר בספטמבר 2000 נפגש קרטר עם עשרה מאחיו של ראש אל-קאעידה
▪  ▪  ▪
ג'ימי קרטר, לאחר הבחירות ברשות הפלשתינית: "תנו צ'אנס לממשלת החמאס".

החברים החדשים של בן-לאדן
יוסי עבדי
האיסלאם הרדיקאלי זיהה בשנים האחרונות את התחזקותה הגוברת של האופוזיציה האנטי-האמריקנית בדרום אמריקה * "האיבה למערב" הפכה עתה לכלי הגיוס של מאות ואלפי פעילים חדשים לשורותיו של בן-לאדן וארגונו * היעדים המרכזיים: וונצואלה, בוליביה, צ'ילה ומקסיקו
לרשימה המלאה

עומר כרמון
ג'ימי קרטר: ישראל מאלצת את אירן מצרים וסוריה לפתח פצצת אטום

הקשר האפל שמאחורי הקלעים? "מרכז קרטר", בראשו עומד ג'ימי קרטר, נשיא ארה"ב לשעבר, קיבל יותר ממיליון דולר ממשפחתו של מנהיג אל-קאעידה, אוסמה בן-לאדן". כך חושפת העיתונאית האמריקנית מלאני מורגן. על-פי טענותיה, אחיו של ראש ארגון הטרור, בארק מ. בן-לאדן, הזרים את הכספים למרכז קרטר, שבסיסו באטלנטה, באמצעות קבוצת העסקים הסעודית שבבעלות המשפחה.
מורגן, אשר מבססת טיעוניה על מסמכים ותיעודים שקיבלה מידי "מרכז קרטר", חושפת כי הנשיא האמריקני לשעבר, נפגש באופן אישי עם עשרה מאחיו של בן-לאדן, כבר במהלך שנת 2000. מסמכים שהגיעו לידיה, מעלים כי בתחילת חודש ספטמבר באותה השנה, נפגשו קרטר ואשתו, רוזלין, עם אחיו של מנהיג אל-קאעידה, לארוחת בוקר, במסגרתה הובטח לקרטר 20% מהסכום הכולל שהוזרם למרכז שבאטלנטה.
מאלני מורגן, יוצאת להגנתו של הנשיא הנוכחי, ג'ורג' בוש, אשר הוצג במהלך תקופת הבחירות ולאחריה, כמי שמחזיק קשרים כלכליים עם משפחתו של בן-לאדן בתחום הנפט. "עתה עולה כי מי שמחזיק בקשרים עם משפחת הטרור הוא ג'ימי קרטר ולא בוש", היא כותבת.
ד"ר רחל ארנפלד, חוקרת בכירה בתחום מימון הטרור, חשפה בסדרת מאמרים שפרסמה לאחרונה, את "מרוץ ההשקעות" שמובלים מיליארדרים סעודים בחברות כלכליות בארה"ב, במוסדות אקדמיה ובאמצעי התקשורת. לדבריה, מסע הרכש הסעודי נועד להשפיע על תפיסות מעצבי דעת הקהל ביחס לסעודיה ולאיסלאם בכלל.
תומך נלהב בעמדה הפלשתינית
אחרי סיום תפקידו, הפך קרטר להיות מהפעילים שבנשיאים לשעבר בהיסטוריה האמריקנית. בשנת 1982 הקים את "מרכז קרטר" שמרכזו באטלנטה ואשר פועל רבות במסגרת יישוב סכסוכים בעולם השלישי, קידום זכויות אדם, פרויקטים לחיסון נגד מחלות, ופרויקטים להגברת התוצרת החקלאית. כמו כן, נודעו קרטר ומרכזו, בפיקוח בינלאומי על מערכות בחירות ברחבי העולם. במסגרת זו פיקח "מרכז קרטר" על הבחירות שנערכו ברשות הפלשתינית במהלך שנת -1996, בשנת -2005 וכך גם במהלך הבחירות האחרונות שהביאו לעלייתה של תנועת החמאס לשלטון הפלשתיני.
קרטר עורר את רוגזו של הממשל האמריקני בכמה מפעולותיו, ביניהן פגישתו עם יאסר ערפאת בשנת 1990, ביקורו בקובה בשנת 2002, והתנגדותו העיקשת למלחמת עירק. בשנת 2002 זכה קרטר בפרס נובל לשלום על "עשורים של מאמץ בלתי נלאה למציאת פתרונות של שלום לסכסוכים בינלאומיים, לקידום הדמוקרטיה וזכויות האדם, ולעידוד פיתוח כלכלי וחברתי".
בשנים האחרונות גילה קרטר עמדה אנטי-ישראלית מובהקת. בעקבות ניצחון החמאס בבחירות הפלשתיניות, קרא הנשיא לשעבר "לתת צ'אנס לממשלה החדשה ברשות, למרות עברה האלים", בטענה כי הם עתידים לשנות את מדיניותם כלפי ישראל. במאמריו האחרונים יצא קרטר כנגד תוכנית ההתכנסות של אולמרט וכינה אותה "גזלה של אדמות העם הפלשתיני", שכן אין המדובר בנסיגה מלאה לקווי 67'.

תאריך:  02/06/2006   |   עודכן:  02/06/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריאל שמידברג
לאחר הפגנות אלימות בהן ביקשו לצמצם את ממדי האי-שוויון בחינוך, הודיעה הנשיאה באצ'לט על תוכנית שינוים
הילה רפופורט
משטרת לונדון ירתה באדם במהלך פשיטה על בית, ששימש על-פי החשד, אתר להכנת פצצות או חומרי נשק כימי    בדיקה ראשונית של הבית לא העלתה ממצאים מחשידים
אריאל שמידברג
בוש סבורה כי יש לקדם תוכניות חינוך שידגישו בפני תושבי העולם כיצד נדבקים בווירוס וכיצד להימנע מכך
אריאל שמידברג
לא יינתן זמן רב להחליט בנוגע לחבילת ההטבות שהוצעה תמורת הפסקת העשרת אורניום    רייס: "אירן חייבת להשיב תוך שבוע"    אירן: לא נפעל תחת איומים
אריאל שמידברג
שני המנהיגים ייפגשו במטרה לדון על נסיגת הכוחות האיטלקים מעירק    כעת ישנם 2,700 חיילים איטלקיים בעירק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il