X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שרת החינוך הציגה את תוכניתה החדשה לראש הממשלה שהכריז על הקמת צוות עבודה בינמשרדי היעד להצגת המלצות - חודש יולי "לרפורמות מבניות אין כל יכולת להוביל לשיפור החינוך"
▪  ▪  ▪

ראש הממשלה, אהוד אולמרט, נפגש (א', 18.6.06) עם שרת החינוך, יולי תמיר, וזו הציגה את העקרונות המנחים העיקריים לתוכנית העבודה השנתית של המשרד. כותרת התוכנית: "חינוך בונה עתיד ומעצב חברה".
בתום הדיון סוכם כי יוקם צוות שיפעל לגיבוש תוכנית אופרטיבית עד לסוף חודש יולי. בראש הצוות יעמוד מנכ"ל משרד ראש הממשלה, רענן דינור, ויכלול את משרדי האוצר והחינוך אשר מנכ"ליהם יקחו חלק בצוות. ראש הממשלה הדגיש, כי יש לפעול לקידום שינוי סביבת הלימודים, הגדלת שעות הלימוד, חיזוק מעמד המנהל והמורה ומעטפת ההגנה לילד.
השרה תמיר הדגישה, כי המפתח לשינוי כולל מספר מרכיבים: המורה הוא המפתח; על מערכת החינוך להיות ערבה לכל ילד; התנופה תוביל להצלחה; יצירת מהפכה פדגוגית.
בין יתר ההצעות בתוכניתה של השרה תמיר: הרחבת פרויקט יום לימודים ארוך בגני הילדים, מקצה שיפוצי שיערוך המשרד במבני בתי הספר, חינוך חובה חינם מהגיל הרך - לדבריה, מניעת פערים כבר מהגיל הרך תביא לשיפור המערכת. עם זאת לא בטוח כי קיים תקציב לממן את התוכנית השאפתנית של השרה תמיר.
במסמך אשר הוגש לרה"מ אולמרט נכתב, כי "השקעה בחינוכם של ילדי ישראל תוביל לכך שהחברה תהיה: דמוקרטיה יציבה; מדינה יהודית ורב-תרבותית; חברה פתוחה וסובלנית; חברה המעניקה שיוויון הזדמנויות; חברה הנהנית מצמיחה כלכלית מוגברת; וחברה היכולה להתחרות בהצלחה במסגרת השוק הגלובלי".
השרה תמיר מציינת כי השקעה בתלמידים, במסגרת התוכנית החדשה, תוביל ליצירת זהות אזרחית מגובשת, לזהות יהודית וכישורי חיים מתקדמים. היא מציינת עוד, כי לרפורמות מבניות אין כל יכולת להוביל לשיפור החינוך.
לדבריה, "החזון המוצע שונה במהותו מכל הרפורמות שקדמו לו בכך שהוא בא לשרת יעדים חינוכיים וחברתיים", היא הוסיפה כי השינויים המערכתיים-מבניים שהחזון מציע יגזרו מיעדים אלה ולא יובילו אותו.
במסיבת עיתונאים בשבוע שעבר הודיעה השרה, כי בכוונת משרדה להחיל החל משנת הלימודים הקרובה את פרויקט יום חינוכי ארוך ב-700 גנים נוספים, בתוספת תקציבית של כ- 50 מיליון שקל. עד היום יושם הפרויקט בכ- 500 גנים ואף היתה החלטה על הפסקתו.
כמו כן, ערך המשרד לבצע מקצה שיפוצים במוסדות החינוך, שייערכו בכ- 1,000 בתי ספר. ולשם כך יקצה המשרד 140 מיליון שקל, מתוכם מדובר בתוספת תקציבית של 120 מיליון ש"ח שהעביר האוצר, ועוד 20 מיליון ש"ח שמקצה משרד החינוך.

תאריך:  18/06/2006   |   עודכן:  18/06/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
בעיר שדרות מיואשים מהמשך שיגור רקטות הקסאם לעבר העיר וחוששים מנפגעים    החליטו להשבית את העיר ולסגור את כל הכניסות והיציאות
אלעזר לוין
המגדל גדל מ- 23 ל- 30 קומות    יהיו בו רק 40 דירות יוקרה    גינדי שילמו לאשדר וסהר 87.5 מיליון שקל - מחיר שיא של 500 אלף דולר לקרקע לדירה    הבניה תתחיל בראשית 2007
עידן יוסף
ברחבת הכותל המערבי נואשו מהלשלשת הנוחתת דרך קבע על ראשי המתפללים    במגמה להתגבר על המפגע הותקנו בין החרכים מקלות ברזל
רונן ליבוביץ
באווירה נעימה ועניינית הופיעו נציגי מועצת יש"ע ו"שלום עכשיו" בפני ועדת השרים לענייני המאחזים    הוועדה שלחה את אנשי יש"ע ו"שלום עכשיו" להכין שיעורי בית ולחזור עם נתונים נוספים
שלומי דיאז
הדוח יוגש בעוד חודש    כך סוכם בפגישה בין ראש הממשלה לשר דיכטר ולמפכ"ל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il