X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
משרד המשפטים: היועמ"ש קיבל את החומר וכבר לפני מספר שבועות הורה על פתיחת חקירה משטרתית נגד עו"ד גלבוע חשוד שקיבל טובות הנאה בסך 15 מיליון שקלים בתמורה לקידום ענייניה של חברת "דן"
▪  ▪  ▪

הדים ראשונים לדוח מבקר המדינה, שחשף שחיתות חמורה בוועדה המקומית לתכנון ובניה בפ"ת. ממשרד המשפטים נמסר ל- Nfc, (יום א', 4.6.06), כי היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, קיבל לידיו את ממצאי הדוח לפני מספר שבועות, והורה על פתיחת חקירה משטרתית נגד עו"ד סיני גלבוע, סגן ראש העיר פתח תקוה.
גלבוע, כך גילה מבקר המדינה, השופט (בדימ.) מיכה לינדנשטראוס, ניצל את תפקידו כממלא-מקום יו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובניה, כדי לשלשל לכיסו כ-15 מיליוני שקלים.
לפי הדוח החמור, גלבוע פעל בוועדה כדי לקדם את ענייניה של חברת "דן", שתוכנית הקשורה בה נדונה בוועדה, כאשר בה-בעת היה חתום על שני חוזים אישיים עם החברה.
לינדנשטראוס קבע כי "עו"ד גלבוע סייע לחברת דן להשביח את נכסיה תוך ניצול קשריו עם ראש העיריה ושימוש לא ראוי במעמדו בעיריה, בקשריו עם עובדיה, בנגישותו למידע ובתפקידו בוועדה המקומית. בפעילותו של עו"ד גלבוע בשירות חברת דן היה ניגוד עניינים חמור וניצול של מעמדו הציבורי, השפעתו, סמכותו וקשריו בעיריה ובוועדה המקומית כדי לקדם את עסקיו הפרטיים ולקבל טובות הנאה".
על-פי החוק הקיים, למבקר המדינה אין סמכות להורות על סנקציות במישור הפלילי. היות שכך, הוסיף המבקר וציין כי ממצאי הדוח החמור יועברו ליועץ המשפטי לממשלה, מזוז, כדי שיבחן את היבטיה הפליליים של הפרשה. כפי שאנו מדווחים כאן, הממצאים הועברו זה מכבר ליועמ"ש וזה הורה כאמור על פתיחת חקירה משטרתית בנדון.
על המשטרה מוטל יהיה כעת לבחון: האם מעבר לניגוד העניינים וניצול המעמד הציבורי - פעולות שהמבקר קבע כי נעשו בידי גלבוע, ביצע גלבוע גם עבירות פליליות. בין היתר, ייבחנו בהקשר זה עבירות כגון שוחד, מרמה והפרת אמונים.
כמו כן, תידרש המשטרה לבחון את מידת מעורבותו של ראש העיר, יצחק אוחיון, במעשיו של סגנו. המבקר קבע, כידוע, כי אוחיון ידע על ניגוד העניינים בו היה נתון גלבוע והתעלם מכך. שאלה נוספת, שאף היא עדיין פתוחה היא: מה היתה מידת מעורבותה של חברת "דן" ומנהלה באותה עת, דוד חרמש, במעשים הפסולים שנעשו בוועדה המקומית.

תאריך:  04/06/2006   |   עודכן:  04/06/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריאל שמידברג
בנאומו השבועי לאומה ביקש הנשיא בוש מהסנאט לקדם הצעת חוק שיאסור על נישואים בין בני זוג מאותו מין
מחלקה ראשונה
דויד ד'אור, יהודה סעדו, אלי לוזון, סטלוס ואורן חן לצד משפחת אלייב ואומנים בוכריים, מוצג מולטימדיה משולב במופע זיקוקי דינור עשיר
ברוך לוי
זאת בעקבות התוכנית לסגירת שירות ההדרכה    ועד העובדים: אם הנהלת המשרד לא תפתח במו"מ, נתחיל בפעולות מחאה, שיוחרפו עד להשבתה כללית של המשרד
עומר שיקלר
אלי פינקו יעמוד בראש האגף החדש במשרד הביטחון    פינקו הינו עובד משרד הביטחון מאז שנת 1970    האגף החדש הוקם בעקבות מסמך ההבנות עם ארה"ב
גלית יצחק
עו"ד אתי דויטש תהיה אחראית על ריכוז המדיניות המשפטית ומתן יעוץ משפטי ליחידות הבנק והחברות הכלולות בקבוצת דיסקונט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il