X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
חיילים בני העדה הדרוזית משרתים בכל יחידות הצבא הרמטכ"ל: תרומה שהיא מופת ראוי לחיקוי בקרוב ימונה מג"ד שיריון ומג"ד חי"ר הקהילה תומכת בגיוס לצה"ל
▪  ▪  ▪

"תרומתם של בני העדה הדרוזית לבטחון המדינה היא מופת ראוי לחיקוי. המסירות והעשייה שלכם בצה"ל ותמיכת העדה בצה"ל, מחזקים אותנו, ואת חוסנה של מדינת ישראל". את הדברים אמר הרמטכ"ל, רב-אלוף דן חלוץ (ה', 15.6.06) ביום ההוקרה לחייל הדרוזי.
באירוע הוקרה מיוחד שנערך בשעות הערב במרכז הקונגרסים בחיפה השתתפו שר הביטחון, עמיר פרץ, הרמטכ"ל, המנהיג הרוחני של העדה הדרוזית, השייח' מואפק טריף, ראש עיריית חיפה, יונה יהב, יו"ר האגודה למען החייל, אלוף (מיל.) יצחק איתן, יושב-ראש פורום ראשי רשויות דרוזיות וצ'רקסיות, נביה נסר-אלדין, חברי כנסת, אלופי פורום המטה הכללי, קצינים בכירים, משפחות שכולות מקרב העדה, חיילים ומועמדים לשירות ביטחון מבני העדה הדרוזית.
לאורך כל היום השתתפו החיילים בני העדה הדרוזית המשרתים בצה"ל, במג"ב, במשטרת ישראל ובשירות בתי הסוהר ביום כיף במועדון הספורט בחיפה.
קשר אמיץ בין המדינה לעדה
במהלך האירוע המרכזי ציין הרמטכ"ל: "זכות גדולה היא עבורי להיות עימכם כאן. ערב שהוא שיאו של יום שכולו הערכה כלפיכם, החיילים בני העדה הדרוזית. יום שיש בו כדי לסמל את הקשר המיוחד בין העדה הדרוזית לבין צה"ל ומדינת ישראל".
"אני מבקש להזכיר ולהדגיש בפניכם, נכבדי העדה וצעירי העדה המיועדים להתגייס לצה"ל: דעו שכל מסלולי השרות והקידום הצבאי פתוחים בפניכם. מה שקובע אלו הן היכולות וההתאמה האישית ליחידות השונות. אני שב וקורא לכל צעירי העדה מכל כפר ומכל יישוב להתגייס ולהשתלב במערך הלוחם של הצבא. אנו זקוקים לכם", הדגיש הרמטכ"ל חלוץ. הרמטכ"ל ציין, כי שיעור העתודאים בעדה הדרוזית הוא הגבוה ביחס לכל בני העדות האחרות.
כל יחידות צה"ל פתוחות בפני הדרוזים
ראש מנהל אוכלוסיות באגף משאבי אנוש של צה"ל, סא"ל רמיז אחמד, אמר בראיון ל- Nfc לרגל יום ההוקרה, כי בכל דרגות הפיקוד של צה"ל ובכל היחידות ניתן למצוא את בני המגזר הדרוזי.
בני העדה מאיישים תפקידים משמעותיים ומשפיעים בצה"ל. בין היתר ניתן למנות אלוף, שלושה תתי-אלופים, שמונה אל"מים ו- 41 סא"לים. כמו כן ישנו נווט קרבי, לוחם שייטת וכן לוחמים בכל היחידות המובחרות של צה"ל.
אחוזי גיוס גבוהים אף מהיהודים
סא"ל אחמד סיפר, כי שיעור הגיוס של הדרוזים לשירות קרבי גבוהה מהשירות בקרב כלל האוכלוסיה בישראל. "שיעור הגיוס של הדרוזים עומד על 82% - מתוכם 49% של חיילים המשרתים בתפקידי לחימה". הוא הוסיף, כי האחוז המתגייסים אף גבוה מהאחוז בקרב האוכלוסיה היהודית.
הדרוזים החלו לשתף פעולה עם היישוב היהודי בישראל עוד לפני קום המדינה. משנת 1956 חלה עליהם חובת הגיוס, אך עוד קודם התנדבו לשרת בצה"ל. העדה הדרוזית שכלה רבים מבניה במערכות ישראל - 388 חללים, 108 אלמנות, 275 יתומים ו- 1,200 נכים.
"הדרוזים נמצאים בכל יחידות צה"ל. בקיץ יהיה מג"ד שיריון ומג"ד בחי"ר. צה"ל פתח את כל מערכי השירות בפני הדרוזים, במקביל לגדוד החי"ר הייעודי - גדוד חרב", אומר סא"ל אחמד. הוא מסביר כי כלל הפקודות וההנחיות אשר משוטים על חיילים יהודים חלים על בני העדה הדרוזית, למעט פקודה אחת הקובעת כי יש להכיר ולפעול בהתאם לכללי המנהגים והחגים של הדת הדרוזית.
תמיכה קהילתית בגיוס לצה"ל
"אנשי הדת הדרוזים קוראים לחיילים להתגייס לצה"ל ויש תמיכה רבה בקהילה לנושא הגיוס", מסביר סא"ל אחמד ומציין, כי "לכן יש אחוזי גיוס גבוהים".
בסיום דבריו ציין סא"ל אחמד, כי הוא מקווה כי כלל החברה הישראלית וכן גורמי השילטון במדינה יפעלו בצורה דומה לצה"ל ויפעלו לקבל את הדרוזים באופן מלא ושיוויוני. "אני מקווה כי גם באזרחות יאמצו את הדגם הצבאי ויקלטו את הדרוזים בכל התחומים", סיכם.

תאריך:  16/06/2006   |   עודכן:  16/06/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
לדברי התנועה בפנייתה ליועץ המשפטי לממשלה, רה"מ מנסה לשבש הליכי החקירה נגדו בכך שהוציא מביתו את העטים היוקרתיים שקיבל
עומר שיקלר
המשנה לראש הממשלה הכריז כי ישראל תפתח בימים הקרובים בדיאלוג עם גורמי הרשות    הוסיף כי ישראל לא תדבר עם החמאס והגורמים המתנגדים לקיומה
עומר שיקלר
הפסקת השעייתם של עובדי המכון לחקר תורת המערכה, בעקבות החלטת סגן הרמטכ"ל על מתכונת הפעלה חדשה למכון
יואב יצחק
בקופת המדינה הצטברו עודפי כספים בהיקף עשרות מיליארדי ש"ח    שר האוצר וראש הממשלה החליטו לייזום שורה של מהלכים שיקלו על השכבות החלשות
הילה רפופורט
בעקבות המלצת דוח הבנק העולמי, תעודד סין את הנסיעה בתחבורה הציבורית ובאופניים    ראשי הערים ידרשו לשקם מסלולי אופניים שניזוקו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il