X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
"בשביל מה הציבור צריך לדעת? לא מכרנו שקית עם חרקים"

וילי פוד ושופרסל הסתירו גילוי חרקים במוצרי פסטה

תביעה שהגישה החברה הציבורית וילי פוד חושפת פרשה של גילוי חרקים חיים ומתים במוצרי פסטה שאירעה לפני שנתיים והוסתרה מן הציבור המנכ"ל: השמדנו הסחורה הנגועה, את היתר מכרנו בהנחה
▪  ▪  ▪

תביעה שהגישה אתמול (יום א', 18.6.06) החברה הציבורית וילי פוד לבית המשפט המחוזי בתל אביב חושפת פרשה של גילוי חרקים חיים ומתים במוצרי פסטה שאירעה לפני שנתיים והוסתרה מן הציבור. בתביעה שהוגשה נגד חברת פיליז גידה (Filiz Gida) שבבעלות קונצרן ברילה העולמי, דורשת וילי פוד, בין השאר, פיצוי כספי על "נזק בגין פסטה נגועה בחרקים".
מכתב התביעה עולה כי בספטמבר 2004 גילתה וילי פוד חרקים (ולפי הנכתב: חיפושיות בוגרות, חיות ומתות) בפתיתי פסטה מסוג קוסקוס שייצרה פיליז ושיווקה תחת המותג "Filiz". בתביעה נכתב: "בעקבות בעיית החרקים נאלצה וילי פוד למכור את כל מלאי הפסטה בהנחה משמעותית בגובה 50%, וכן נאלצה להשמיד 3,024 קרטונים של פסטה שנפגעו". הפסטה שהושמדה נטמנה באמצעות חברה לפינוי אשפה ופסולת. כל זאת, כאמור, בלי שהציבור מודע לפרשה ולהשלכות שעשויות להיות לה, לרבות בעת ההחלטה לרכוש מוצרים פסטה אחרים של החברה שנמכרו בהנחה.
בתגובה אמר אתמול מנכ"ל וילי פוד, צביקה ויליגר: "גילינו במחסנים שלנו שיש חרקים בפסטה, קראנו למומחה והשמדנו את הסחורה. את היתרה, בלי החרקים, מכרנו בהנחה כדי להיפטר מזה. כל הסחורה שמכרנו היתה טובה, ומכרנו אותה בהנחה גדולה".
בתשובה לשאלה כיצד ידעה החברה כי המוצרים שנמכרו אינם נגועים, אמר ויליגר כי נערכו בדיקות לכל המוצרים. בהתייחסו לשאלה מדוע הוסתרה הפרשה מהציבור, השיב ויליגר: "בשביל מה הציבור צריך לדעת מזה? לא מכרנו שקית אחת עם חרקים".
מוצרי הפסטה של פיליז שווקו בשעתו על-ידי וילי פוד לרשת שופרסל לפי הסכם בלעדיות בין השתיים. לפי התביעה, בהסכם זה התחייבה וילי פוד לספק לשופרסל 11 מוצרי פסטה שונים בסך כולל של כ-2,000 טונה, שהם 4 מיליון יחידות בשנה, תמורת 0.38 דולר ליחידה של 500 גרם (כ-1.5 מיליון דולר בשנה); תקופת ההסכם מאפריל 2005 עד מאי 2005.
וילי פוד טוענת כי בתוך שבועות אחדים מאז החלה הפעילות עם שופרסל לשיווק מוצרי פיליז, דחקו מוצרים אלה מן המדפים את מותג הפסטה "זארה", שייבאה אסם, ואשר שלט במדפי הרשת במשך כ-15 שנה כפסטה הנמכרת במחיר עממי. בתביעה נטען שבגין גילוי החרקים נאלצה וילי פוד להוריד את המוצרים מיידית מן המדפים ולהשמידם, תוך שהיא נאלצת להשמיד מוצרים נוספים של פיליז שמוקמו על מדפים סמוכים והיו נגועים אף הם.
לטענת וילי פוד, כדי לשמור על שמו הטוב של המותג "פעלה נמרצות לפתרון בעיית החרקים, תוך שהיא עושה כל שביכולתה כדי למנוע את הפצת החרקים למוצרים נוספים של הנתבעת ולמזעור הנזקים שעשויים להיגרם לתדמית המותג בעיני הציבור, הלקוח, רשת שופרסל ומשרד הבריאות".
לתביעה צורף העתק הודעה שהועברה בעניין לרשת שופרסל ביום שבו נתגלו החרקים. בהודעה נכתב כי יש להוריד מיידית מהמדפים את המוצר בעל תאריך אחרון לשיווק מארס 2007. סיבת ההורדה: "נגיעות בחרקים". עוד נכתב בהודעה: "יש לנקות ביסודיות המדפים בחנות ובמחסן, שם אוחסן המוצר... בתוך ארבעה ימי עבודה יבקר בסניף נציג חברת וילי פוד לביצוע השמדת המוצר במחסן החנות".
דובר שופרסל אמר בתגובה: "מוצר אחד מתוך משלוח שהגיע לשופרסל מחברת פיליז לפני כשנתיים נמצא פגום, וזאת בשלב שעוד בטרם החל שיווקו ללקוחות; המוצר הוחזר לספק. למען הסר ספק המוצר הפגום כלל לא הוצג למכירה ללקוחות הרשת". לגבי טענת וילי פוד, ולפיה מוצרי הפסטה של פיליז נמכרו בהנחה, נמסר משופרסל: "מבצע שיווק של מוצרי פסטה התקיים בשלב מאוחר יותר על כל סוגי הפסטה, לרבות של פיליז, אך למעט פתיתי הקוסקוס".
פיליז כופרת באחריות להימצאות החרקים בפסטה, ולטענתה, אלה נמצאו כתוצאה מאחסון לקוי של המוצרים במחסנים בישראל.
התביעה בסך 4.4 מיליון שקל הוגשה באמצעות עו"ד דני כביר ממשרד מ. פירון, בגין טענה להפרת הסכם בלעדיות מצידה של פיליז. הפיצוי בגין הנזק שנגרם עקב הפסטה הנגועה נאמד ב-21 אלף דולר.

תאריך:  19/06/2006   |   עודכן:  19/06/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רוני זינגר-חרותי
מו"ל מעריב, נמרודי הגיש לפני כמה שבועות תלונה, בטענה כי הכתב לשעבר איתן רבין מאיים לפרסם עליו מידע רגיש אם הוא לא ישלם לו סכום כסף    במקביל, רבין הגיש תלונה כנגד נמרודי, בנוגע לחומר הרגיש שהוא מחזיק בידיו
רונן ליבוביץ
כך דני דנון לאחר ששמע על הניסיון לפלג את ועידת הליכוד העולמי    האם הליכוד העולמי בדרך לפילוג או שעוד תבוסה תירשם ליו"ר הליכוד בנימין נתניהו?
עידן יוסף
הפרקליטות מושכת את ידה ולא תאשים את הרב שמואל אליהו בהסתה לגזענות    הרב הראשי לצפת מכחיש כי התחייב להתנצל    אתר האינטרנט של הרב נפרץ, ולטענתו הדבר נובע מהסתה של "המרכז לפלורליזם יהודי"
עומר שיקלר
שרת החינוך הציגה את תוכניתה החדשה לראש הממשלה שהכריז על הקמת צוות עבודה בינמשרדי    היעד להצגת המלצות - חודש יולי    "לרפורמות מבניות אין כל יכולת להוביל לשיפור החינוך"
עומר שיקלר
בעיר שדרות מיואשים מהמשך שיגור רקטות הקסאם לעבר העיר וחוששים מנפגעים    החליטו להשבית את העיר ולסגור את כל הכניסות והיציאות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il